ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA

Χορός επενδύσεων στο πρώτο Food Hall της Ελλάδας

Ιδιώτες επενδυτές, πιθανόν εφοπλιστές, θα προσφέρουν κεφάλαια για το Food Hall στο Αρσάκειο Μέγαρο. Στόχος, να προσελκύονται 10.000 - 12.000 επισκέπτες την ημέρα.

Τον Ιούνιο του 2021 αναμένεται να ανοίξει τις πύλες της η ανανεωμένη Στοά του Αρσακείου Μεγάρου, ως το πρώτο Food Hall στην Ελλάδα, στα πρότυπα των Mercado San Miquel στη Μαδρίτη και του EATALY στην Ιταλία.

Η LEGENDARY FOOD που ιδρύθηκε από τους τραπεζίτες Βαγγέλη Κοντζιά και Παναγιώτη Τριανταφυλλόπουλο, τoν brand strategist Peter Economides και τον επιχειρηματία Άρη Κεφαλογιάννη, πρόκειται να επενδύσει 12 εκατ. ευρώ σε πρώτη φάση, εκ των οποίων, όμως, τα πρώτα 3,5 εκατ. ευρώ αναμένεται να εισρεύσουν στην εταιρεία το επόμενο 15μερο μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου που θα καλυφθεί από ιδιώτες επενδυτές.

Πληροφορίες της αγοράς κάνουν λόγο για εφοπλιστικά κεφάλαια, ωστόσο στην χθεσινή παρουσίαση δεν έγινε αναφορά σε συγκεκριμένα ονόματα.

Όσον αφορά το όνομα του νέου Food Hall αναμένεται να γνωστοποιηθεί εντός διμήνου και οι τελικές μελέτες για τον χώρο σε έξι μήνες περίπου.

Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας είναι 500 χιλ ευρώ και με δεδομένο ότι το project είναι και φιλόδοξο αλλά και θα χρειαστεί και άλλη ένεση ρευστότητας οι ιδρυτές προσανατολίζονται στο δανεισμό ενώ όταν ωριμάσουν οι συνθήκες, δηλαδή μετά την πρώτη διετία πλήρους χρήσης, εξετάζουν και την είσοδο σε κάποιο χρηματιστήριο.

Οι ιδρυτές, έχοντας κατά νου ότι στην Ευρώπη λειτουργούν 100 food halls και χτίζονται άλλα 200 τα επόμενα πέντε χρόνια, άδραξαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν την «κοιτίδα» της Ελληνικής Μεσογειακής Διατροφής και σαν εμπορικό αλλά και σαν πολιτιστικό concept, σε έναν εμβληματικό χώρο που έχει ιδανική τοποθεσία για την προσέλευση τουριστών αλλά και άλλων δυνητικών αγοραστών.

Στόχος, να δοθεί βήμα στους μικρούς παραγωγούς με τους μεγάλους θησαυρούς της ελληνικής γης, να μυηθούν οι τουρίστες στην ελληνική διατροφή, να εκπαιδευτεί η νέα γενιά στην ελληνική διατροφή και να βρουν οι καλύτεροι Έλληνες σεφ μια στέγη.

Το business plan

Σύμφωνα με το εκπονηθέν business plan, όπως τόνισε ο κ. Άρης Κεφαλλογιάννης απαντώντας σε σχετική ερώτηση του BD, η επισκεψιμότητα με μία συντηρητική πρόβλεψη αναμένεται να είναι 10.000-12.000 επισκέπτες ημερησίως, δηλαδή περίπου 3.000.000 το χρόνο, ενώ η μέση κατανάλωση θα κυμαίνεται περί τα 14 ευρώ κατά κεφαλή.

Όσον αφορά την κερδοφορία, ο ίδιος σημείωσε ότι θεωρεί ότι το κομμάτι που αφορά τα τρόφιμα και τις πωλήσεις χρειάζεται χρόνο που προσδιόρισε περίπου στη διετία, ενώ το κομμάτι του real estate ή διαφορετικά των μισθώσεων που θα ανέρχεται στο 70% του συνολικού χώρου αναμένεται να είναι άμεσα κερδοφόρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη πιο φιλόδοξο και μη μετρήσιμο προς το παρόν είναι το δεύτερο κομμάτι της επένδυσης που περιλαμβάνει την ανάπτυξη εκτός Ελλάδος αλλά και την δημιουργία ενός Agrofund για την ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής. Για αυτό το κομμάτι δεν υπήρξε πρόβλεψη για το ύψος των επενδύσεων ούτε και σαφής αναφορά για τον τρόπο χρηματοδότησης.

