Εντυπωσιακές επιδόσεις κατέγραψε ο ισπανικός όμιλος ένδυσης Inditex κατά το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης (1η Φεβρουαρίου-31 Ιουλίου 2022) συγκριτικά με πέρσι, καθώς εστιάζει κατά βάση στην ικανοποίηση του πελάτη, τη διάθεση συλλογών που έχουν απήχηση, τη σωστή διαχείριση των ταλέντων των στελεχών του, αλλά και στην προώθηση της βιωσιμότητας μέσα από το μοντέλο λειτουργίας του. Οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 24,5% φέτος, αγγίζοντας τα 14,8 δισ ευρώ, καταγράφοντας θετικό πρόσημο σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές που ο όμιλος έχει παρουσία, ενώ ανάλογη αύξηση κατέγραψαν και τα μεικτά κέρδη, αγγίζοντας τα 8,6 δισ ευρώ.
Παράλληλα, η Inditex παρουσίασε το καλύτερο περιθώριο κερδοφορίας της τελευταίας 7ετίας, στο 57,9%, απόρροια του βελτιωμένου επιχειρηματικού της μοντέλου, ενώ τα κέρδη EBITDA σημείωσαν αύξηση 30%, στα 4 δισ ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 42%, αγγίζοντας τα 2,3 δισ ευρώ και τα καθαρά κέρδη κατά 41%, διαμορφούμενα σε 1,8 δισ ευρώ. Θετικά κινήθηκαν και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του ομίλου, οι οποίες εκτιμάται ότι θα συνεισφέρουν ποσοστό άνω του 30% επί των συνολικών εσόδων, μέχρι το 2024.
Ο όμιλος διαβλέπει θετική εξέλιξη και για το δεύτερο εξάμηνο της χρήσης, καταγράφοντας ήδη αύξηση πωλήσεων κατά 11% το διάστημα από την 1η Αυγούστου μέχρι και τις 11 Σεπτεμβρίου, συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Αναλύοντας τα αποτελέσματα της Inditex ανά αλυσίδα λιανικής, τα δίκτυα της Ζara και της Zara Home ενίσχυσαν τις πωλήσεις τους το φετινό εξάμηνο κατά 29%, ακολουθούμενα από την Pull & Bear, με 19%, την Stradivarius με 17%, την Bershka με 15% και την Massimo Dutti με 10%, ενώ μόνο η αλυσίδα Oysho παρουσίασε κάμψη εσόδων κατά 4% το υπό εξέταση διάστημα. Η ευρωπαϊκή ήπειρος εξαιρουμένης της Ισπανίας εξακολουθεί να συνεισφέρει το μεγαλύτερο ποσοστό στα έσοδα του ισπανικού ομίλου, σε ποσοστό 46,1%, ακολουθούμενη από την Ασία που συνεισφέρει το 22,5%, την αμερικανική ήπειρο με 17,3% και την Ισπανία με 14,1%.
Για το τρέχον έτος η Inditex δρομολογεί επενδύσεις ύψους 1,1 δισ ευρώ, εστιάζοντας κυρίως στην ανακαίνιση των ανά τον κόσμο καταστημάτων της, την βελτίωση της εμπειρίας των ηλεκτρονικών αγορών μέσα από τα online καταστήματα της, αλλά και την βελτίωση των υποδομών logistics. Στο τέλος του εξαμήνου ο όμιλος μετρούσε συνολικά 6.654 καταστήματα, από 6.370 πέρσι, έχοντας προχωρήσει στο επαναλανσάρισμα της αλυσίδας δερμάτινων αξεσουάρ Uterque, ανοίγοντας συνολικά 82 καταστήματα, κι ενισχύοντας τα δίκτυα όλων των αλυσίδων του, εξαιρουμένης της Pull & Bear.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μετοχή του ομίλου εκτινάχθηκε έως και 5,5% με την ανακοίνωση των ενδιάμεσων αποτελεσμάτων του, συμπαρασύροντας τον κλάδο του εμπορίου συνολικά κατά 2,5%. Η Inditex ανακοίνωσε την διανομή μερίσματος ύψους 0,465 ευρώ ανά μετοχή, στις 2 Νοεμβρίου 2022.