ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: ΟΤΕ

Σε θέσεις μάχης Cosmote και NOVA για τα δικαιώματα της Super League

Η Nova απέσπασε τα δικαιώματα γερμανικού και ισπανικού πρωταθλήματος και ο ΟΤΕ εξετάζει για πρώτη φορά σοβαρά το ενδεχόμενο να «χτυπήσει» τα δικαιώματα του ελληνικού.

Στη «μάχη» για τα δικαιώματα μετάδοσης κορυφαίων αθλητικών διοργανώσεων έχουν μπει Nova και Cosmote, χωρίς να αποκλείεται πλέον ακόμη και μια αντιπαράθεση ανάμεσα στις δύο πλατφόρμες συνδρομητικής τηλεόρασης για τα δικαιώματα του ελληνικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου.

Η Nova ξυπνώντας πλέον από τον «λήθαργο», μετά την εξαγορά της από τον όμιλο United Group που ανήκει στη BC Partners, επενδύει δυναμικά, καθώς επιδιώκει να εμπλουτίσει το αθλητικό περιεχόμενό της, που τα τελευταία χρόνια στηριζόταν στη Euroleague και το ελληνικό πρωτάθλημα. Ήδη, έριξε τις πρώτες «πιστολιές», καταφέρνοντας να πάρει από τα χέρια της Cosmote τη γερμανική Bundesliga και την ισπανική Primera Division.

Από την πλευρά της η Cosmote για πρώτη φορά από τότε που δημιουργήθηκε και ενώ ο ΟΤΕ απέφευγε συστηματικά να μπει στον ανταγωνισμό για τα δικαιώματα του ελληνικού ποδοσφαίρου, έχοντας αποκρούσει σχετικές προτάσεις στο παρελθόν, δείχνει πως αλλάζει κατεύθυνση και ετοιμάζεται για πόλεμο εκατομμυρίων ώστε να αποκτήσει το «πετράδι του στέμματος» της Nova.

Με τον ΟΤΕ να έχει στα χέρια του τα τηλεοπτικά δικαιώματα των κορυφαίων ευρωπαϊκών συλλογικών διοργανώσεων ποδοσφαίρου, την περασμένη εβδομάδα ο Μιχάλης Τσαμάζ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, κατά την διάρκεια τηλεδιάσκεψης με αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου, επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον για την απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της Super League, διευκρινίζοντας όμως πως, προς το παρόν, εκτιμάται η κατάσταση, χωρίς να υπάρχει ακόμα πρόταση. Ο ΟΤΕ έχει ήδη τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Κυπέλλου Ελλάδας και έχει διαπιστώσει από πρώτο χέρι κάποιες από τις παθογένειες του ελληνικού ποδοσφαίρου.

Τα τελευταία χρόνια και παρά την ύπαρξη του συνεταιρισμού της Super League, η κορυφαία κατηγορία του ελληνικού ποδοσφαίρου εν αντιθέσει με όλα τα άλλα μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, δεν βρισκόταν σε καθεστώς κεντρικής διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, με τις ομάδες να συνάπτουν ξεχωριστές συμβάσεις με τα κανάλια.

Πηγές της αγοράς αναφέρουν πως το μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι να υπάρξει σύμπνοια μεταξύ των ομάδων και να υπάρξει διάθεση να βάλουν «νερό στο κρασί τους», ώστε  να προχωρήσει η κεντρική διαχείριση, καθώς υπάρχουν και αυτοί που έχουν βγει κερδισμένοι από τις διμερείς συμφωνίες με τη Nova. Ωστόσο, θα πρέπει να συνυπολογιστεί το γεγονός πως η κρίση της πανδημίας έπληξε σοβαρά τον αθλητισμό, με τις ομάδες να χάνουν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους που προέρχεται από τις πωλήσεις εισιτηρίων, ενώ το προϊόν του ελληνικού ποδοσφαίρου φθίνει εμπορικά κάθε χρόνο και περισσότερο.

Από τον ΟΤΕ ξεκαθαρίζουν πως ακόμα υπάρχει αρκετή απόσταση που πρέπει να διανυθεί για να υπάρξει πρόταση, καθώς είναι πολλές οι εκκρεμότητες που πρέπει να διευθετηθούν. Υπογραμμίζουν επίσης πως η ύπαρξη κεντρικής διαχείρισης θα ήταν ένας παράγοντας που θα μπορούσε να κρίνει αν θα υπάρξει πρόταση. Πάντως, πηγές της αγοράς σημειώνουν πως ο ΟΤΕ θα μπορούσε ακόμη και να κινηθεί ώστε να «χτυπήσει» την πόρτα των Big-4 και να αποσπάσει τα δικαιώματα των αγώνων τους από τη Nova σε περίπτωση που για ακόμη μια φορά καταρρεύσει η ιδέα της κεντρικής διαχείρισης. 

