ΓΔ: 1440.52 0.33% Τζίρος: 51.46 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Κόμβος για τη Mastercard η Ελλάδα: Τι σχεδιάζει η εταιρεία πληρωμών

Προτεραιότητα αποτελεί η δυναμική ανάπτυξη του συμβουλευτικού βραχίονα, Mastercard Advisors, που θα προσφέρει υπηρεσίες σε τοπικό, ευρωπαϊκό, αλλά και διεθνές επίπεδο. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος η ψηφιακή μετάβαση.

Καθώς οι ψηφιακές πληρωμές αποκτούν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην ελληνική αγορά, η Mastercard στοχεύει να αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ψηφιακή μετάβαση της ελληνικής οικονομίας, προχωρώντας σε σημαντικές επενδύσεις.

Ο κ. Παναγιώτης Πολύδωρος, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, υπογράμμισε χθες πως αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για τη Mastercard η περαιτέρω διεύρυνση και αύξηση της αποδοχής καρτών, αναπτύσσοντας την υφιστάμενη υποδομή, αλλά και αναβαθμίζοντας την ποιότητα της, προσφέροντας καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη εμπειρία πληρωμής τόσο στον καταναλωτή όσο και στην επιχείρηση.

Η Mastercard έχει ενισχύσει σημαντικά την παρουσία της στην Ελλάδα, καθώς από τα 7 άτομα που απασχολούσε το 2015, ο αριθμός αυτός έχει ξεπεράσει τους 80 εργαζομένους. Όπως επισήμανε ο νέος country manager της Mastercard, η ανάπτυξη αυτή δεν ήταν λόγω της εντυπωσιακής ανόδου των ηλεκτρονικών συναλλαγών που καταγράφεται, αλλά επειδή αποτελεί στρατηγική απόφαση να επενδύσει στην Ελλάδα δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Mastercard αποφάσισε να ιδρύσει το 2021 στην Ελλάδα ένα hub για τους Mastercard Advisors, που ήταν το τρίτο της πολυεθνικής εταιρείας στην Ευρώπη, καθώς υπάρχουν ακόμα σε Πορτογαλία και Ουγγαρία. Οι Mastercard Advisors αξιοποιούν τον πλούτο των ανώνυμων δεδομένων και την τεχνογνωσία της Mastercard για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων στρατηγικής. Η ραγδαία ανάπτυξη του τμήματος, που βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής της εταιρείας στην Ελλάδα, έρχεται σε συνέχεια της απόφασης της Mastercard για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού hub στην Αθήνα, που θα προσφέρει υπηρεσίες σε τοπικό, ευρωπαϊκό, αλλά και διεθνές επίπεδο.

Οι εξειδικευμένοι σύμβουλοι βοηθούν επιχειρήσεις και οργανισμούς στον τομέα των πληρωμών που λειτουργούν. «Μιλάμε για πρότζεκτ και υπηρεσίες που έχουν να κάνουν κυρίως με στρατηγική banking, για στήσιμο νέων προϊόντων και go to market. Μιλάμε για υπηρεσίες που αφορούν το μάρκετινγκ. Άρα μπορεί να πούμε ότι είναι ένα marketing as a service arm που διευκολύνει τις τράπεζες και τους άλλους οργανισμούς και φυσικά τις υπηρεσίες που αφορούν τα analytics», εξήγησε ο κ. Πολύδωρος.

Σημείωσε επίσης πως η Mastercard έχει ένα τεράστιο δίκτυο που συνεχώς επενδύει και το εκσυγχρονίζει και το μεγαλώνει σε 210 χώρες από το οποίο περνούν δισεκατομμύρια συναλλαγές. Μπορεί να καταλαβαίνει και να αποτυπώνει τάσεις και συμπεριφορές και να τροφοδοτεί οργανισμούς, είτε αυτοί είναι τράπεζες, είτε κυβερνήσεις με τα κατάλληλα στοιχεία και να πάρουν έξυπνες αποφάσεις.

Κάτι το οποίο γίνεται μέσω της ομάδας των Mastercard Advisors σε πολλά επίπεδα, είτε πρόκειται για πλατφόρμες ή για παροχή τεχνογνωσίας, ώστε να γίνει η επεξεργασία των δεδομένων και να αποτυπωθούν οι τάσεις της αγοράς.

Μέσα από το hub έχουν τρέξει δεκάδες πρότζεκτ, ανέφερε ο κ. Πολύδωρος, που επισημαίνει ότι η δραστηριότητα συνεχώς αυξάνεται. Μέχρι τώρα έχει υπάρξει συνεργασία κυρίως με τράπεζες, αλλά υπάρχουν και πρότζεκτ που έχουν τρέξει με κυβερνητικούς φορείς, όπως μια διαφημιστική καμπάνια του ΕΟΤ που υπήρξε συγχρηματοδότηση από τη Mastercard ύψους 1 εκατ. ευρώ σε μια προσπάθεια προσέλκυσης τουριστών από νέες αγορές και επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. Κάτι αντίστοιχο έχει γίνει και με τον Δ. Αθηναίων, σε μια ενέργεια που η Mastercard έχει επενδύσει 1,4 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια. «Η σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα είναι κάτι που μας αρέσει πάρα πολύ», ανέφερε ο κ. Πολύδωρας.

Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα στην παρουσία της Mastercard

Σύμφωνα με τον country manager της Mastercard, το όραμα της εταιρείας είναι να αποτελέσει έναν από τους κύριους αρωγούς της μετάβασης της ελληνικής οικονομίας προς την ψηφιοποίηση. «Αυτό θα κυνηγήσουμε να πετύχουμε, όσο μεγαλεπήβολο και αν ακούγεται», είπε χαρακτηριστικά και τόνισε πως έχουν γίνει ήδη σημαντικά βήματα.

Υπογράμμισε ωστόσο πως η χώρα μας μπορεί να ξεχωρίσει με τη μετάβασή της οικονομίας στη ψηφιακή εποχή. «Έχουμε την υποδομή για να το κάνουμε και μπορούμε να ξεχωρίσουμε», σημείωσε και ανέφερε ότι η Ελλάδα αποτελεί μια από τις χώρες που έχει εκτεταμένη παρουσία POS μηχανημάτων. «Έχουμε αριθμό τερματικών σχεδόν ίσο με τον αριθμό των εμπόρων που υπάρχουν», πρόσθεσε.

Επισήμανε πως πρέπει να χρησιμοποιηθούν αυτές οι υποδομές και να επεκταθούν οι ψηφιακές πληρωμές, καθώς τα οφέλη για την ελληνική οικονομία είναι σημαντικά.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Mastercard, ο πρώτος πυλώνας για την επικράτηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι η αποδοχή των καρτών. Η Mastercard έχει προχωρήσει σε πολλές επενδύσεις τα τελευταία χρόνια και προσπαθεί να αυξήσει την αποδοχή καρτών. «Είναι κάτι στο οποίο δεν μπορούμε να κάνουμε εκπτώσεις γιατί θα φανεί ο αντίκτυπος», ανέφερε ο κ. Πολυδώρου και πρόσθεσε ότι εξίσου σημαντικό είναι και η ενίσχυση της ποιότητας, που θα υπάρξει με την αύξηση των πληρωμών μέσω κινητού ώστε να υπάρξει μια ισορροπία στις ψηφιακές συναλλαγές.

Ο δεύτερος πυλώνας αφορά τη βελτίωση της ψηφιακής εμπειρίας, με το ηλεκτρονικό εμπόριο να αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο, καθώς η ψηφιακή εμπειρία του χρήστη και η ευκολία για την ολοκλήρωση των συναλλαγών αποτελούν βασικούς παράγοντες για τη μεγαλύτερη διείσδυση των ψηφιακών συναλλαγών. Ρόλο επίσης στην βελτίωση της ψηφιακής εμπειρίας πρόκειται να παίξει και η ανάπτυξη των ψηφιακών καναλιών των τραπεζών που πρέπει να γίνουν πιο θελκτικά στον καταναλωτή.

Η ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος αποτελεί τον τρίτο πυλώνα του οράματος της Mastercard για τη χώρα, με την εταιρεία να έχει επενδύσει ήδη τα τελευταία χρόνια 2,6 εκατ. ευρώ. Όπως ανέφερε ο κ. Πολύδωρος, «η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για την ελληνική κυβέρνηση και για εμάς αποτελεί βασικό στόχο». Σημείωσεπως μπορούν να στηθούν εξειδικευμένες καμπάνιες για την προσέλκυση τουριστών, αλλά και να αξιοποιηθούν δεδομένα που μπορούν να χαρτογραφήσουν όλη την τουριστική συμπεριφορά και εμπειρία.

Επίσης η εταιρεία στοχεύει να ξεφύγει από την παραδοσιακή έννοια της καρτικής εταιρείας και να πάει σε choice of payments. «Είμαστε πολλά παραπάνω από μια καρτική εταιρεία» σημείωσε ο κ. Πολύδωρος, «και θέλουμε να είμαστε εκεί που ο καταναλωτής θέλει να πληρώσει. Θέλουμε να μπούμε σε νέα δίκτυα, είτε αυτό σημαίνει ανοικτής τραπεζικής, είτε τα λίγο πιο φουτουριστικά όπως το blockchain».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Nexi Ελλάδος: Δεν είναι υψηλές οι προμήθειες των POS στην ελληνική αγορά

Από τις χαμηλότερες προμήθειες στην Ευρώπη έχει η Ελλάδα σύμφωνα με τον Eugenio Tornaghi, CEO της Nexi Ελλάδος. Τι αναφέρει για τις κυβερνητικές πιέσεις για τη μείωση του ύψους των προμηθειών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διευρύνει την παρουσία του στην ελληνική αγορά το payzy pro της Cosmote

Η εφαρμογή άμεσων πληρωμών για επιχειρήσεις του ΟΤΕ καταγράφει σημαντική επιτυχία στους δυο πρώτες μήνες ζωής της και βγαίνει πλέον πανελλαδικά. Στους 250.000 αυξήθηκαν οι χρήστες του payzy.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δεν μπαίνει σε πόλεμο τιμών ο ΟΤΕ: Πώς θα αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό

Στην τελευταία του εμφάνιση ως CEO, ο Μ. Τσαμάζ ξεκαθάρισε ότι για τον ΟΤΕ η μείωση τιμών δεν είναι λύση για τη διεύρυνση μεριδίων αγοράς, ενώ ισχυρό πλεονέκτημα αποτελεί η ποιότητα δικτύων και υπηρεσιών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τσαμάζ: Είμαι βέβαιος πως ο Κ. Νεμπής θα πάει ακόμα πιο ψηλά τον ΟΤΕ

Στο τελευταίο του μήνυμα προς τους μετόχους, ο κ. Τσαμάζ έκανε αναφορά στην πορεία του ΟΤΕ τα τελευταία 14 χρόνια και σημείωσε πως παραδίδει τη μεγαλύτερη τεχνολογική εταιρεία στην Ελλάδα.