Βαρύ πλήγμα δέχεται ο θαλάσσιος τουρισμός, που ήδη βρίσκεται σε σκληρή δοκιμασία από την πανδημία, καθώς η ιδιωτικοποίηση της μαρίνας Αλίμου, που πρόσφατα πέρασε στον όμιλο της Ελλάκτωρ, έφερε δυσβάστακτες αυξήσεις στις χρεώσεις ελλιμενισμού των σκαφών.
Η Ελλάκτωρ έχει αναλάβει τη διαχείριση της μαρίνας από την 1η Ιανουαρίου και προχώρησε σε υπερδιπλασιαμό των χρεώσεων στα σκάφη, με αυξήσεις έως και 190%, επιβεβαιώνοντας τους φόβους που εξέφραζαν παράγοντες του κλάδου στο Business Daily από τον Σεπτέμβριο, υπογραμμίζοντας ότι οι αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς στις μεγαλύτερες μαρίνες της χώρας δημιουργούν έντονη αβεβαιότητα. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που φοβόντουσαν για την επόμενη μέρα στα κόστη ελλιμενισμού, καθώς όποιος κάνει επενδύσεις και αποκτήσει τη διαχείριση μιας μαρίνας θα θελήσει να επιβαρύνει τα τιμολόγια ελλιμενισμού.
Η νέα τιμολογιακή πολιτική της Ελλάκτωρ οδηγεί σε «ασφυξία» 350 επιχειρήσεις με μερικές χιλιάδες εργαζόμενους και επαγγελματίες που διαχειρίζονται περίπου 2.500 σκάφη και βρίσκονται στην Μαρίνα Αλίμου τα τελευταία 30 χρόνια, αποτελώντας και περίπου 90% των σκαφών ελλιμενίζονται στη μαρίνα.
Οι αυξήσεις χρεώσεων στη μαρίνα Αλίμου
Μέτρα σκάφους | Ποσοστό αύξησης | Διαφορά σε ευρώ/μήνα |
6 - 6,99 | 167% | 179,91 |
7 - 7,99 | 162% | 207,8 |
8 - 8,99 | 184% | 285,42 |
9 - 9,99 | 185% | 322,07 |
10 - 10,99 | 190% | 367,37 |
11 - 11,99 | 171% | 359,61 |
12 - 12,99 | 152% | 351,37 |
13 - 13,99 | 135% | 337,17 |
14 - 14,99 | 133% | 357,68 |
15 - 15,99 | 129% | 372,01 |
16 - 16,99 | 133% | 408,64 |
17 - 17,99 | 136% | 445,26 |
18 - 18,99 | 118% | 457,99 |
19 - 19,99 | 115% | 469,38 |
20 - 20,99 | 115% | 493,36 |
21 - 21,99 | 117% | 528,3 |
22 - 22,99 | 113% | 534,94 |
23 - 23,99 | 115% | 570,1 |
24 - 24,99 | 111% | 575,04 |
25 - 25,99 | 115% | 621,35 |
26 - 26,99 | 118% | 656,53 |
27 - 27,99 | 117% | 675,55 |
28 - 28,99 | 114% | 685,47 |
29 - 29,99 | 115% | 715,67 |
30 - 30,99 | 113% | 732 |
Όπως σημειώνει ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Σκαφών ( Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π.), έχει ζητήσει συνάντηση με τη θυγατρική της Ελλάκτωρ για τη διευθέτηση του θέματος, ωστόσο, μέχρι τώρα, δεν έχει λάβει απάντηση. Γι' αυτό αναγκάστηκε, όπως αναφέρει, να αποστείλει εξώδικη επιστολή προς τον Παραχωρησιούχο, στην οποία «καταγγέλλει την τελείως απροσδόκητη και εν πολλοίς παράτυπη ή παράνομη διαδικασία των νέων χρεώσεων».
Χαρακτηριστικά, Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π. σε ανακοίνωση του αναφέρει πως έλαβαν e-mail από τη Νέα Μαρίνα Α.Ε., που είναι θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, με το νέο ιδιαίτερα αυξημένο τιμολόγιο τελών ελλιμενισμού και υπηρεσιών, με το οποίο δόθηκε στους ιδιοκτήτες σκαφών προθεσμία μερικών ημερών για να υπογράψουν σύμβαση ή να φύγουν από τη μαρίνα. Όλα αυτά εν μέσω πανδημίας και περιόδου οικονομικής κρίσης με μια χρονιά που πήγε εντελώς χαμένη για τον κλάδο.
Η μεγάλη αύξηση των τιμολογίων σε συνδυασμό με την προθεσμία ελάχιστων ημερών, που λήγει στις 22 Ιανουαρίου, έχει προκαλέσει την οργισμένη αντίδραση του Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π. Οι επαγγελματίες επισημαίνουν ότι με το επαγγελματικό τιμολόγιο, που ίσχυε μέχρι πριν λίγες μέρες, η Μαρίνα Αλίμου, όπως φαίνεται και από τους δημοσιευμένους ισολογισμούς της ΕΤΑΔ, είναι για πολλά χρόνια κερδοφόρα κάθε χρόνο. Παράλληλα τονίζουν ότι σήμερα άλλες θέσεις ελλιμενισμού δεν υπάρχουν στην Αττική και, συνεπώς, ο Παραχωρησιούχος βρίσκεται σε μονοπωλιακή θέση. Πώς γίνεται, διερωτώνται οι επαγγελματίες, «να στραγγαλίζει τη μεγάλη πλειοψηφία των επαγγελματιών με εκβιαστικό τιμολόγιο;».