Αυτό που ξεκαθαρίζεται σε κάθε περίπτωση πάντως από πηγές της αγοράς, είναι πως ο ΟΤΕ δεν θα μπει σε διαδικασία να πείσει τις ομάδες να δεσμευθούν στην κεντρική διαχείριση, ενώ σημειώνουν πως θα πρέπει να αναμένεται και η αντίδραση της Nova. «Δεν είναι τόσο ξεκάθαρο το τοπίο στη Super League» τονίζουν και επισημαίνουν πως «το ελληνικό ποδόσφαιρο δεν είναι ένα ολοκληρωμένο προϊόν όπως συμβαίνει στις άλλες χώρες. Εκεί δεν θα δεις καμία Γιουβέντους ή Μάντσεστερ Γιουνάιντεντ να διαπραγματεύονται ξεχωριστά τα τηλεοπτικά τους συμβόλαια και αυτός είναι ένας παράγοντας που αυξάνει την τηλεοπτικών δικαιωμάτων».

Πηγές από την Super League αναφέρουν στο Business Daily πως στις συναντήσεις που υπήρξαν με στελέχη του ΟΤΕ πριν δυο μήνες, όπου και υπήρξε η πρώτη κρούση από την εταιρεία προς τον συνεταιρισμό για τα τηλεοπτικά δικαιώματα, είχε ξεκαθαριστεί πως η συζήτηση για τα τηλεοπτικά δικαιώματα θα γίνει μόνο για κεντρική διαχείριση. Κάτι το οποίο δεν έβρισκε σύμφωνες κάποιες από τις τέσσερις μεγάλες ομάδες (Ολυμπιακός, ΠΑΟΚ, ΑΕΚ, Παναθηναϊκός) αλλά και κάποιες ακόμα ομάδες που στόχευαν να αποκομίσουν μεγαλύτερο τηλεοπτικό συμβόλαιο φέτος λόγω της επιτυχημένης τους πορείας. Επίσης, υπάρχουν και εκείνες που δεσμεύονται και του χρόνου με συμβόλαιο.

Οι ομάδες παίρνουν το μήνυμα Τσαμάζ

Τα δεδομένα όμως φαίνεται να αλλάζουν, καθώς στις 27 Απριλίου η Super League ανακοίνωσε την δημιουργία ομάδας εργασίας που θα διαπραγματευτεί τα τηλεοπτικά δικαιώματα του πρωταθλήματος. Με την ελπίδα τα έσοδα να είναι αυξημένα μετά από δυο καταστροφικές σεζόν για τα οικονομικά των συλλόγων, η ομάδα εργασίας που θα διαπραγματευτεί με τους ενδιαφερόμενους θα αποτελείται από εκπροσώπους του Ολυμπιακού, ΠΑΟΚ, ΑΕΚ, Παναθηναϊκού αλλά και Απόλλωνα Σμύρνης. Κάτι το οποίο αποτελούσε προαπαιτούμενο από πλευράς Cosmote, δηλαδή να υπάρξει μια ομάδα εργασίας τεχνοκρατών όπου θα τεθούν επί τάπητος τα τεχνικά ζητήματα μιας πιθανής συνεργασίας.

Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της Super League, «το ΔΣ εξέφρασε τη βούληση να προχωρήσει στη δημιουργία κεντρικού φορέα διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της Super League, με τη ρητή επιφύλαξη υφιστάμενων συμβατικών υποχρεώσεων συγκεκριμένων ομάδων. Επιτροπή αποτελούμενη από τον πρόεδρο Δ.Σ. και τις ΠΑΕ ΑΕΚ, Απόλλων Σμύρνης, Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός και ΠΑΟΚ θα εκκινήσει διαπραγματεύσεις για την Κεντρική Διαχείριση Τηλεοπτικών Δικαιωμάτων με όλους τους διαθέσιμους παρόχους, για όλες τις μορφές συναφών τηλεοπτικών δικαιωμάτων».

«Φτωχό» προϊόν, ακριβά δικαιώματα

Η απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων αθλητικών διοργανώσεων, πάντως, μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα δαπανηρή. Η Cosmote TV παρουσίασε απώλειες 9% το 2020 λόγω των κλειστών καταστημάτων εστίασης, με το ποσό να υπολογίζεται σε περίπου 2 εκατ. ευρώ ή και περισσότερο κάθε τρίμηνο, όπως ανέφερε ο CFO του OTΕ  Χ. Μαζαράκης, που σημείωσε ότι ο όμιλος προσπαθεί να σταθεροποιήσει τα έσοδα της πλατφόρμας.

