Κλιμακούμενες εκπτώσεις από την ΔΕΗ ανάλογα με την διάρκεια του συμβολαίου που θα υπογράφει ο πελάτης, όπως ακριβώς ισχύει σήμερα στην κινητή τηλεφωνία. Επιβράβευση των συνεπών καταναλωτών, στους οποίους η ΔΕΗ θα επιστρέφει ένα μέρος της έκπτωσης που τους αφαίρεσε, όταν το αρχικό 15%, “κόπηκε” στο 10%, για να πέσει σήμερα στο 5%.
Συνδυασμός των πακέτων αυτών, με δυνατότητα ελέγχου της ενεργειακής κατανάλωσης -αυτό που ονομάζουμε «έξυπνο σπίτι»-, ασφαλιστικές καλύψεις των οικιακών συσκευών, αλλά και παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής του σπιτιού, από ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς και άλλα επαγγέλματα της οικοδομής, τους οποίους οι καταναλωτές θα επιλέγουν από λίστα συνεργαζόμενων επαγγελματιών, έναντι ενός επιπλέον χαμηλού μηνιαίου κόστους.
Το γεγονός ότι ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, απέφυγε κατά την χθεσινή παρουσίαση του Business Plan της επιχείρησης να αναφερθεί στα παραπάνω πακέτα σχετίζεται και με το γεγονός ότι εκκρεμεί ακόμη η διαπραγμάτευση με τις Βρυξέλλες, ως προς το ρόλο της επιχείρησης στην αγορά ηλεκτρισμού.
Συνδέεται αυτή η στάση αναμονής για τη νέα εμπορική πολιτική της ΔΕΗ, με τη συνεχιζόμενη μείωση του μεριδίου της στην αγορά λιανικής, που από περίπου 70% σήμερα, προβλέπεται να πέσει στα μέσα του 2020, σύμφωνα και με το επιχειρησιακό της πλάνο, στο 60%. Τότε πιθανώς να ξεδιπλωθεί και η νέα επιθετική εμπορική πολιτική της ΔΕΗ, αφού πρώτα θα έχει κλείσει η διαπραγμάτευση με τους θεσμούς, καθώς διαφορετικά η επιχείρηση κινδυνεύει να κατηγορηθεί ότι προσπαθεί να «κλείσει» την αγορά.
Ως προϋπόθεση για τις εκπτώσεις στο ρεύμα, η επιχείρηση θα απαιτεί από τους συνεπείς της πελάτες να «δεθούν» μαζί της με την υπογραφή συμβολαίου ορισμένου χρόνου, όπως κάνουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, σε αντίθεση με σήμερα, που ακόμη και όσοι απολαμβάνουν αυτό το εναπομείναν 5% δεν δεσμεύονται να παραμείνουν σε αυτήν. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το ύψος των εκπτώσεων θα κλιμακώνεται ανάλογα με τη διάρκεια της σύμβασης, για παράδειγμα 10% για όποιον συνάψει 2ετες συμβόλαιο, 15% για όποιον κάνει 3ετές, κ.ό.κ.
Στην πραγματικότητα όμως τα προϊόντα που εξετάζει να λανσάρει από του χρόνου η ΔΕΗ υπερβαίνουν κατά πολύ την παραδοσιακή έννοια των εκπτώσεων, και παραπέμπουν περισσότερο σε αυτό που σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ορίζεται ως «υπηρεσίες για το έξυπνο σπίτι» (smart homes). Αυτές αφορούν σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων, από την συντήρηση του καυστήρα και του θερμοστάτη, έως τον έλεγχο της κατανάλωσης, της χρήσης του διαδικτύου, μέσα από εγκατάσταση έξυπνων μετρητών, και παροχή τεχνολογικών εφαρμογών που χρησιμοποιούνται ήδη στο εξωτερικό.