ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Jumbo: Χαμένη χρονιά το 2020 λόγω των δύο lockdown

Τα κέρδη προ φόρων και τόκων 9μηνου μειώθηκαν στα 123,34 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 9,3%, στα 503,28 εκατ. ευρώ. Σχετικά καλοί μήνες ο Ιούλιος και ο Σεπτέμβριος.

Θετική ήταν η πορεία των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας Jumbo στο γ' τρίμηνο, ενώ αντίθετα υπήρξε σημαντική υποχώρησή τους κατά το εννεάμηνο, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων και της διακοπής λειτουργίας των καταστημάτων της κατά την προηγούμενη άνοιξη. 

Όπως υπογραμμίζει η εταιρεία Ιούλιος και Σεπτέμβριος ήταν δύο σχετικά καλοί μήνες, σε αντίθεση με τον Αύγουστο όπου οι πωλήσεις τις κινήθηκαν πτωτικά. 

Αναφορικά με τα συνολικά μεγέθη τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) έφθασαν στα 65,84 εκατ. στο γ' τρίμηνο με αύξηση της τάξης του 18,8%, ενώ αντίθετα στο 9μηνο υποχώρησαν 7,4% στα 123,34 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα οι πωλήσεις γ' τριμήνου ενισχύθηκαν 2,5% στα 224,57 εκατ., ενώ αυτές 9μηνου υποχώρησαν 9,3% στα 503,28 εκατ. 

Μάλιστα η εταιρεία τονίζει ότι ουσιαστικά το 2020 είναι μία χαμένη χρονιά λόγω του lockdown στο λιανεμπόριο τόσο το περασμένο Πάσχα (αντιστοιχεί στο 12% των πωλήσεων του ομίλου) όσο και τα Χριστούγεννα (33% των πωλήσεων). 

Παράλληλα ο όμιλος διαθέτει συνολική ρευστότητα 639,57 εκατ. ενώ όπως υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή του «η Διοίκηση του Ομίλου εκτιμά διαρκώς την κατάσταση και τις πιθανές επιπτώσεις, και λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διατήρηση της βιωσιμότητας του Ομίλου και της Εταιρείας και την ελαχιστοποίηση επιπτώσεων στις δραστηριότητες τους στο παρόν επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον. Η διατήρηση ενός οικονομικού μοντέλου με συγκράτηση του λειτουργικού κόστους, η προσαρμογή της πολιτικής των αγορών προϊόντων και η ανάκαμψη των πωλήσεων με την επαναλειτουργία των καταστημάτων είναι παράγοντες που θα ενισχύσουν την προσπάθεια αυτή». 

Η ανακοίνωση της εταιρείας

Με τα καταστήματα να παραμένουν ανοιχτά καταγράφεται τον Ιούλιο θετικός ρυθμός αύξησης των πωλήσεων για τον Όμιλο κατά +8% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Ο Αύγουστος έδειξε αρνητικό πρόσημο (-2%) λόγω της καθίζησης του τουρισμού. Ο Σεπτέμβριος που παραδοσιακά είναι ο μήνας «επιστροφής στο σχολείο», έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων για τον Όμιλο Jumbo κατά +1,2% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Κατά συνέπεια το γ' τρίμηνο 2020 (Ιούλιος - Σεπτέμβριος 2020) οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε Ευρώ 224,57 εκατ. από Ευρώ 219,18 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (Ιούλιος - Σεπτέμβριος 2019), δηλαδή αυξημένες κατά 2,5%. Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020, οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε Ευρώ 503,28 εκατ. από Ευρώ 554,93 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένες κατά -9,3%.

Κατά το γ' τρίμηνο 2020, τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε Ευρώ 74,97 εκατ. από Ευρώ 64,28 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή αυξημένα κατά 16,6%. Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020 τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε Ευρώ 150,93 εκατ. από Ευρώ 162,96 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένα κατά -7,4%.

