ΓΔ: 1398.78 0.08% Τζίρος: 59.47 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:38:00 DATA
Φώτο: Shutterstock

ΓΣΕΒΕΕ - Mastercard: Δράση για τη μετάβαση των ΜμΕ στην ψηφιακή εποχή

Η δράση θα ξεκινήσει εντός του Ιουνίου και θα έχει διάρκεια ενός έτους, αλλά, όταν ολοκληρωθεί τα ψηφιακά μαθήματα θα παραχωρηθούν για ελεύθερη χρήση από την ιστοσελίδα της Ψηφιακής Ακαδημίας Πολιτών.

Η διευκόλυνση 750 μικρομεσαίων επιχειρήσεων να μεταβούν στην ψηφιακή εποχή αποτελεί την κεντρική ιδέα συνεργασίας του Κέντρου Κατάρτισης της ΓΣΕΒΕΕ και της Mastercard που θα ξεκινήσει τον Ιούνιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσω μιας διαδικτυακής εφαρμογής ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης της ΓΣΕΒΕΕ, 750 μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα παρακολουθήσουν, δωρεάν, σεμινάρια επιμόρφωσης 12 ωρών σε τρία θεματικά αντικείμενα και συγκεκριμένα:

  • Ψηφιακό Μάρκετινγκ με τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης,
  • Ψηφιακές συναλλαγές και ηλεκτρονικές πληρωμές,
  • Βασικές αρχές επικοινωνίας για την εξυπηρέτηση των πελατών.

Η δράση θα ξεκινήσει εντός του Ιουνίου και θα έχει διάρκεια ενός έτους, αλλά, όταν ολοκληρωθεί τα ψηφιακά μαθήματα θα παραχωρηθούν για ελεύθερη χρήση από την ιστοσελίδα της Ψηφιακής Ακαδημίας Πολιτών.

«Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί  ένα βήμα στην κατεύθυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού των ΜμΕ που απαιτείται για την απόκτηση των αναγκαίων δεξιοτήτων από εργοδότες και εργαζόμενους καθώς  χωρίς νέες και αναβαθμισμένες σύγχρονες  ψηφιακές δεξιότητες καμία «ψηφιακή μετάβαση δεν μπορεί να γίνει ομαλά και με ισότιμους όρους για τις ΜμΕ», ανέφερε σε τοποθέτηση του, στο Φόρουμ των Δελφών, o πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ  Γιώργος Καββαθάς, αναφερόμενος  στη συγκεκριμένη συνεργασία.

Υπενθυμίζεται ότι στη σύμπραξή της Mastercard με τη ΓΣΕΒΕΕ, μέσα από τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, αναφέρθηκε και η Country Manager της εταιρείας 'Ασπα Παλημέρη. Σύμφωνα με την ίδια «η δράση αφορά στη σύμπραξη της Mastercard με το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης της ΓΣΕΒΕΕ, και θα βοηθά τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να βελτιώσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες, έτσι ώστε να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις που συνεπάγεται η διαδικτυακή τους παρουσία».  

Χαμηλός βαθμός εξοικείωσης των ΜμΕ με τα ψηφιακά συστήματα

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ (2020) για τον ψηφιακό μετασχηματισμό  στις μικρές επιχειρήσεις υπάρχει χαμηλός βαθμός εξοικείωσης και ενσωμάτωσης νέων ψηφιακών συστημάτων στις ΜμΕ, χαμηλός βαθμός αξιοποίησης των δυνατοτήτων του ηλεκτρονικού εμπορίου και των ηλεκτρονικών προμηθειών,  περιορισμένος βαθμός αναγκών σε ψηφιακές δεξιότητες, καθώς και  χαμηλός βαθμός επενδύσεων ψηφιακής προσαρμογής που βασίζονται υπέρμετρα σε ίδια κεφάλαια αξιοποιώντας σε περιορισμένο βαθμό άλλες διαθέσιμες χρηματοδοτικές δυνατότητες,  γεγονός που υπογραμμίζει τον κίνδυνο επιδείνωσης των ψηφιακών αντιθέσεων και διαφοροποιήσεων σε επίπεδο μικρών επιχειρήσεων, κυρίως μεταξύ ψηφιακά ώριμων και λιγότερο ψηφιακά προσαρμοσμένων επιχειρήσεων και κάνει επιβεβλημένη την ανάγκη για προσαρμογή στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται και μετάβαση στην ψηφιακή εποχή και για τους μικρομεσαίους.

