Εξακολουθούν να κερδίζουν την εμπιστοσύνη του ελληνικού καταναλωτικού κοινού τα ηλεκτρονικά φαρμακεία, κερδίζοντας σημαντικά μερίδια αγοράς και στην κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Convert Group, οι πωλήσεις των online φαρμακείων αυξήθηκαν με ρυθμό 18% το τρίτο τρίμηνο του 2022, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, με τη συνολική αξία των αγορών που οι Έλληνες έχουν κάνει στο εννεάμηνο να αγγίζει τα 201 εκατ ευρώ.
Οι προσφορές που πραγματοποιούν τα ηλεκτρονικά φαρμακεία φαίνεται να είναι ο βασικός λόγος που οι καταναλωτές τα επιλέγουν, καθώς κατά μέσο όρο οι εκπτώσεις που διενεργούνται αγγίζουν το 39%, ποσοστό αυξημένο κατά μία ποσοστιαία μονάδα συγκριτικά με πέρσι. Ως προς τις δημοφιλέστερες κατηγορίες προϊόντων, τα προϊόντα υγείας κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων κατά 44% το φετινό εννεάμηνο συγκριτικά με πέρσι, ενώ ακολουθούν τα βρεφικά και παιδικά είδη με 28%, τα συμπληρώματα διατροφής και οι βιταμίνες με 11% και τα προϊόντα ομορφιάς με 7%.
Η κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας συνεισφέρει το 46% των συνολικών πωλήσεων μέσα από το συγκεκριμένο κανάλι, ενώ στον αντίποδα, τα προϊόντα υγείας και ειδικότερα ό,τι αφορά στην πανδημία -μάσκες προστασίας και διαγνωστικά τεστ- έχουν τεράστια μείωση ζήτησης, συνεισφέροντας μόλις το 12% των συνολικών πωλήσεων στο εννεάμηνο φέτος. Η έρευνα της Convert καταγράφει επίσης μικρή κάμψη της αξίας αγορών φέτος, με μέση τιμή τα 43,70 ευρώ, έναντι 44,90 το αντίστοιχο διάστημα του 2021, με περισσότερα ωστόσο είδη μέσα στο καλάθι των αγορών κατά 7%, χάριν στις μεγάλες εκπτώσεις που πραγματοποιούν τα online φαρμακεία.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι οι Έλληνες καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα επιλέγουν να χρησιμοποιούν σε ποσοστό 65% τις συσκευές των έξυπνων κινητών τηλεφώνων ή τις ταμπλέτες, έναντι 35% που επιλέγει υπολογιστή ή λάπτοπ. Οι μεσημεριανές ώρες και η Τετάρτη δείχνουν επίσης να κερδίζουν ις προτιμήσεις της πλειονότητας των ερωτηθέντων.