ΓΔ: 1401.69 0.01% Τζίρος: 7.39 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:06:35 DATA
Plasio, Πλαίσιο
Φωτο: Shutterstock

Πλαίσιο: Σταθερά στα 303 εκατ. ο τζίρος στο εννεάμηνο, πτώση των κερδών

Άνοδο 22% για τις πωλήσεις «Λευκών Συσκευών» στο εννεάμηνο, αγγίζοντας πλέον τα 35 εκατ. ευρώ. Υποχώρησε η ζήτηση για αγορά Η/Υ και Ψηφιακών εφαρμογών μετά από δυο χρόνια ανόδου λόγω της πανδημίας και αυξημένης τηλεεργασίας.

Παρά την ενίσχυση των πωλήσεων στο τρίτο τρίμηνο του έτους, η Πλαίσιο έχει δει τις πωλήσεις και την κερδοφορία της να επηρεάζονται από τις πληθωριστικές πιέσεις και την ενεργειακή κρίση, με την ζήτηση να έχει περιοριστεί ενώ παράλληλα επηρεάζεται το λειτουργικό κόστος του ομίλου.

Ειδικότερα, στο εννεάμηνο ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 302.793 χιλ. ευρώ έναντι 303.489 χιλ. ευρώ, παρουσιάζοντας έτσι μια μικρή μείωση κατά 0,2%. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) παρουσίασαν μείωση, ήτοι κατά 7,6%, και σε απόλυτα μεγέθη διαμορφώθηκαν σε 5.663 χιλ. ευρώ έναντι 6.127 χιλ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 11.110 χιλ. ευρώ έναντι 11.447 χιλ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 2,9%. Τα κέρδη προ φόρων (EBT) μειώθηκαν κατά 4,6% και διαμορφώθηκαν σε 4.350 χιλ. ευρώ έναντι 4.560 χιλ. ευρώ.

Ενισχυμένο ήταν το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2021, καθώς ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 110.611 χιλ. ευρώ έναντι 104.271 χιλ. ευρώ, παρουσιάζοντας ποσοστιαία αύξηση κατά 6,1%. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) ανήλθαν 3.093 χιλ. ευρώ έναντι 3.088 χιλ. ευρώ, αυξημένα κατά 0,2%. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 4.935 χιλ. ευρώ έναντι 4.812 χιλ. ευρώ, υψηλότερα κατά 2,5%. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων (EBT) παρουσίασαν άνοδο κατά 0,7% και ανήλθαν σε 2.667 χιλ. ευρώ, έναντι 2.648 χιλ. ευρώ.

Σύμφωνα με την Πλαίσιο, σε επίπεδο ενεαμήνου, υπήρξε μείωση των ενοποιημένων πωλήσεων στη κατηγορία «Η/Υ & Ψηφιακές εφαρμογές» κατά 17,6% καθώς ανήλθαν σε 116.032 χιλ. ευρώ έναντι των 140.823 χιλ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2021. Ωστόσο υπήρξε αύξηση των ενοποιημένων πωλήσεων στις υπόλοιπες προϊοντικές κατηγορίες. Οι πωλήσεις των «Ειδών γραφείου» ανήλθαν σε 81.149 χιλ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο 9,76% έναντι των 73.936 χιλ. ευρώ το εννεάμηνο του 2021, της «Τηλεφωνίας» ενισχύθηκαν κατά 16,68% καθώς διαμορφώθηκαν στα 67.943 χιλ. ευρώ έναντι των 58.232 χιλ. ευρώ το περυσινό εννεάμηνο.

Οι πωλήσεις «Λευκών Συσκευών» συνεχίζουν την διψήφια ανοδική τους πορεία καθώς από τα 28.663 χιλ. ευρώ πωλήσεων το εννεάμηνο του 2021 ανήλθαν φέτος στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα σε 34.967 χιλ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο 21,99% ενώ οι πωλήσεις «Υπηρεσιών» πραγματοποίησαν άλμα 47,20% και διαμορφώθηκαν σε 2.702 χιλ. ευρώ έναντι των 1.836 ευρώ το 2021.

Όπως αναφέρει η εταιρεία, τα μεγέθη εννεαμήνου, έχουν επηρεαστεί αισθητά, αφενός από τα προγράμματα της ψηφιακής μέριμνας όπου για τη παρούσα χρήση 2022 το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Μάιο με σημαντικά μειωμένο προϋπολογισμό (ενώ το 2021 ξεκίνησε τον Απρίλιο), και αφετέρου από τις μειωμένες πλέον ανάγκες του καταναλωτικού κοινού για αγορά Η/Υ και Ψηφιακών εφαρμογών όπως αυτές προσδιορίστηκαν τις τελευταίες δυο χρήσεις λόγω της πανδημίας και αυξημένης τηλεεργασίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι, αφαιρώντας την επίδραση των προγραμμάτων «Ψηφιακή Μέριμνα Ι & ΙΙ» καθώς και το νέο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω Αλλάζω Συσκευή», οι συνολικές ενοποιημένες πωλήσεις θα παρουσίαζαν άνοδο κατά 1,63%.

Παρότι η πορεία της πανδημίας φαίνεται να έχει εξομαλυνθεί και οι επιπτώσεις έχουν σημαντικά περιοριστεί, οι εξελίξεις στην Ουκρανία και οι διεθνείς πληθωριστικές πιέσεις έχουν ανατρέψει τις εκτιμώμενες προοπτικές του ρυθμού ανάκαμψης της ευρωπαϊκής και ελληνικής οικονομίας. Παρόλο που ο όμιλος δεν δραστηριοποιείται στις εμπλεκόμενες στον πόλεμο χώρες, οι αυξήσεις στις τιμές, κατ’ αρχήν της ενέργειας και άλλων εμπορευμάτων, επιφέρουν άνοδο των τιμών καταναλωτή και επακόλουθα πλήττουν τη ζήτηση.

Οι ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις καθώς και η άνοδος των επιτοκίων είναι βέβαιο ότι προκαλούν αβεβαιότητα σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο επηρεάζοντας τη δομή του κόστους του ομίλου και παράλληλα οδηγούν σε περιορισμό του εισοδήματος των καταναλωτών και της ροπής προς κατανάλωση, γεγονός που ενδέχεται μελλοντικά να περιορίσει τη ζήτηση για τα προϊόντα του ομίλου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Plasio, Πλαίσιο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πλαίσιο: Διατήρηση των πωλήσεων σε υψηλά επίπεδα, μείωση στα EBIDTA

Η εταιρεία καταγράφει μονοψήφια μείωση κατά 6,9% του EBITDA στα 6,2 εκ. από 6,6 εκ., αλλά και μικρή υποχώρηση των κερδών πριν και μετά τη φορολογία στα 1,7 εκ. έναντι 1,9 εκ. και σε 1,3 εκ. από 1,4 εκ., αντίστοιχα.
Plasio, Πλαίσιο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πλαίσιο: Ενισχυμένα κατά 131% τα κέρδη προ φόρων για το εννεάμηνο

Οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών και ψηφιακών εφαρμογών ανήλθαν σε 140.823 χιλ. ευρώ, αυξημένες κατά 37% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, αποτελούν δε το 46% του κύκλου εργασιών του ομίλου.