Έντονες διεργασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, σύμφωνα με πληροφορίες, στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά καθώς είναι συνεχείς οι επαφές με τη γαλλική εταιρεία Naval Group, κατασκευάστρια των φρεγατών Belhara και μία εκ των εταιρειών που διεκδικούν το πρόγραμμα των κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, χθες μετέβη στη Λοριάν, στο ναυπηγείο της Naval ο νέος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Γ. Προκοπίου. Στελέχη της γαλλικής εταιρείας έχουν επισκεφθεί τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δύο φορές τους τελευταίους μήνες ώστε να έχουν εικόνα της κατάστασής τους και να εκτιμήσουν ποιες εργασίες θα μπορούσαν να αναλάβουν.
Όπως όλα δείχνουν, οι Γάλλοι προκειμένου να ενισχύσουν τη θέση τους στη διεκδίκηση των κορβετών, προσφέροντας τις κορβέτες Gowind, αποφάσισαν να διερευνήσουν τις προοπτικές συμπαραγωγής στην Ελλάδα, ανοίγοντας σχετικές συνομιλίες με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που έχουν περάσει στον όμιλο του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου. Ενδεχόμενη συνεργασία των δύο πλευρών στο πρόγραμμα για τις κορβέτες θα μπορούσε να δώσει ισχυρή ώθηση στην προσπάθεια αναβίωσης των ναυπηγείων.
Μια συνεργασία ανάμεσα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και στη Naval θα μπορούσε να προσθέσει ένα πολύ σημαντικό ατού στη γαλλική πρόταση, που αν συνδυαστεί με την προσφορά τεσσάρων κορβετών στο οικονομικό budget που διαθέτει η Ελλάδα των 2 δισ. ευρώ την φέρνει ίσως και ένα βήμα μπροστά από τους άλλους διεκδικητές.
Να υπενθυμίσουμε άλλωστε ότι η Ελλάδα και δια στόματος του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ν. Παναγιωτόπουλου έχει ξεκαθαρίσει ότι προϋπόθεση για να πάρει κάποια εταιρεία το πρόγραμμα των κορβετών είναι να χτιστεί ένας αριθμός των πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία.
Όπως μάλιστα είχε ξεκάθαρα δηλώσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πρόσφατα στη Βουλή, που έθεσε το χρονικό περιθώριο να ληφθούν αποφάσεις για το πρόγραμμα των κορβετών μέχρι και το τέλος καλοκαιριού: «Εργασίες έχουν δυνατότητα να αναλάβουν και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που ενεργοποιούνται πάλι».
Να σημειωθεί ότι η ενεργοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά δεν αφορά μόνο αυτά και τους εργαζόμενούς τους, αλλά ενδεχόμενη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα των κορβετών, σημαίνει ταυτόχρονα ότι ένας μεγάλος αριθμός ελληνικών εταιρειών, ένα ολόκληρο οικοσύστημα επιχειρήσεων που λειτουργεί γύρω από τον κύκλο των ναυπηγείων, θα ξαναζωντανέψει και πάλι.
Άλλωστε η Naval Group, σε αντίθεση με την Dassault, στο πρόγραμμα των φρεγατών έχει υπογράψει ήδη συμφωνίες με ελληνικές αμυντικές εταιρείες μέσω του Συνδέσμου Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ).
Πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι απομένει μια δικαστική εκκρεμότητα πριν ενεργοποιηθούν πλήρως τα ναυπηγεία, καθώς έχει υποβάλει προσφυγή στο ΣτΕ ο Δήμος Χαϊδαρίου, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταβίβασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον νέο ιδιοκτήτη.
Η αίτηση ακύρωσης του Δήμου Χαϊδαρίου στρέφεται εναντίον του διαγωνισμού της ΕΤΑΔ και προβάλλει τον ισχυρισμό ότι η πώληση της Προβλήτας 4 του Σκαραμαγκά δεν είναι νόμιμη, επειδή αποτελεί ζώνη παραλίας και αιγιαλού και πρέπει να διασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση ο κοινόχρηστος χαρακτήρας της και η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε αυτήν. Η αίτηση του Δήμου Χαϊδαρίου θα συζητηθεί στην Ολομέλεια του ΣτΕ, στις 18 Μαρτίου.