ΓΔ: 1396.05 -0.11% Τζίρος: 47.74 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:32:00 DATA
public
Είσοδος καταστήματος Public. Πηγή: Public.

Επενδύσεις 40 εκατ. από την Public με στόχο την πρωτιά στην αγορά

Το 2020 οι επενδύσεις αφορούσαν κυρίως το νέο logistics center και την απόκτηση στόλου 25 φορτηγών. Φέτος, αφορούν το κατάστημα στο Golden Hall, τα δύο νέα καταστήματα στην Κύπρο και υποδομές e-commerce.

Επενδύσεις που θα ξεπεράσουν τα 40 εκατ. ευρώ έως το 2022 υλοποιεί η εταιρεία Public –μέλος του Ομίλου Olympia συμφερόντων Πάνου Γερμανού– θέλοντας να ισχυροποιήσει τη θέση της στο χώρο του λιανικού εμπορίου, τόσο σε επίπεδο logistics, όσο και σε επίπεδο καταστημάτων και τεχνολογικών υποδομών.

Όπως τόνισε χθες, κατά την παρουσίαση του νέου, αναβαθμισμένου καταστήματος στο Golden Hall, o διευθύνων σύμβουλος της Public - MediaMarkt, Ρόμπυ Μπουρλάς, «το 2020 οι επενδύσεις ξεπέρασαν τα 15 εκατ. ευρώ, περίπου ίσο ποσό θα επενδυθεί και το 2021, ενώ για το 2022 σχεδιάζονται επεκτατικές κινήσεις περίπου 10 εκατ. ευρώ».

«Οι μέτοχοί μας συνεχίζουν να επενδύουν, δε φοβήθηκαν τη δεκαετή οικονομική κρίση, δε φοβήθηκαν ούτε τώρα στον κορονοϊό», σημείωσε με έμφαση ο κ. Μπουρλάς.

Αναφορικά με τη στρατηγική του ομίλου, υπογράμμισε πως δεν έχει ληφθεί ακόμα απόφαση εάν θα αναπτυχθούν παράλληλα και αυτόνομα τα δύο brands (Public-MediaMarkt) ή θα συγχωνευθούν. «Όπως κι αν πορευτούμε, στόχος μας είναι να μεγιστοποιήσουμε τις συνέργειες. Γενικά στόχος είναι να επεκταθούμε και όχι να συρρικνωθούμε», τόνισε ο κ. Μπουρλάς.

Όπως ο ίδιος είπε, το 2020 οι επενδύσεις αφορούσαν κυρίως την ολοκλήρωση του νέου υπερσύγχρονου logistics center του ομίλου στην Ελευσίνα (22.000 τ.μ.), αλλά και στην απόκτηση ιδιόκτητου στόλου 25 φορτηγών αυτοκινήτων, που θα δώσουν στον όμιλο την αυτονομία για τη μεταφορά των κομβικών και μεγάλης κλίμακας προϊόντων του ομίλου ανά την Ελλάδα, όπου έχει παρουσία. Σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά, το logistics center του ομίλου είναι το μεγαλύτερο κτήριο σε όλη την Ελλάδα στο συγκεκριμένο κλάδο.

Για το 2021 οι επενδύσεις αφορούν το νέο αναβαθμισμένο κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Golden Hall (2 εκατ. ευρώ), τα δύο νέα καταστήματα που θα ανοίξει ο όμιλος τον προσεχή Σεπτέμβριο σε Λεμεσό και Λάρνακα στην Κύπρο, αλλά και σε άλλες τεχνολογικές υποδομές και υπηρεσίες υποστήριξης του e-commerce.

To αναβαθμισμένο κατάστημα στο Golden Hall, ύστερα από την αποχώρηση του πολυκαταστήματος Notos Com, επεκτάθηκε καλύπτοντας πλέον 3.200 τ.μ. και πλέον αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ελλάδα, μετά τη ναυαρχίδα της αλυσίδας στο Σύνταγμα.

Το κατάστημα αυτό είναι «χτισμένο» πάνω στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας, εκτείνεται σε τρία επίπεδα, φιλοξενεί 50.000 κωδικούς προϊόντων, ενώ είναι ένα νέο concept που απηχεί το μοντέλο συνεργιών μεταξύ των δύο αλυσίδων (Public-MediaMarkt) που ανήκουν στον όμιλο.