Όπως τονίστηκε κατά την διάρκεια της παρουσίασης, το concept της ελληνικής μεσογειακής διατροφής θα πρέπει να βγει αυτούσιο στο εξωτερικό και σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη ή το Τόκιο για να μπορέσει η Ελλάδα να πάρει το μερίδιο που της ανήκει από την πίτα της Μεσογειακής διατροφής διεθνώς τόσο σε αναγνωρισιμότητα όσο και σε πωλήσεις.

Αρχιτεκτονικά, ο χώρος ήδη διαθέτει 65 διακριτά καταστήματα τα οποία η εταιρεία που θα κάνει την επένδυση δεν έχει εικόνα πόσα θα γίνουν. Εκτιμάται ότι ο πολυχώρος προώθησης της Ελληνικής Μεσογειακής Διατροφής που θα εκτείνεται σε 11.000 τ.μ., θα δημιουργήσει 500 άμεσες και 5.000 έμμεσες θέσεις εργασίας .

Το Πρόγραμμα Αξιοποίησης του Αρσακείου Μεγάρου περιλαμβάνει την αναδιαμόρφωση της Στοάς Βιβλίου, της Στοάς Ορφέως και του Αίθριου του Αρσακείου, συνολικής έκτασης 11.000 τ.μ., ενώ παραμένουν ως έχουν οι χώροι που μισθώνει από το 1984 το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Στον σύγχρονο γαστρονομικό κόμβο, εκτός από εστιατόρια και εμπορικά καταστήματα που θα φιλοξενούν γνωστές ελληνικές εταιρείες αλλά και μικρούς Έλληνες παραγωγούς, θα πραγματοποιούνται και εκπαιδευτικές-πολιτιστικές δράσεις, όπως είναι εργαστήρια για τη γευσιγνωσία ελαιόλαδου και κρασιού, μαθήματα από καταξιωμένους σεφ σε μικρά παιδιά και θεματικοί διάλογοι-ανοιχτές συζητήσεις γύρω από την ελληνική διατροφή.

Στόχος της LEGENDARY FOOD είναι να μετατρέψει το Αρσάκειο Μέγαρο στον δεύτερο πιο επισκέψιμο τουριστικό προορισμό στην Αθήνα

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

elefsina_naypigeio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αμερικανικό σχέδιο «Τρίαινα»: Επένδυση 1,4 δισ. στα ναυπηγεία

Το σχέδιο της ONEX και της αμερικανικής DFC για τα ναυπηγεία Σύρου, Ελευσίνας και Σκαραμαγκά. Οι φρεγάτες, η δημιουργία 4.000 θέσεων εργασίας και η κατάκτηση ισχυρής θέσης στο διεθνή ανταγωνισμό.
startup_funding
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ποιες είναι οι startups που έχουν... τινάξει την μπάνκα στον αέρα

Κεφάλαια 116 εκατ. ευρώ συγκέντρωσαν 10 νεοφυείς επιχειρήσεις το 2019, ενώ μια δεκάδα «χρυσών» startups έχουν προσελκύσει κεφάλαια 340 εκατ. ευρώ τα προηγούμενα χρόνια. Ποιες είναι οι εταιρείες και τι κάνουν.
Αλέξανδρος Εξάρχου, διευθύνων σύμβουλος Aktor
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πού θα επενδύσει η Aktor τα 200 εκατ. από την αύξηση κεφαλαίου

Επενδύσεις σε ΑΠΕ, real estate και κατασκευές. Οι τρεις από τους τέσσερις βασικούς μετόχους έχουν εκδηλώσει την πρόθεση να ασκήσουν πλήρως τα δικαιώματά τους. Η νέα δομή του ομίλου και τα φιλόδοξα σχέδια της διοίκησης.