Ένας μετωπικός σταθμός διοδίων κάθε μήνα θα προστίθεται στην Εγνατία Οδό το επόμενο τρίμηνο, με αρχή από τον νέο σταθμό διοδίων Ωραιοκάστρου, ο οποίος σύμφωνα με κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ) θα λειτουργήσει στις 18 Νοεμβρίου με κόστος διέλευσης 0,50 ευρώ για τα Ι.Χ.
Λίγες ημέρες αργότερα, στις 4 Δεκεμβρίου, θα λειτουργήσει ο σταθμός διοδίων της Ασπροβάλτας και μέσα στον Ιανουάριο εκτιμάται πως θα τεθεί σε λειτουργία και ο σταθμός διοδίων στο Στρυμονικό Σερρών, δηλαδή στην εκλογική περιφέρεια του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή. Παράλληλα συνεχίζεται η κατασκευή δεκάδων πλευρικών σταθμών διοδίων καθώς και όσων μετωπικών εκκρεμούν σε Σιάτιστα, Αρδάνιο και Καβάλα, με βάση τη συμφωνία της προηγούμενης κυβέρνησης και των δανειστών ώστε να παραχωρηθεί η Εγνατία Οδός.
Σήμερα στην Εγνατία και στους κάθετους άξονες λειτουργούν δώδεκα μετωπικοί σταθμοί διοδίων και συγκεκριμένα οι σταθμοί Τύριας (τιμή διοδίου για Ι.Χ. 2,10 ευρώ), Παμβώτιδας (1,20 ευρώ), Μαλακασίου (2,10 ευρώ), Πολυμύλου (2,40 ευρώ), Μαλγάρων (1,20 ευρώ), Ανάληψης (2,40 ευρώ), Μουσθένης (2,40 ευρώ), Ιάσμου (1,90 ευρώ), Μέστης (1,70 ευρώ), Ιεροπηγής (2,10 ευρώ), Ευζώνων (1,80 ευρώ) και Προμαχώνα (2,40 ευρώ).
Γιατί βιάζονται
Στο υπουργείο Υποδομών βιάζονται, τόσο για τους σταθμούς διοδίων, όσο και για την πιστοποίηση των σηράγγων της Εγνατίας Οδού, με βάση τις κοινοτικές απαιτήσεις, αλλά και για την προώθηση των έργων αποκατάστασης των γεφυρών του Αξιού που έχουν χαρακτηριστεί αποκλειστικές. Στελέχη της Εγνατίας Οδού δεν αποκλείουν, μάλιστα, το ενδεχόμενο να κλείσει η μία από τις γέφυρες του Αξίου καθώς βρίσκεται σε εξαιρετικά άσχημη κατάσταση.
Ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής είχε υποστηρίξει και στην Βουλή πως το κόστος διοδίων της Εγνατίας Οδού θα μείνει στα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο καθώς είναι αδιανόητο να επιβαρύνονται οι οδηγοί με τα περίπου 0,06 ευρώ που προβλέπονταν, την ίδια στιγμή που δεν προσφέρουν τις απαραίτητες υπηρεσίες, όπως σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), κ.α.
Από το αν βγαίνει το μοντέλο των υποψηφίων επενδυτών με βάση τη νέα τιμολογιακή πολιτική και από την ταχύτητα κατασκευής και λειτουργίας των μετωπικών και πλευρικών σταθμών θα εξαρτηθεί αν θα κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ τον προσεχή Φεβρουάριο. Τότε έρχεται η ώρα της κρίσης και θα αποφασιστεί αν θα δοθεί νέα παράταση ή θα ακυρωθεί ο διαγωνισμός.
Οι ενδιαφερόμενοι
Όπως είχε ανακοινώσει η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού έχουν προκριθεί επτά σχήματα:
1. ANAS International Enterprise S.p.A.
2. FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp]
3. ROADIS Transportation Holding S.L.U. - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
4. SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD - DAMCO ENERGY S.A.
5. VINCI HIGHWAYS S.A.S - VINCI CONCESSIONS S.A.S - MYTILINEOS HOLDINGS S.A.
6. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - EGIS PROJECTS S.A.
7. ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.