Τα καταστήματα στην Κύπρο

Η Public προγραμματίζει την επέκταση δύο καταστημάτων της στην Κύπρο, σε Λεμεσό και Λάρνακα, με ορίζοντα ανακαινισμένης λειτουργίας τον προσεχή Σεπτέμβριο. Όπως τόνισε ο κ. Μπουρλάς, «η Κύπρος είναι μια μικρή αγορά και δεν σηκώνει πολλά καταστήματα, ενώ ο όμιλος δεν σχεδιάζει να πάει εκεί με κατάστημα της Media Markt».

Παράλληλα, έχει ήδη προυπολογίσει δαπάνες 10 εκατ. ευρώ για το 2022, επενδύσεις στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου της (η οποία αναμένεται να ανανεωθεί μέχρι τον Αύγουστο) αλλά και νέες επεκτάσεις του δικτύου της. Σύμφωνα με τον CEO της Public πλέον η εταιρεία έχει παρουσία στις μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας και της Κύπρου, οπότε δεν προτίθεται να ανοίξει επιπλέον καταστήματα. Οι επενδύσεις στα καταστήματα θα αφορούν είτε μεταφορές σε μεγαλύτερους χώρους, είτε σε ανακαινίσεις ώστε να ταιριάζουν στο νέο προφίλ που θέλει ο όμιλος.

Το Ελληνικό

«Έχουμε συνολικά οι δύο αλυσίδες περί τα 75.000 τ.μ. και τα προσεχή χρόνια οι χώροι μόνο θα αυξάνουν», σημείωσε ο κ. Μπουρλάς, ο οποίος γνωστοποίησε ότι ο όμιλος σχεδιάζει να έχει παρουσία μέσα στο νέο retail park που προγραμματίζεται να δημιουργηθεί από τον όμιλο Fourlis μέσα στην έκταση του Ελληνικού. Σημείωσε ότι ακόμη δεν έχει αποφασιστεί αν θα ανοίξουν και Public και MediaMarkt ή μόνο Public.

Πλήγμα στα μεγέθη του 2020 από την πανδημία

«Το Public χτυπήθηκε από τον κορονοϊό περισσότερο από άλλες αλυσίδες», τόνισε ο CEO του ομίλου, «καθώς η φιλοσοφία των καταστημάτων μας απαιτεί φυσική παρουσία, είναι βόλτα για όλη την οικογένεια και εμπειρία», κάτι που λόγω της πανδημίας έπαψε.

Πάντως, σημείωσε ότι η μείωση πωλήσεων το 2020 ήταν σε μονοψήφιο ποσοστό, ενώ για το 2021 εκτίμησε ότι όπως φαίνεται έως τώρα θα ξεπεράσει σε πωλήσεις το 2019.

Η ιστορία της Public

Η Public άρχισε την πορεία της το 2005 με την ίδρυση της Retail World Α.Ε., ενώ τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην περιοχή Πυλαία της Θεσσαλονίκης. Το 2010 η Public εξαγοράζει τα καταστήματα της γαλλικής Fnac στη Γλυφάδα και στο The Mall Athens μετά την αποχώρηση της τελευταίας από την Ελλάδα. Παράλληλα, η ανάπτυξη καταστημάτων συνεχίζεται. Σήμερα, ύστερα από 16 χρόνια λειτουργίας, η αλυσίδα αριθμεί 55 καταστήματα, 49 στην Ελλάδα και έξι στην Κύπρο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Endless EC μπαίνει στα σούπερ μάρκετ με δικό της brand απορρυπαντικού

Σε νέα εποχή δυναμικής ανάπτυξης και εξωστρέφειας έχει μπει πλέον η εταιρεία Endless (πρώην Ευρωχαρτική), με αλλαγές στο μετοχολόγιο, αλλά και λανσάρισμα των δικών της brands στον κλάδο των απορρυπαντικών.
public
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Public: Νέα κεφάλαια για κάλυψη ζημιών, ψάχνει για κέρδη στην ενέργεια

Συνδέσεις ρεύματος και φυσικού αερίου θα προωθήσει στην αγορά η αλυσίδα. Ολοκλήρωσε την 28η αύξηση κεφαλαίου από την ίδρυσή της, με εισφορά μετοχών και μετρητών από τη μητρική Olympia Group.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Public: Πάνω από 500 εκατ. οι πωλήσεις το 2023 μαζί με την MediaMarkt

Σημαντική ώθηση στον τζίρο έδωσαν οι υπηρεσίες που έχουν αναπτυχθεί και προσφέρονται εντός και εκτός καταστήματος, με τον όμιλο να ενισχύει το πολυκαναλικό μοντέλο και να προχωράει σε νέες στρατηγικές συνεργασίες.