Κατά το γ' τρίμηνο 2020, τα Κέρδη προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε Ευρώ 65,84 εκατ. από Ευρώ 55,44 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή αυξημένα κατά 18,8%. Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020 τα Κέρδη προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε Ευρώ 123,35 εκατ. από Ευρώ 141,44 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή
μειωμένα κατά -12,8%.

Ο Όμιλος διαθέτει σημαντική ρευστότητα με τα χρηματικά διαθέσιμα και λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού να ανέρχονται σε 639,57 εκατ. Ευρώ από 636,99 εκατ. Ευρώ κατά την 31.12.2019.

 

Jumbo

 

Τον Οκτώβριο του 2020, με τα καταστήματα του Ομίλου να παραμένουν ανοιχτά σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία οι πωλήσεις σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά +12,7% περίπου, σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019. Ο Νοέμβριος 2020 επηρεάστηκε από το δεύτερο κύμα της πανδημίας που επέφερε το κλείσιμο του συνόλου των καταστημάτων στην Ελλάδα και των τριών από τα πέντε καταστήματα στην Κύπρο.

H επιβολή των αυστηρών περιορισμών οδήγησε τις πωλήσεις για το μήνα Νοέμβριο 2020, να καταγράψουν μείωση κατά -35% περίπου διευρύνοντας τις συνολικές απώλειες για το 11μηνο στο -10,7% περίπου. Καθώς οδεύουμε προς την τελική ευθεία των εορτών των Χριστουγέννων και του τέλους της χρονιάς τα καταστήματα στην Ελλάδα συνεχίζουν να παραμένουν κλειστά. Η επιβολή
περιορισμών με το κλείσιμο του λιανεμπορίου κατά τη διάρκεια δύο σημαντικών περιόδων για τα μεγέθη της, το Πάσχα που αντιπροσωπεύει το 12% των πωλήσεων και των Χριστουγέννων που αντιπροσωπεύει το 33% των πωλήσεων, επιβεβαιώνει ότι το 2020 είναι μία χαμένη χρονιά.

Η Διοίκηση του Ομίλου εκτιμά διαρκώς την κατάσταση και τις πιθανές επιπτώσεις, και λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διατήρηση της βιωσιμότητας του Ομίλου και της Εταιρείας και την ελαχιστοποίηση επιπτώσεων στις δραστηριότητες τους στο παρόν επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον. Η διατήρηση ενός οικονομικού μοντέλου με συγκράτηση του λειτουργικού κόστους, η προσαρμογή της πολιτικής των αγορών προϊόντων και η ανάκαμψη των πωλήσεων με την επαναλειτουργία των καταστημάτων είναι παράγοντες που θα ενισχύσουν την προσπάθεια αυτή. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Jumbo: Στα 106,45 εκατ. τα καθαρά κέρδη στο α' εξάμηνο με άνοδο 35,50%

Αύξηση 20% των πωλήσεων στο πρώτο εξάμηνο που ανήλθαν στα 424,83 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία να αναμένει ότι οι καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία μπορεί να μειώσει τις πωλήσεις στο 12% έναντι της εκτίμησης για 15%.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση 18% σημειώνουν οι πωλήσεις της Jumbo από την αρχή του έτους

Τον Αύγουστο οι πωλήσεις του ομίλου ενισχύθηκαν κατά 8% έναντι της περυσινής χρονιάς όπου είχε υπεραποδώσει η Ρουμανία. Στην Ελλάδα σημειώθηκε η μεγαλύτερη άνοδος των πωλήσεων στο οκτάμηνο του 2023.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες συνεργασίες με πολλές ελληνικές εταιρείες ανακοίνωσε η Generation Y

Η πολυεθνική που ειδικεύεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό επιχειρήσεων μεταξύ άλλων θα αναλάβει τη δημιουργία των νέων ηλεκτρονικών καταστημάτων των Jumbo σε Αλβανία, του Κοσσυφοπέδιο, Μαυροβούνιο και Σερβία.