ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Ως το τέλος του έτους η απόφαση της Μotor Oil για τον πλωτό σταθμό LNG

Τι είπε ο αν. διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Πέτρος Τζαννετάκης για τον πλωτό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου. Προχωρά η μονάδα φυσικού αερίου που κατασκευάζεται από κοινού με την ΤΕΡΝΑ στην Κομοτηνή.

Στο τέλος του έτους θα ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση για την εγκατάσταση του πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Κόρινθο, ανέφερε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil Πέτρος Τζαννετάκης κατά την τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του 2021.

Θα προηγηθεί, όπως είπε, το τελικό market test για το έργο ενώ η πρώτη μη δεσμευτική φάση ολοκληρώθηκε με επιτυχία στις αρχές του έτους.

Σε ερώτηση για τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία στον εφοδιασμό του διυλιστηρίου ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε ότι οι προμήθειες ρωσικού αργού αντιπροσώπευαν πέρυσι ποσοστό 5,8% του συνόλου και αντικαταστάθηκαν πριν την εισβολή από άλλες πηγές.

Στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών συνεχίζεται η ανάπτυξη χαρτοφυλακίου έργων ισχύος 84 μεγαβάτ που αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2023 ενώ εξετάζονται νέες ευκαιρίες είτε από το υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο αδειών που διαθέτει ο όμιλος είτε σε νέα projects.

Ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε εξάλλου ότι προχωρά η ανάπτυξη της μονάδας φυσικού αερίου που κατασκευάζεται από κοινού με την ΤΕΡΝΑ στην Κομοτηνή.

Η συνολική επενδυτική δαπάνη της eταιρίας τη χρήση 2021 διαμορφώθηκε σε 243,5 εκατ. ευρώ ελαφρώς μεγαλύτερη της αρχικής εκτίμησης (240 εκατ. ευρώ) Το μεγαλύτερο μέρος της δαπάνης αφορούσε το συγκρότημα κατεργασίας νάφθας (Ευρώ 161 εκατ.) η κατασκευαστική φάση του οποίου πλησιάζει στην ολοκλήρωση και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο μισό της χρήσης 2022. Επιπρόσθετα, ποσό Ευρώ 39 εκατ. αφορούσε συνήθεις δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας (miscellaneous) με σκοπό την ενίσχυση των όρων ασφαλείας και υγιεινής, καθώς επίσης και τη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων του Διυλιστηρίου.

Για την τρέχουσα χρήση 2022 η συνολική επενδυτική δαπάνη της εταιρίας αναμένεται να διαμορφωθεί σε 175 εκατ. με το μεγαλύτερο μέρος αυτής να αφορά:

α) την ολοκλήρωση της κατασκευής και τη λειτουργία του συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας,

β) την έναρξη του έργου κατασκευής μίας νέας μονάδας συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης, συνολικού προϋπολογισμού  60 εκατ., για την αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος των μονάδων συμπαραγωγής του Διυλιστηρίου σε 142MW (από 85MW) με σκοπό τη διασφάλιση της ενεργειακής αυτονομίας του στα νέα δεδομένα μεγέθους και,

γ) τις συνήθεις δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας.

Σημαντικά κέρδη για τον όμιλο το 2021

Μετά τις ζημιές που είχε εμφανίσει το 2020 λόγω της πανδημίας, ο όμιλος αύξησε κατά 68% τα έσοδά του το 2021 και παρουσίασε κέρδη προ φόρων 258,2 εκατ. ευρώ κυρίως χάρη στη μεγάλη αύξηση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου και, δευτερευόντως, στην αυξημένη κατανάλωση καυσίμων.

Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 68% και εμφάνισε κέρδη προ φόρων 258,2 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών το 2020. Συνολικά θα διανεμηθεί μέρισμα 0,90 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση 2021.Αναλυτικά, ο όμιλος της Motor Oil καταγράφει για το 2021, κύκλο εργασιών στα 10,2 δισ. ευρώ έναντι 6,1 δισ. ευρώ για τη χρήση 2020, σύμφωνα με την Ετήσια Οικονομική Έκθεση του ομίλου. Την ίδια στιγμή, τα EBITDA του ομίλου ανήλθαν σε 490 εκατ. ευρώ από 85 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Η σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της Motor Oil (κατά 83%) τη χρήση 2021 έναντι της χρήσης 2020 οφείλεται στον αυξημένο όγκο πωλήσεων (κατά 12,83%) σε συνδυασμό με τον αυξημένο μέσο όρο των τιμών των προϊόντων πετρελαίου εκπεφρασμένων σε Δολάρια Η.Π.Α. (κατά 72,89%).

Η αύξηση του όγκου των πωλήσεων της εταιρίας αποδίδεται στην ομαλοποίηση των συνθηκών σε επίπεδο οικονομίας διεθνώς, ως απόρροια της άρσης των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις, και στην υψηλή διαθεσιμότητα των μονάδων του Διυλιστηρίου καθόλη τη διάρκεια της χρήσης 2021 δεδομένου ότι οι εργασίες συντήρησης με έμφαση στο συγκρότημα ήπιας υδρογονοδιάσπασης (Mild Hydrocracker Complex) είχαν πραγματοποιηθεί εντός της χρήσης 2020 και συγκεκριμένα το διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2020.

Τα κέρδη προ Φόρων του Ομίλου διαμορφώθηκαν τη χρήση 2021 σε 258,2 εκατ. έναντι ζημιών 137,6 εκατ. τη 2020, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 202 εκατ. ευρώ από ζημιές 113 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα. Να σημειωθεί ότι η διοίκηση της εταιρείας θα προτείνει στην ερχόμενη Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση τη διανομή συνολικού μερίσματος για τη χρήση 2021 ποσού Ευρώ 99.704.682 (ή Ευρώ 0,90 ανά μετοχή).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μότορ Όιλ: Σε εφαρμογή το επενδυτικό πρόγραμμα 4 δισ. ευρώ ως το 2030

Τα 2,5 δισ. θα επενδυθούν για την ανάπτυξη και την ενεργειακή μετάβαση, (ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, πετροχημικά, βιοκαύσιμα, υδρογόνο και μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος) και 1,5 δισ. ευρώ θα επενδυθεί για την ενίσχυση των υποδομών.