«Διαθέτουμε ισχυρή κεφαλαιακή βάση, ενώ έχουμε ολοκληρώσει επενδυτικό πρόγραμμα 17 εκατ. ευρώ που αναβάθμισε τις γραμμές παραγωγής μας, οπότε δεν έχουμε ανάγκη άμεσης εισαγωγής στο Χρηματιστήριο, ούτε άλλη χρηματοδοτική ανάγκη. Το θέμα με το Χρηματιστήριο δεν είναι άμεση προτεραιότητά μας, όμως αναλόγως με τις συνθήκες της αγοράς θα κινηθούμε».
Αυτά επισήμανε χθες στο Business Daily ο διευθύνων σύμβουλος της χαρτοβιομηχανίας Ευρωχαρτική Α.Ε.Β.Ε. Γιώργος Τρακάκης, σε εκδήλωση της εταιρείας με αφορμή τη μετονομασία της σε Endless EC, brand που πλέον θα διαμορφώσει την πορεία της εταιρείας από τούδε και στο εξής. Έτσι λοιπόν, για ακόμη μια φορά διαψεύδονται οι ελπίδες για άμεση είσοδο μιας μεγάλης βιομηχανικής εταιρείας στην Κύρια Αγορά του ελληνικού χρηματιστηρίου, δεδομένου ότι τόσο από πηγές της ΕΧΑΕ, όσο και από χρηματιστηριακούς κύκλους, εδώ και αρκετούς μήνες η είσοδος της συγκεκριμένης εταιρείας θεωρούνταν «κλειδωμένη» και μάλιστα μέσα στο 2021. Άλλωστε, η διοίκηση του Χ.Α. ήθελε πολύ αυτή την εισαγωγή, η οποία θα ήταν η πρώτη βιομηχανική εταιρεία που περνά το κατώφλι της αγοράς, μετά από σχεδόν 15 χρόνια!
Σε ερώτηση του BD αν βλέπει την εισαγωγή μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022, ο κ. Τρακάκης απέφυγε οποιαδήποτε πρόβλεψη ή εκτίμηση, σημειώνοντας μάλιστα ότι «ουδέποτε είχαμε φτάσει τόσο κοντά στην εισαγωγή μας, όσο κάποιοι κύκλοι της αγοράς φαίνεται πως θεωρούσαν». Όπως επισήμανε ο κ. Τρακάκης στο BD η εταιρεία δημιουργεί και εμπορεύεται είτε με δικά της brands είτε για τρίτους (προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας) περί τους 350 κωδικούς, ενώ το 65% του τζίρου της προέρχεται από τα χαρτικά και το 35% από τα απορρυπαντικά.
Για το 2021 εκτίμησε ότι οι πωλήσεις θα κινηθούν λίγο πάνω από το 2020 που ήταν στα 56,5 εκατ. ευρώ (έναντι 52,7 εκατ. το 2019) και αναμένεται να κυμανθούν πέριξ των 60 εκατ. ευρώ. Τόνισε ότι το 2020 οι πωλήσεις χαρτιών (υγείας κ.λπ.) εκτοξεύτηκαν λόγω του σοκ του πρώτου lockdown όπου χιλιάδες νοικοκυριά έσπευσαν να… στοκάρουν προϊόντα, ενώ το 2021 αυτή η αγορά εξισορροπήθηκε μερικώς.
Η μείωση των πωλήσεων στη λιανική αντισταθμίστηκε από την αναζωπύρωση των πωλήσεων HORECA που το 2020 είχαν «παγώσει» λόγω της πανδημίας, ενώ το 2021 κατέγραψαν σημαντική αύξηση. Όπως είπε ο κ. Τρακάκης, οι πωλήσεις HORECA είναι άνω του 50% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας.
Σε ό,τι αφορά το αυξημένο κόστος ενέργειας και πρώτων υλών, καθώς η τιμή του χαρτιού έχει αυξηθεί κατά 30% από πέρυσι, τόνισε ότι έχουν γίνει αναπόφευκτες τιμολογιακές αναπροσαρμογές και αυξήσεις, ενώ πιθανότατα παρόμοιες αναπροσαρμογές θα γίνουν και το 2022.
Όπως προαναφέρθηκε το 2019 η εταιρεία ολοκλήρωσε επενδυτικό πρόγραμμα 17 εκατ. ευρώ που άλλαξε εντελώς τις παραγωγικές δυνατότητες τόσο σε επίπεδο όγκων, όσο και σε επίπεδο κωδικών και εμπλουτισμού προϊόντων. Οι επενδύσεις αφορούσαν παραγωγικές εγκαταστάσεις, μηχανολογικό εξοπλισμό και νέες γραμμές παραγωγής, καθώς επίσης αποθηκευτικούς χώρους 15.000 τ.μ. Πλέον, η ημερήσια παραγωγική δυναμικότητα στα χαρτικά ανέβηκε στους 350 τόνους, ενώ στα απορρυπαντικά έφτασε τους 250 τόνους.
Η εταιρεία έχει κάνει και κάποια μικρά βήματα εξωστρέφειας διανέμοντας προϊόντα σε χώρες όπως Κύπρο, Βουλγαρία, Αλβανία, Ρουμανία, Πολωνία, Τουρκία και Ισραήλ, όμως οι εξαγωγές δεν ξεπερνούν το 5% του τζίρου της. Η εταιρεία απασχολεί 245 εργαζόμενους, ενώ φέτος έγιναν δέκα επιπλέον προσλήψεις.