ΓΔ: 1397.41 -0.02% Τζίρος: 13.51 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:19:30 DATA
Φώτο: Shutterstock

Έτος ανάκαμψης το 2021 για τον κλάδο ένδυσης με αύξηση τζίρου 22%

Σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών κατέγραψαν οι επιχειρήσεις που απευθύνονται κυρίως στην εγχώρια αγορά, ενώ ανοδικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις των αμιγώς εξαγωγικών επιχειρήσεων.

Το 2021 ήταν ένας χρόνος επανόδου στην κανονικότητα μετά την πανδημία covid -19 που είχε επηρεάσει πολύ αρνητικά τις επιχειρήσεις ένδυσης, καθώς  καταγράφηκε σημαντική αύξηση σε όλα τα μεγέθη του κλάδου  και ιδιαίτερα για τις επιχειρήσεις που απευθύνονται στην εγχώρια αγορά.

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) παρουσιάζει τα οικονομικά αποτελέσματα ενός δείγματος 104 επιχειρήσεων ένδυσης μετά από επεξεργασία των δημοσιευμένων ισολογισμών τους της χρήσης 2021.

Ο συνολικός κύκλος εργασιών όλων των επιχειρήσεων του δείγματος για το 2021 αυξήθηκε κατά 22,4% και διαμορφώθηκε στα 899,5 εκατ ευρώ. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν στα 346,7 εκατ ευρώ,  αυξημένα κατά 33,8% σε σχέση με το 2020, με το περιθώριο μικτού κέρδους να διαμορφώνεται στο 38,5%. Πιο εντυπωσιακά, τα συνολικά καθαρά κέρδη των επιχειρήσεων εκτινάχθηκαν κατά 1.169% και ανήλθαν σε 78,7 εκατ ευρώ, ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους διαμορφώθηκε σε 8,7%  από 0,8% το 2020.

Ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά αυξήθηκε κατά 28,6% και διαμορφώθηκε στα 694,2 εκατ ευρώ. Τα μικτά κέρδη σημείωσαν αύξηση 41,6%, στα 304,1 εκατ ευρώ και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 66,6 εκατ ευρώ. Κατ'αναλογία, το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 43,8% και το περιθώριο καθαρού κέρδους στο 9,6%.
Όσον αφορά τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις του δείγματος, ο κύκλος εργασιών τους αυξήθηκε κατά 5,4%, από 194,8 εκατ ευρώ το 2020 σε 205,4 εκατ ευρώ το 2021. Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 42,5 εκατ ευρώ, σημειώνοντας μείωση 4,5%, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 12,2 εκατ ευρώ, μειωμένα κατά 12%. Αντίστοιχα, το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 20,7% και του καθαρού κέρδους στο 5,9%.

Αναφορικά με την κατηγοριοποίηση των αποτελεσμάτων ανά προϊόν, στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων, η οποία είναι η σημαντικότερη, καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 33,3%. Στην κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 43,4%. Στην κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων η αύξηση ανήλθε σε 23,2%, ενώ στα casual - αθλητικά καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση με 51,5%. Τέλος, στην κατηγορία των εσωρούχων παρατηρήθηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 35,3%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έτος σταθεροποίησης κι ανόδου του 2024 για την αλυσίδα Toi & Moi

Η αλυσίδα γυναικείων ενδυμάτων διαβλέπει προοπτικές επαναφοράς σε κερδοφορία φέτος, μετά από ένα έτος μείωσης πωλήσεων και ζημίων. Διατηρεί 20 σημεία πώλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πέντε καταστήματα στο δίκτυο της JD Sports και σχέδια για νέα επέκταση

Ο βρετανικός όμιλος τροφοδοτεί την ανάπτυξη του μέσω του ανοίγματος νέων σημείων διεθνώς. Άνοιξε 83 νέα καταστήματα το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης, αυξάνοντας τα έσοδα του κατά 5% συγκριτικά με πέρσι.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενισχυμένες οι πωλήσες της Shop & Trade, οι τόκοι πίεσαν την κερδοφορία

Η εταιρεία προσδοκά καλύτερες επιδόσεις φέτος. Ποντάρει στην αποδοτικότητα της εφοδιαστικής της αλυσίδας και σε συνεργασίες με ξένα σήματα, όπως τα υποδήματα Birkenstock που είχαν αύξηση πωλήσεων 150% το 2023.
LEVI'S
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδών για τη Levi's στην Ελλάδα

Η ομαλοποίηση της αγοράς αλλά και το επικαιροποιημένο μοντέλο ανάπτυξης στην Ευρώπη συνέβαλαν στις θετικές επιδόσεις της ελληνικής θυγατρικής της δημοφιλούς αμερικανικής φίρμας jeans το 2023.
Pepco
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πιέζονται διεθνώς οι πωλήσεις της Pepco, δύο νέα καταστήματα στην Ελλάδα

Η επέκταση του δικτύου καταστημάτων θα τροφοδοτήσει την ανάπτυξη στην Ελλάδα και το 2025, παρά τα αυξανόμενα κόστη αγορών και μεταφοράς εμπορευμάτων. Μειώθηκαν οι πωλήσεις του ομίλου το δ' τρίμηνο.