ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Safe Bulkers: Aν τελειώσει η ελληνική ναυτιλία θα τελειώσει και η ευρωπαϊκή

O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Πόλυς Χατζηιωάνου παρουσίασε την εταιρεία του σε Έλληνες δημοσιογράφους. Οι εκτιμήσεις του για την ναυτιλία και την Safe Bulkers.

«Θέλουμε να είμαστε μπροστά στις εξελίξεις. Η ναυτιλία έχει μέλλον και τα νέα παιδιά ενδιαφέρονται. Νομίζω ότι Ελλάδα και Κύπρος έχουν ένα πολύ φιλικό περιβάλλον στο να αναπτυχθεί μία ναυτιλιακή επιχείρηση και αυτό θα πρέπει να το προσέξουμε πολύ και να το κρατήσουμε γιατί αν τελειώσει και φύγει η ελληνική ναυτιλία θα τελειώσει και θα φύγει και η ευρωπαϊκή».

Αυτό τόνισε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Safe Bulkers Inc, Πόλυς Χατζηιωάνου, παρουσιάζοντας την εταιρεία του σε Έλληνες δημοσιογράφους. Κάνοντας αναφορά στον διεθνή ανταγωνισμό στην ναυτιλία, είπε ότι δεν είναι απλό πράγμα, καθώς υπάρχουν "μαχαίρια" εκεί έξω, και οι ανταγωνιστές είναι Ασιάτες και Ινδοί.

«Αν εμείς δεν είμαστε καλοί στη δουλειά μας θα χάσουμε τη ναυτιλία σε 20 ή 30 χρόνια, και πρέπει να είμαστε πολύ προσεχτικοί στο πώς κάνουμε τη διαχείριση και να είμαστε μπροστά στις αλλαγές και όχι να ακολουθούμε πίσω» ανέφερε. Σημείωσε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές είναι ό,τι το πιο ανταγωνιστικό υπάρχει στο θέμα των ναύλων και γι αυτό και κρατάνε τα ηνία του εφοπλισμού διεθνώς.

Απαντώντας σε ερώτηση αν θα δούμε στο μέλλον διαπραγμάτευση μετοχών ναυτιλιακών εταιρειών στο ΧΑ δεν το απέκλεισε, τονίζοντας ότι το ελληνικό χρηματιστήριο μέσω της έκδοσης ομολόγων έχει κάνει τεράστιο άνοιγμα στην ελληνική ναυτιλία, ανοίγοντας τον δρόμο και για την εισαγωγή μετοχών ναυτιλιακών εταιρειών.

Ο κ. Χατζηιωάνου προσέθεσε ότι στην Ελλάδα υπάρχει μια παγκόσμια αντίληψη ότι τα πράγματα αλλάζουν αργά και σταθερά προς το καλύτερο, έρχονται επενδύσεις, ενώ βλέπουμε project όπως αυτό που ξεκίνησε στο Ελληνικό. Προέβλεψε θετικές εξελίξεις για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου για τα επόμενα χρόνια.

Εκτίμησε ότι αναμένεται μικρή καθαρή αύξηση του παγκοσμίου στόλου, τα επόμενα χρόνια, μόλις 2% ετησίως, με αποτέλεσμα να μην καλύπτεται η αυξημένη ζήτηση που θα προκύψει από επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές σε μεγάλες ανεπτυγμένες οικονομίες. Για τη Safe Bulkers είπε ότι η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας που είναι εισηγμένη στο NYSE φτάνει τα 427 εκατ. δολ. ενώ οι συμφωνημένες ναυλώσεις έχουν κλειδώσει έσοδα ύψους 431 εκατ. δολ.

Τόνισε επίσης ότι η εταιρεία τον τελευταίο χρόνο μείωσε το δανεισμό από 611 σε 413 εκατ. δολ., ενώ είναι εγγυήτρια του ομολόγου ύψους 100 εκατ. ευρώ που θα εκδώσει η SAFE BULKERS PARTICIPATIONS PLC, με στόχο την απόκτηση τεσσάρων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Η SafeBulkers Inc. ειδικεύεται στην ιδιοκτησία πλοίων ξηρού φορτίου χύδην. Από τον Ιανουάριο του 2022, ο στόλος της είναι 39 πλοία -12 Panamax, 7 Kamsarmax, 15 Post-Panamax και 5 πλοία κατηγορίας Capesize- με μέση ηλικία 10,3 ετών και συνολική μεταφορική ικανότητα 3,7εκατομμύρια dwt. Το 80% του στόλου έχει ναυπηγηθεί σε ιαπωνικά ναυπηγεία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Seanergy: Απορρίφθηκε η μήνυση που υπέβαλε ο εφοπλιστής Γ. Οικονόμου

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ναυτιλιακή, «το Διοικητικό Συμβούλιο της Seanergy είναι σαφώς ικανοποιημένο με την απόφαση του Δικαστηρίου να απορρίψει τις δικαστικές διεκδικήσεις που υπέβαλε ο Γ. Οικονόμου».
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συμφωνία ύψους 1 δισ. δολαρίων για 9 πλοία VLCC έκλεισε ο Ευ. Μαρινάκης

Η συναλλαγή θα μπορούσε προσωρινά να εκτοξεύσει την Bahri, όπως είναι γνωστή η ναυτιλιακή της Σαουδικής Αραβίας, ώστε να γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης των πλοίων VLCC στον κόσμο.