Νέο κεφάλαιο στην ιστορία της γνωστής βιομηχανίας επίπλων SATO ανοίγει με την έγκριση από την Έκτακτη Γενική Συνέλευση των Μετόχων του σχεδίου εξυγίανσης της εταιρείας, που είχε εγκριθεί ήδη από τους πιστωτές, αυτό τον Σεπτέμβριο.
Το σχέδιο εξυγίανσης, με το οποίο συμφωνεί το 67,8% των πιστωτών, προβλέπει τη δημιουργία νέας εταιρείας, της «NEOCON ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ». Σύμφωνα με πληροφορίες, τον έλεγχο της νέας εταιρείας θα αναλάβει επενδυτικό fund.
H συμφωνία εξυγίανσης προβλέπει ότι η επιχειρηματική δραστηριότητα και το μεγαλύτερο μέρος των περιουσιακών στοιχείων μεταφέρονται στο νέο φορέα έναντι τιμήματος 3 εκατ. ευρώ και της ανάληψης μέρους των υποχρεώσεων της «παλιάς» εταιρείας.
Τόσο το τίμημα, όσο και το προϊόν ρευστοποίησης των υπολοίπων περιουσιακών στοιχείων θα χρησιμοποιηθούν για την εξόφληση των λοιπών υποχρεώσεων της εταιρείας, όπως αυτές καταγράφονται στη Συμφωνία Εξυγίανσης και στη συνέχεια η «παλιά» εταιρεία θα λυθεί και θα εκκαθαριστεί. Η συμφωνία αυτή θα ολοκληρωθεί και θα υλοποιηθεί υπό την προϋπόθεση της σχετικής επικύρωσής της από τις αρμόδιες δικαστικές αρχές, κάτι που πάντως φαίνεται ότι αποτελεί τυπική διαδικασία, αφού υπάρχει η έγκριση πιστωτών και μετόχων.
Σύμφωνα με την εταιρεία, μέσω της ενδιάμεσης χρηματοδότησης της επιχείρησης μέχρι την έκδοση της απόφασης του δικαστηρίου επί της Συμφωνίας Εξυγίανσης από τον νέο φορέα, επιτυγχάνεται η ομαλή συνέχιση της τρέχουσας δραστηριότητας της εταιρείας, η πλήρης λειτουργία των παραγωγικών της εγκαταστάσεων και η διατήρηση όλων των υφιστάμενων θέσεων εργασίας.
Οι επόμενες κινήσεις
Σύμφωνα με πληροφορίες του Βusinessdaily, το marketing plan που θα ακολουθήσει η νέα εταιρεία θα στοχεύει κυρίως στην ανάπτυξη σε συγκεκριμένους κλάδους επίπλου, με έμφαση στην ποιότητα και στις ανταγωνιστικές τιμές. Η εταιρεία τα προηγούμενα χρόνια επλήγη από τον μεγάλο ανταγωνισμό στο χώρο του φθηνού επίπλου. Μεγάλα εμπορικά δίκτυα λειτούργησαν άκρως ανταγωνιστικά, ενώ ανταγωνισμός υπήρχε ακόμη και από δίκτυα supermarkets τα οποία πουλούσαν φθηνά έπιπλα σπιτιού (πχ ξύλινα καθίσματα, γραφεία, κρεβάτια), σε τιμές που δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί η SATO.
Ενδεικτικά, τα Entos που θα εξειδικεύονταν σε έπιπλα σπιτιού βρέθηκαν μέσα στην κρίση να πουλούν ακριβότερα παρεμφερή έπιπλα που θα μπορούσαν να αγοραστούν από άλλα πολυκαταστήματα. Βέβαια τα Entos πουλούσαν και καλύτερης ποιότητας έπιπλα, τα οποία ήταν έτοιμα, ενώ άλλα καταστήματα τα πουλούσαν λυμένα και ζητούσαν έξτρα αμοιβές για τη συναρμολόγηση.
Η εταιρεία θα δώσει μεγαλύτερη έμφαση σε εξαγωγές και ταυτόχρονα θα προσπαθήσει να αξιοποιήσει την ξενοδοχειακή ανάκαμψη που παρατηρείται στα μεγάλα αστικά κέντρα. Τα νέα ξενοδοχεία πόλης που ξεφυτρώνουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουν ανάγκη από καλά και αναγνωρισμένης ποιότητας έπιπλα. Eπίσης θα δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στο e-shop προκειμένου να μειωθούν τα κόστη διάθεσης προϊόντων στα αστικά κέντρα. Τέλος θα συνεχιστούν οι επιθετικές και συνδυασμένες προσφορές στο χώρο του επίπλου σπιτιού.