Η Ελλάδα βρίσκεται στην 27η θέση (ΕΕ-28) το 2020 (Έκθεση του Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας DESI) και την 24η θέση ως προς την ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας από τις επιχειρήσεις.

  • περισσότερες από 1 στις 2 επιχειρήσεις  δηλώνουν ότι χρειάζονται ενημέρωση για τις σύγχρονες τεχνολογικές έννοιες
  • 56,4% δηλώνει ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις επηρεάζουν ή θα επηρεάσουν θετικά την επιχειρηματική τους δραστηριότητα
  • 43,6% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού
  • 50,7% λένε ότι η έλλειψη  ρευστότητας αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην υλοποίηση επενδύσεων στον τομέα αυτό
  • 35,1% θεωρεί υψηλό το κόστος αγοράς και τη συντήρηση ψηφιακών υποδομών.
  • 49,7% δηλώνουν ότι έχουν ανάγκη περαιτέρω ενημέρωσης
  • 27,8% δηλώνει ότι έχει ενσωματώσει εφαρμογές και λειτουργίες  ψηφιακής διαχείρισης προμηθειών και παραγγελιών (34,9% εμπόριο, 22,6% επιχειρήσεις Μεταποίησης, 24,3% υπηρεσίες).
  • 1 στις 4 επιχειρήσεις  δηλώνει συμμετοχή σε κάποια διαδικτυακή πλατφόρμα
  • 20,5% διαθέτει e-shop ( 28,2% εμπόριο, 16,4% υπηρεσίες, 14,9% μεταποίηση)
  • 21,6% έχουν ενσωματώσει  εφαρμογές για υπηρεσίες μετα την πώληση π.χ παρακολούθηση ικανοποίησης πελατών.
  • 31% των εργαζομένων των επιχειρήσεων  έχουν λάβει κάποια εκπαίδευση σε σεμινάρια κράτησης τα τελευταία  3 χρόνια σύμφωνα με τις απαντήσεις των επιχειρηματιών.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Mastercard: Δημιουργεί νέο ευρωπαϊκό κέντρο κυβερνοασφάλειας στο Βέλγιο

Το Κέντρο ενισχύει την ικανότητα της Mastercard να καταπολεμά κυβερνοαπειλές, να προστατεύει, να ανιχνεύει και να ανταποκρίνεται σε επιθέσεις και στοχεύει να λειτουργήσει ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΤαΕ - Eurobank: Χρηματοδότηση ΜμΕ στο πλαίσιο του ταμείου InvestEU

Οι χρηματοδοτήσεις που διατίθενται από την τράπεζα στο πλαίσιο των νέων (υπό)προγραμμάτων, απευθύνονται σε ΜμΕ, για την κάλυψη των αναγκών τους σε κεφάλαιο κίνησης ή/και για την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Attica Bank: Nέα σειρά χρηματοδοτικών προϊόντων για ξενοδοχειακές επιχειρήσεις

Η σειρά «Attica Hospitality» προσφέρει ειδικά χρηματοδοτικά προϊόντα, βραχυπρόθεσμων και μεσομακροπρόθεσμων πιστοδοτήσεων, σχεδιασμένα για να καλύπτουν τις ανάγκες κάθε μικρομεσαίας ξενοδοχειακής επιχείρησης.
kasselakis gsevee
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κασσελάκης: Κάθε μικρή επιχείρηση έχει δικαίωμα σε ίσες ευκαιρίες να γίνει μεγάλη

Αυτό σημείωσε ο υποψήφιος πρόεδρος ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, μιλώντας σήμερα από το βήμα του πανευρωπαϊκού συνεδρίου για τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, που διοργανώνουν το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών και η ΓΣΕΒΕΕ.