ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο Marks & Spencer

Επεκτείνει την παρουσία της στην Ελλάδα η αλυσίδα Marks & Spencer

Αυξάνονται στα 28 τα καταστήματα στη χώρα, με άνοιγμα νέου σημείου πώλησης στην Πειραιώς. Στα 1,1 δισ. οι διεθνείς πωλήσεις της αλυσίδας. Αναδιοργάνωση του δικτύου στη Βρετανία με κλείσιμο μη αποδοτικών καταστημάτων.

Σταθερό διατηρεί το ενδιαφέρον της για την ελληνική αγορά η βρετανική εταιρεία ένδυσης Marks & Spencer, επεκτείνοντας περαιτέρω το δίκτυο καταστημάτων της. Ειδικότερα, μέσα στον Δεκέμβριο η αλυσίδα πρόκειται να εγκαινιάσει ένα ακόμη κατάστημα στην Αθήνα, συγκεκριμένα στο νέο εμπορικό πάρκο Piraeus Retail Park επί της οδού Πειραιώς. Πρόκειται για χώρους συνολικής έκτασης 1.000 εμπορεύσιμων τμ, στους οποίους περιλαμβάνονται δύο όροφοι λιανικής πώλησης, όπου θα παρουσιάζονται όλες οι συλλογές με την υπογραφή M&S, με εξαίρεση τα τρόφιμα.

Πρόκειται για το 28ο κατάστημα της αλυσίδας και το δεύτερο που ανοίγει μέσα στο 2022. Είχαν προηγηθεί τα εγκαίνια ενός καταστήματος στην Καλαμάτα, στις αρχές του Ιουνίου, στους χώρους του οποίου διατίθενται οι πλήρεις συλλογές για τον άνδρα, τη γυναίκα και το παιδί. Σύμφωνα με την country manager της M&S, για την Ελλάδα, Anita Sabarwal, τα νέα ανοίγματα εντάσσονται στα πλαίσια της διεθνούς στρατηγικής της βρετανικής φίρμας για την διατήρηση κι ενίσχυση της ηγετικής της θέσης στην αγορά. Σημειώνεται ότι από το 2012 μέτοχοι της εταιρείας στην χώρα μας είναι η κοινοπραξία της Marks & Spencer BV, με μετοχικό κεφάλαιο 80% και της Marinopoulos Holding Sarl, με 20%.

Συνολικά, η διεθνής δραστηριότητα της βρετανικής αλυσίδας επιδεικνύει αντοχή παρά τις αναταράξεις της πανδημίας, με τις συνολικές πωλήσεις από διεθνείς franchisees και συνεργάτες joint-venture για την χρήση του 2022 να αγγίζουν τις 1,1 δισ. λίρες.

Η εταιρεία βλέπει μάλιστα πολύ σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης ειδικά στις περιοχές της Ινδονησίας, της Μέσης Ανατολής και της Ασίας, ενώ ειδικά σε ό,τι αφορά την Ινδία, εκτιμάται ότι δύναται να επιτευχθεί μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης 20% μέχρι το 2028. Σημαντική είναι και η συνεισφορά και του ηλεκτρονικού καταστήματος της Marks & Spencer στα συνολικά έσοδα, με τις πωλήσεις ενδυμάτων και ειδών σπιτιού μέσω του e-shop να αυξάνονται κατά 55% κατά την χρήση 2021/22.

Στον αντίποδα ωστόσο, η παρουσία της ιστορικής φίρμας στη βρετανική αγορά βάλλεται στην παρούσα συγκυρία, με την εταιρεία να ανακοινώνει πριν λίγες εβδομάδες τον σχεδιασμό της για τον τερματισμό της λειτουργίας ακόμη 67 καταστημάτων στη Βρετανία μέσα στην επόμενη πενταετία -ποσοστό 25% του συνόλου σημείων πώλησης. Το πλάνο εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό της M&S για την αντιμετώπιση προκλήσεων όπως ο περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος των Βρετανών, οι πληθωριστικές πιέσεις και η αύξηση του ενεργειακού κόστους, σε συνδυασμό με προβλήματα που σχετίζονται με την εφοδιαστική της αλυσίδα, κι εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει στην εξοικονόμηση έως και 400 εκατ λιρών, εκ των οποίων τα 100 εκατ αφορούν σε λογαριασμούς ρεύματος.

Η εταιρεία προτίθεται μάλιστα να επενδύσει περί τα 200 εκατ. λίρες προκειμένου να αναδιοργανώσει τα τμήματα ένδυσης, ειδών σπιτιού και τροφίμων, κλείνοντας μη αποδοτικά καταστήματα κι ανοίγοντας κάποια νέα, πιο μοντέρνα, που ανταποκρίνονται καλύτερα στην οmnichannel προσέγγιση που απαιτούν οι καιροί. Ειδικά για την περιοχή της Βόρειας Αγγλίας, η συνολική επένδυση αγγίζει τα 48,5 εκατ λίρες, καθώς η ιστορική αλυσίδα εξακολουθεί να επενδύει στον εκσυγχρονισμό του δικτύου φυσικών καταστημάτων της, παράλληλα με την ψηφιακή της παρουσία. Στον σχεδιασμό της περιλαμβάνεται η λειτουργία 180 καταστημάτων ενδυμάτων και τροφίμων, το αργότερο μέχρι το 2028, από 247 που λειτουργούν σήμερα στη βρετανική αγορά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επεκτατικά σχέδια από τη Marks & Spencer, έμφαση σε Ευρώπη και Ινδία

Η αλυσίδα επενδύει στην περιοχή της Νοτίου Ευρώπης με τη δημιουργία νέου κέντρου διανομής στην Κροατία. Οι διεθνείς πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 10% το πρώτο εξάμηνο 2023. Στην Ελλάδα ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 14% το 2022.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρεμιέρα για το πρώτο ελληνικό αθλητικό παπούτσι υψηλών απαιτήσεων

Το νέο εγχείρημα αποτελεί επενδυτική πρωτοβουλία των Αλ. Λάτση και P. Ruppe, κορυφαίου πρώην στελέχους της Nike. Ο Εμ. Μπιάνκι ανέλαβε τον σχεδιασμό και Θ. Θωμαΐδης την επιχειρησιακή ηγεσία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι τουρίστες στήριξαν την αγορά, προσδοκίες για την Black Friday

Το δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου αυξήθηκαν οι τουρίστες υψηλών εισοδημάτων, οι οποίοι συνεισέφεραν και στους εμπορικούς τζίρους. Ήδη «τρέχουν» οι προωθητικές ενέργειες για Black Friday και Cyber Monday.