Την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών εξετάζει η διοίκηση της εταιρείας ρούχων Mat Fashion, που ειδικεύεται σε γυνακεία ενδύματα plus size. Μιλώντας στο BD, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Λεωνίδας Μονέδας, ανέφερε ότι η Mat θα συμμετάσχει τον Σεπτέμβριο σε κλαδική έκθεση στη Νέα Υόρκη, έχοντας θέσει στο στόχαστρο της την αχανή αγορά της Αμερικής, όπου ο ανταγωνισμός είναι μεν σκληρός, οι δε ευκαιρίες πολλά υποσχόμενες.
Η εταιρεία, που κατασκευάζει τα ενδύματα της σε ποσοστό 95% στην Ελλάδα, έχει χάσει σε σημαντικό πλέον βαθμό τη ρωσική αγορά, εξαιτίας του πολέμου, των διεθνών κυρώσεων και των συνακόλουθων δυσκολιών στις συναλλαγές, ενώ και η δραστηριοποίησή της στην Ουκρανία έχει περιοριστεί, με αποτέλεσμα να αναζητά νέα πεδία δραστηριοποίησης διεθνώς.
«Οι δύο αγορές μαζί αποτελούσαν το 20% των εξαγωγών μας, προ του πολέμου στην Ουκρανία και σήμερα συνθέτουν μόλις το 7%», υπογραμμίζει ο κ. Μονέδας, σημειώνοντας ότι ειδικά στην ρωσική αγορά λειτουργούσε έως πρότινος ένα κατάστημα franchise της Mat Fashion και υπήρχαν αρκετές συνεργασίες χονδρικής ήδη από το 2010. Σήμερα διατηρούνται λίγες από τις τελευταίες, καθώς οι πελάτες χονδρικής δυσκολεύονται να διεκπεραιώσουν τις συναλλαγές τους λόγω των κυρώσεων. Να σημειωθεί ότι η Mat Fashion είναι μια κατ' εξοχήν εξαγωγική εταιρεία, αφού πραγματοποιεί το 60% του τζίρου της αποκλειστικά μέσω των εξαγωγών.
Παράλληλα, η εταιρεία διατηρεί δίκτυο 20 εταιρικών καταστημάτων στην χώρα μας και τους τελευταίους μήνες προχωρά σε επανατοποθέτησή της στην αγορά, ανακαινίζοντας αλλά και συγχωνεύοντας σημεία, όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο. Παράλληλα, διατηρεί corner σε πολυκαταστήματα και δεκάδες συνεργασίες χονδρικής, ενώ με ικανοποιητικό ρυθμό εξελίσσονται οι πωλήσεις μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος.
Σύμφωνα με τον κ. Μονέδα, το 2021 έκλεισε με αύξηση σε ποσοστό 40% του τζίρου από το e-shop, συγκριτικά με το 2019, ρυθμός που εξακολουθεί και κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022. Το ίδιο διάστημα, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αγγίζουν το 20%-25% των εσόδων των φυσικών καταστημάτων, καθώς οι πελάτισσες της Mat Fashion έχουν πλέον εξοικειωθεί πλήρως με την διαδικασία, γεγονός που εξηγεί και το χαμηλό ποσοστό των επιστροφών των ηλεκτρονικών αγορών, σε μόλις 10%-12% επί των παραγγελιών.
Συνολικά, οι πωλήσεις του 2021 έκλεισαν χαμηλότερα σε ποσοστό 10% συγκριτικά με το 2019, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 δείχνει να μην επαληθεύει τις αρχικές εκτιμήσεις για γρήγορη ανάκαμψη, παραμένοντας οριακά πτωτικό σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Ο κ. Μονέδας σημειώνει ότι συνολικά η αγορά δεν είναι ικανοποιημένη από την αγοραστική κίνηση τους πρώτους μήνες του έτους, με μόνες εξαιρέσεις τις περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση -όπως το Ηράκλειο και η Πάτρα. Στον αντίποδα, τα μεγάλα εμπορικά κέντρα της πρωτεύουσας δείχνουν να μην επαληθεύουν τις προσδοκίες της αγοράς.
Σημειώνεται ότι η Mat Fashion εξάγει τις συλλογές γυναικείων ενδυμάτων της σε 55 χώρες, διαθέτοντας περισσότερα από 550 σημεία πώλησης διεθνώς. Μέσα στο 2021, εγκαινίασε την συνεργασία της με τα πολυκαταστήματα Era σε Λεμεσό, Λάρνακα και Πάφο, στην Κύπρο, ενώ απέκτησε και ισχυρή παρουσία στα πολυκαταστήματα Zinser, σε τέσσερις πόλεις της Γερμανίας.
Την περίοδο αυτή, η αλυσίδα προχώρησε σε συνεργασία με την εταιρεία περιποίησης μαλλιών Bumble & Bumble, προσφέροντας με αγορές άνω των 100 ευρώ σε επιλεγμένα καταστήματά της και στο e-shop δώρο το best seller προϊόν Hairdresser’s Invisible Oil Primer, αξίας 12,50 ευρώ. Μάλιστα, η πλήρης σειρά περιποίησης μαλλιών είναι διαθέσιμη και στο e-shop της Mat Fashion, ενώ η προωθητική ενέργεια λαμβάνει χώρα τις ημέρες αυτές και έως εξαντλήσεως των αποθεμάτων στα καταστήματα της αλυσίδας σε Γλυφάδα, Πειραιά, The Mall Athens, Mediterranean Cosmos, Ηράκλειο και Πάτρα.