ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
seaplane
Πηγή: Hellenic Seaplanes

Πετούν τα υδροπλάνα μέσα στο 2022, αλλαγή σκηνικού στις αερομεταφορές

Οι πρώτες πτήσεις με την έναρξη της τουριστικής σεζόν το 2022. Yδατοδρόμιο στον Άλιμο, ακολουθούν Τήνος, Πάτμος, Βόλος, Σκόπελος, Αλόννησος, Σκύρος και Χαλκίδα. Τι δηλώνει στο Business Daily ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes.

Μετά από καθυστερήσεις δύο ετών λόγω της πανδημίας και επιπλέον πέντε ετών, λόγω συνεχών αλλαγών στο νομοθετικό πλαίσιο, τα υδροπλάνα «ζεσταίνουν τις μηχανές τους» για να ξεκινήσουν πτήσεις μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022, διασυνδέοντας έξι προορισμούς με την έναρξη της τουριστικής περιόδου.

Μέχρι σήμερα περισσότερα από 90 υδατοδρόμια βρίσκονται σε φάση αδειοδότησης και υλοποίησης, ενώ το σημαντικότερο βήμα έγινε στις αρχές της εβδομάδας, όπου ο δήμος Αλίμου έλαβε απόφαση να δημιουργηθεί υδατοδρόμιο, ανοίγοντας τον δρόμο για να αρχίσουν οι πρώτες πτήσεις.

«Το 2022 ευελπιστούμε να έχουμε Τήνο, Πάτμο, Βόλο, Σκόπελο, Αλόννησο, Σκύρο, και ίσως κάποια υδατοδρόμια στη Χαλκίδα. Όλα αυτά θα είναι έτοιμα το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους», αναφέρει στο Business Daily ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους, σημειώνοντας πως τα υδροπλάνα και τα υδατοδρόμια συγκεντρώνουν μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Η Hellenic Seaplanes έχει στόχο να κατασκευάσει σε πρώτη φάση 17 υδατοδρόμια μέσα στο 2022 «και θα ακολουθήσουν ακόμα 30 με 40 υδατοδρόμια», τονίζει ο κ. Χαραλάμπους, με το κόστος της επένδυσης αν προχωρήσουν όλα κανονικά με βάση τον σχεδιασμό να μπορεί να φτάσει και τα 250 εκατ. ευρώ και το 70-80% της επένδυσης να καλύπτεται από ιδιωτικά κεφάλαια.

Συμπληρώνει επίσης πως με τα χαρακτηριστικά που έχει η Ελλάδα «πρέπει να υπάρξουν τουλάχιστον 100 υδροπλάνα για να καλύψουν τους βασικούς προορισμούς» και προβλέπει πως θα χρειαστούν περίπου 200 για να καλυφθούν και οι προορισμοί σε περιφερειακές χώρες, καθώς «με τα υδροπλάνα δεν θα μπορούμε μόνο να εξυπηρετούμε επισκέπτες εντός Ελλάδος αλλά θα μπορούμε και να τους φέρνουμε από το εξωτερικό».

Αναφέρει πως «έχουν κλείσει χρηματοδοτήσεις τόσο για τις υποδομές όσο και για την αγορά υδροπλάνων, καθώς υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από επενδυτές για να μπουν στην αγορά». Με το κόστος αγοράς ενός νέου υδροπλάνου να είναι στα 8-9 εκατ. ευρώ, η Hellenic Seaplanes έχει ήδη δυο υδροπλάνα στον στόλο της και αναμένεται να αποκτήσει ακόμα δυο μέχρι να αρχίζει η τουριστική σεζόν.. Από αυτά δυο θα είναι ιδιόκτητα ενώ τα άλλα δύο θα είναι με μίσθωση.

Με κάθε υδροπλάνο να έχει περίπου 5-7 άτομα υποστηρικτικό προσωπικό και κάθε υδατοδρόμιο θα έχει ως ελάχιστο προσωπικό επίσης 5-7 άτομα, ο κ. Χαραλάμπους εκτιμά πως θα δημιουργηθούν 1.000 με 1.500 άμεσες θέσεις εργασίας, ενώ θα μπορούσαν να υπάρξουν και επιπλέον 4.000 με 5.000 νέες θέσεις εργασίας μέσα από τις συνοδευτικές υπηρεσίες και παράλληλες δραστηριότητες που μπορούν να δημιουργηθούν, δίνοντας έτσι την ευκαιρία να ενισχυθεί η εργασία σε νησιά και περιοχές που έχουν περιορισμένες δουλειές.

Αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος

Σύμφωνα με τον κ. Χαραλάμπους «εμφανίζονται οι προοπτικές δημιουργίας ενός μέσου μεταφοράς αλλά και ενός τουριστικού προϊόντος που δεν έχει ξαναδεί η Ελλάδα τα τελευταία 50 χρόνια», καθώς το 2022 αναμένεται η Ελλάδα να χτυπήσει νέο ρεκόρ τουριστών δημιουργώντας μια άκρως ευνοϊκή συγκυρία για να μπει στο παιχνίδι του τουριστικού προϊόντος και η Hellenic Seaplanes «ανεβάζοντας την αξία του και δίνοντας την δυνατότητα στον επισκέπτη να επισκεφτεί περισσότερα μέρη στην Ελλάδα».

