ΓΔ: 2081.96 -0.06% Τζίρος: 9.65 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:56:37
ΤΕΡΝΑ
Φωτο: ΤΕΡΝΑ

ΓΕΚ Τέρνα: Στα 32,7 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη εννεαμήνου με αύξηση 71,2%

Μεγάλη ώθηση στα αποτελέσματα του Ομίλου από τον τομέα παραχρήσεων και ενέργειας. Στα 1,7 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο υπόλοιπο στις κατασκευές.

Η σημαντική αύξηση της καθαρής κερδοφορίας κατά 71,2% στα 32,7 εκατ. ευρώ, η περαιτέρω ενίσχυση της συμβολής των τομέων Παραχωρήσεων και Ενέργειας και η διατήρηση του κατασκευαστικού ανεκτέλεστου στα υψηλά επίπεδα των 1,7 δις. ευρώ είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των οικονομικών αποτελεσμάτων του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατά το εννεάμηνο του 2019.

Οι ενοποιημένες πωλήσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαμορφώθηκαν στα 837,9 εκατ. ευρώ, έναντι 1.020 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2018, μειωμένες κατά 17,9%, κυρίως λόγω των μειωμένων εσόδων του κατασκευαστικού τομέα.

Η λειτουργική κερδοφορία προ αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων (EBITDA) του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαμορφώθηκε σε 209,4 εκατ. ευρώ, έναντι 221,7 εκατ. ευρώ την περσινή περίοδο, μειωμένη κατά 5,5% λόγω της επίδρασης των μειωμένων κατασκευαστικών εσόδων. Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε κέρδη 70,2 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 59,1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εννεάμηνο 2018, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά την αφαίρεση των φόρων και των δικαιωμάτων μειοψηφίας, διαμορφώθηκαν σε κέρδη 32,7 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 19,1 εκατ. ευρώ το περσινό έτος, αυξημένα κατά 71,2%, επηρεασμένα θετικά και από τις αποτιμήσεις Δευτερογενών Παραγώγων.

Η επίδραση στην καθαρή θέση των ζημιών κυρίως λόγω αποτιμήσεων των παραγώγων αντιστάθμισης ταμειακών ροών, μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, ανήλθε σε μείον 5,4 εκατ. ευρώ.

Στον τομέα της Ενέργειας από Ανανεώσιμες και Θερμικές Πηγές, τα έσοδα ανήλθαν σε 195,6 εκατ. ευρώ, έναντι 164 εκατ. ευρώ και ήταν αυξημένα κατά 19,3%, ενώ η λειτουργική κερδοφορία προ αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων (EBITDA)1 του τομέα ανήλθε σε 132,3 έναντι 114,9, αυξημένη κατά 15,1%.

Στον τομέα των Παραχωρήσεων, τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 137,4 εκατ. ευρώ έναντι 141 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2018, ενώ η λειτουργική κερδοφορία προ αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων (EBITDA)1 διαμορφώθηκε στα 72,4 εκατ. ευρώ έναντι 72,9 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ελέγχει πλέον το 100% των μετοχών των Παραχωρήσεων «Νέα Οδός - Ιόνια Οδός» και «Κεντρική Οδός - Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας» και διατηρεί συμμετοχή 17% στην Ολυμπία Οδό.

Ο κατασκευαστικός τζίρος για τρίτους διαμορφώθηκε σε 494 εκατ. ευρώ έναντι 700 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2018. Το τρέχον κατασκευαστικό ανεκτέλεστο του Ομίλου παραμένει στο υψηλό επίπεδο των περίπου 1,7 δισ. ευρώ, διατηρώντας τις προοπτικές υγιούς κατασκευαστικής δραστηριότητας και υψηλών ταμειακών ροών στις επόμενες περιόδους.

Ο συνολικός καθαρός τραπεζικός δανεισμός διαμορφώθηκε στα 1.430 εκατ. ευρώ έναντι 1.327 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2018 κυρίως λόγω των επενδυτικών δαπανών στον τομέα των ΑΠΕ. Συγκεκριμένα τα χρηματικά διαθέσιμα μη συμπεριλαμβανομένων δεσμευμένων καταθέσεων ποσού 47 εκατ. ευρώ στο τέλος του εννεαμήνου, ανέρχονταν σε 517 εκατ. ευρώ, ενώ ο συνολικός δανεισμός σε 1.947 εκατ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ηλεκτρονικός πίνακας μετοχών
MARKET MAKER

Άμυνα Intralot, ρεκόρ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και δυο small caps με υπεραποδόσεις

Χθες είχαμε μία ήπια διορθωτική κίνηση μετά από 6 ανοδικές συνεδριάσεις. Ολοκληρώνεται ο Νοέμβρης και μέχρι σήμερα ο Γενικός Δείκτης καταγράφει άνοδο 5%. Η έκπληξη που προκάλεσε η μετοχή της Intralot.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σπριντ για να κλείσει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ως το τέλος του 2025

Το ΤΑΙΠΕΔ πρότεινε τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης, ώστε οι απαραίτητες εργασίες και διαδικασίες πιστοποίησης για τις σήραγγες να τρέξουν από τον παραχωρησιούχο. Αν το Ελεγκτικό Συνέδριο δώσει το πράσινο φως, η σύμβαση πάει στη Βουλή.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποζημιώσεις άνω των 360 εκατ. για το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι

Το έργο βρίσκεται σήμερα στην τελική ευθεία από την κατασκευάστρια ΤΕΡΝΑ, προκειμένου να είναι έτοιμο το φθινόπωρο του 2026, ανοίγοντας τον δρόμο για τις πρώτες πτήσεις ακόμα και εντός 2027.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

H Αττική Οδός κάνει τη «διαφορά» στη λειτουργική κερδοφορία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Με εντυπωσιακή άνοδο σε έσοδα και EBITDA, αλλά και με νέα μεγάλα έργα σε τροχιά υλοποίησης, οι παραχωρήσεις εξελίσσονται σε βασικό μοχλό σταθερής και διατηρήσιμης κερδοφορίας για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.