Η Cosmote TV έχει κερδίσει την μάχη των εντυπώσεων μέχρι στιγμής στην κάλυψη των αθλητικών διοργανώσεων έναντι της Nova, καθώς έχει εξασφαλίσει μετά από σκληρή μάχη τα τηλεοπτικά δικαιώματα όλων των ευρωπαϊκών διασυλλογικών διοργανώσεων της UEFA, το UEFA Champions League, το UEFA Europa League, τη νεοσύστατη διοργάνωση UEFA Europa Conference League, καθώς και τα UEFA Super Cup και UEFA Youth League. Παράλληλα διαθέτει την Serie A και την αγγλική Premier League, καθώς τα τηλεοπτικά δικαιώματα για το πρωτάθλημα NBA.

Η Nova βρίσκεται υπό νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς με την είσοδο της BC Partners, που εκτός από τα τηλεοπτικά δικαιώματα των ομάδων του ελληνικού ποδοσφαίρου, έχει εξασφαλίσει επίσης τα δικαιώματα της γερμανικής Bundesliga μέχρι το 2025, της ισπανικής Primera Division, αλλά και του γαλλικού πρωταθλήματος Ligue 1 ενώ έχει και τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Euroleague για τα επόμενα τρία χρόνια. Άξιο αναφοράς είναι πως Nova και Cosmote συγκρούστηκαν σκληρά για τα δικαιώματα του ΝΒΑ, με την Cosmote να καταφέρει τελικά να τα διατηρήσει και για τα επόμενα χρόνια.

Τα τελευταία χρόνια η Nova είχε αποδειχθεί «σανίδα σωτηρίας» για πολλές ΠΑΕ, καθώς, παρά το γεγονός ότι το προϊόν του ελληνικού πρωταθλήματος συνέχιζε να έχει καθοδική πορεία από άποψης θεάματος και ποιότητας, η δαπάνη για τα δικαιώματα αυξήθηκε σημαντικά.

Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με πληροφορίες, καθώς τα τηλεοπτικά συμβόλαια των ομάδων δεν δημοσιοποιούνται, ο Ολυμπιακός από τη συμφωνία του με τη Nova λαμβάνει 11 εκατ. ευρώ, 8 εκατ. ο ΠΑΟΚ, 7 εκατ. ο Παναθηναϊκός, 6,5 εκατ.  η ΑΕΚ και περίπου 4,5 εκατ. ευρώ ο Αρης, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες του πρωταθλήματος λαμβάνουν από 1 έως 1,7 εκατ. Ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί είναι ότι κάποιες από τις ομάδες είναι δεσμευμένες με την Forthnet και την επόμενη χρονιά, οπότε σε περίπτωση που υπάρξει συμφωνία με την Cosmote TV θα πρέπει να σπάσουν τα συμβόλαια τους και να υποστούν οικονομική επιβάρυνση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κ. Νεμπής: Πώς θα σπάσει ο ΟΤΕ τη στασιμότητα στα έσοδα τηλεφωνίας

Στο κουπόνι Gigabit Voucher και τηνσυνδρομητική τηλεόραση στηρίζονται οι προοπτικές του τηλεπικοινωνιακού παρόχου για αύξηση των εσόδων στη σταθερή, που παραμένουν στάσιμα τα τελευταία χρόνια.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι πέντε κινήσεις του Νεμπή στον ΟΤΕ με στόχο την κορυφή της Ευρώπης

Ο νέος CEO έδωσε το στίγμα της στρατηγικής των επόμενων ετών, που θα βασίζεται στην ανάπτυξη των δικτύων οπτικής ίνας και του 5G, τονίζοντας ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΤΕ: Πώς θα καταστεί ένας από τους πιο αποδοτικούς ψηφιακούς παίκτες της ΕΕ

Τους πέντε πυλώνες πάνω στους οποίους θα βασιστεί το πέρασμα του ΟΤΕ στη νέα εποχή, ανέφερε στους αναλυτές ο νέος CEO του ομίλου, επισημαίνοντας την ανάγκη της πλήρους αξιοποίησης των υποδομών.
optiki ina-fiber-internet-broadband
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρώτη φορά στην Ελλάδα συνδέσεις 3Gbps, νέες δυνατότητες σε επιχειρήσεις

Ανεβάζει τον πήχη ο ΟΤΕ στις γρήγορες συνδέσεις, με πενταπλάσιο upload και ταχύτητες ακόμη και 3Gbps. Οι πάροχοι αναμένεται να «χτίσουν» νέα πακέτα για επιχειρήσεις με μεγάλες τηλεπικοινωνιακές ανάγκες.