Η Hellenic Seaplanes στοχεύει τόσο σε οργανωμένες πτήσεις όσο και σε ναυλωμένες καθώς θα δημιουργούνται πολλά νέα τουριστικά προϊόντα. «Υπάρχουν περίπου 700-800 κρουαζιερόπλοια που φτάνουν στο Κατάκολο κάθε χρόνο. Εκεί θα μπορούσαν από το κρουαζιερόπλοιο να κλείσουν εισιτήριο με υδροπλάνο όπου θα μπορούσε να βγάζει το 50% των τουριστών που μένουν συνήθως μέσα στο κρουαζιερόπλοιο. Θα μπορούσε να προσφέρεται είτε τουριστική περιήγηση από ψηλά της Αρχαίας Ολυμπίας ή ακόμη και πακέτα που περιλαμβάνουν επίσκεψη στο Ναυάγιο στη Ζάκυνθο και γεύμα στη Κεφαλονιά πριν επιστρέψουν στο κρουαζιερόπλοιο», εξηγεί ο πρόεδρος της εταιρείας υπογραμμίζοντας πως «είναι ένα τουριστικό προϊόν που δεν υπήρχε πριν και δίνει μεγάλες δυνατότητες».

Τα ξενοδοχεία επίσης θα μπορούσαν να έχουν ένα επιπλέον προϊόν που θα μπορούσαν να προσφέρουν στους πελάτες με αεροπορικές τουριστικές περιηγήσεις, δημιουργώντας μια εικόνα που βλέπουμε μέχρι τώρα μόνο σε εξωτικά νησιά της Καραϊβικής. Η διαδικασία ταξιδιού είναι πολύ εύκολη με υδροπλάνο και όπως επισημαίνει ο κ. Χαραλάμπους «το ταξίδι με υδροπλάνο μπορεί να χαρίσει εικόνες που θα γεμίσουν την ψυχή και την καρδιά».

Το εισιτήριο ανάλογα με την περίσταση θα κυμαίνεται από 50 μέχρι και 90 ευρώ με την μέση τιμή σε μισή ώρα πτήσης να είναι τα 65 ευρώ. Όπως σημειώνει ο κ. Χαραλάμπους θα υπάρχει και loyalty program όπου οι επιβάτες θα μπορούν να περνούν τα μίλια τους μέσα από την πλατφόρμα κρατήσεων εισιτηρίων που θα ξεκινήσει να λειτουργεί από 1η Μαρτίου.

Η ιστορία των υδροπλάνων και η θεσμική... ταλαιπωρία

«Θελήσαμε να φέρουμε στην Ελλάδα κάτι που προϋπήρχε πριν 50 χρόνια και είχε δοκιμαστεί με μεγάλη επιτυχία», δηλώνει ο κ. Χαραλάμπους. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά «αν ψάξετε στην ιστορία μας πολλά νησιά είχαν βάσεις υδροπλάνων οι οποίες συνέδεαν την Ελλάδα με Ιταλία, Τουρκία, Αίγυπτο, Κωνσταντινούπολη και προς Γαλλία».

Κάνοντας μια ιστορική αναδρομή των υδροπλάνων, ο κ. Χαραλάμπους ανέφερε πως «οι Γερμανοί επί Κατοχής είχαν τη βάση υδροπλάνων τους στην Ελλάδα και αν ψάξουμε και λίγο στην ιστορία θα δούμε πως από το 1912 που πρωτοεμφανίστηκαν τα υδροπλάνα, η Ελλάδα είχε πρωτοστατήσει και σε αυτό το κομμάτι, έχοντας δικά της υδροπλάνα και μαχητικά. Μάλιστα ο πρώτος εναέριος βομβαρδισμός είχε γίνει από ελληνικό υδροπλάνο σε τουρκική φρεγάτα».

Από το 2013 που καθιερώθηκε το νομοθετικό πλαίσιο για τη δημιουργία των υδατοδρομίων, η έλευση των υδροπλάνων βρέθηκε να έχει προσκρούει σε... ξέρα, εξαιτίας των κυβερνητικών παλινωδιών στην Ελλάδα της οικονομικής και πολιτικής κρίσης. ‘Όπως εξιστορεί ο πρόεδρος της Hellenic Seaplanes «η αρχή είχε γίνει πριν το 2013, όμως ελλείψει νομοθετικού πλαισίου η προσπάθεια είχε πέσει στο κενό. Έπειτα, το 2013, υπήρξε ο πρώτος νόμος που άνοιγε τον δρόμο για να έρθουν επενδυτές, όμως η αλλαγή κυβέρνησης το 2015 έφερε μια τελείως διαφορετική προσέγγιση που πάγωσε τις διαδικασίες και αποθάρρυνε τους επενδυτές». Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε να προωθήσει, χωρίς επιτυχία, κρατικά υδατοδρόμια.

Ωστόσο, όπως σημειώνει, «με την αλλαγή της κυβέρνησης το 2019 ήρθε και η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου επαναφέροντας το επενδυτικό κοινό για υδατοδρόμια και υδροπλάνα». Όπως τονίζει ο κ. Χαραλάμπους, «αν δεν ήταν η πανδημία θα μπορούσαμε να πετάμε εδώ και 2 χρόνια».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Hellenic Seaplanes: Χορήγηση άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου στα Ψαρά

«Τα Ψαρά αποτελούν τον ιδανικό προορισμό για υδροπλάνα καθώς είναι ένα νησί που μπορεί να ενισχυθεί από άποψη γρήγορης μεταφοράς των ντόπιων στα γειτονικά μεγαλύτερα νησιά» είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes.