Το 2021 ήταν ένας χρόνος επανόδου στην κανονικότητα μετά την πανδημία covid -19 που είχε επηρεάσει πολύ αρνητικά τις επιχειρήσεις ένδυσης, καθώς καταγράφηκε σημαντική αύξηση σε όλα τα μεγέθη του κλάδου και ιδιαίτερα για τις επιχειρήσεις που απευθύνονται στην εγχώρια αγορά.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) παρουσιάζει τα οικονομικά αποτελέσματα ενός δείγματος 104 επιχειρήσεων ένδυσης μετά από επεξεργασία των δημοσιευμένων ισολογισμών τους της χρήσης 2021.
Ο συνολικός κύκλος εργασιών όλων των επιχειρήσεων του δείγματος για το 2021 αυξήθηκε κατά 22,4% και διαμορφώθηκε στα 899,5 εκατ ευρώ. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν στα 346,7 εκατ ευρώ, αυξημένα κατά 33,8% σε σχέση με το 2020, με το περιθώριο μικτού κέρδους να διαμορφώνεται στο 38,5%. Πιο εντυπωσιακά, τα συνολικά καθαρά κέρδη των επιχειρήσεων εκτινάχθηκαν κατά 1.169% και ανήλθαν σε 78,7 εκατ ευρώ, ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους διαμορφώθηκε σε 8,7% από 0,8% το 2020.
Ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά αυξήθηκε κατά 28,6% και διαμορφώθηκε στα 694,2 εκατ ευρώ. Τα μικτά κέρδη σημείωσαν αύξηση 41,6%, στα 304,1 εκατ ευρώ και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 66,6 εκατ ευρώ. Κατ'αναλογία, το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 43,8% και το περιθώριο καθαρού κέρδους στο 9,6%.
Όσον αφορά τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις του δείγματος, ο κύκλος εργασιών τους αυξήθηκε κατά 5,4%, από 194,8 εκατ ευρώ το 2020 σε 205,4 εκατ ευρώ το 2021. Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 42,5 εκατ ευρώ, σημειώνοντας μείωση 4,5%, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 12,2 εκατ ευρώ, μειωμένα κατά 12%. Αντίστοιχα, το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 20,7% και του καθαρού κέρδους στο 5,9%.
Αναφορικά με την κατηγοριοποίηση των αποτελεσμάτων ανά προϊόν, στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων, η οποία είναι η σημαντικότερη, καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 33,3%. Στην κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 43,4%. Στην κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων η αύξηση ανήλθε σε 23,2%, ενώ στα casual - αθλητικά καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση με 51,5%. Τέλος, στην κατηγορία των εσωρούχων παρατηρήθηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 35,3%.