ΓΔ: 1390.49 0.56% Τζίρος: 113.37 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φώτο: Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία πάει Ασία και Αφρική το 2021

Εν μέσω πανδημίας, η θυγατρική της Heineken κατάφερε να αυξήσει τις εξαγωγές της κατά 5% και στρέφεται σε νέες αγορές. Τι προβλέπει ο σχεδιασμός για τη στρατηγική συνεργασία με την Bacardi.

Σε μια δύσκολη χρονιά για την αγορά εξαιτίας της πανδημίας, καθώς αναμένεται μείωση της κατανάλωσης μπύρας κατά 25% στην εσωτερική αγορά, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία κατάφερε να αυξήσει τις εξαγωγές της το 2020 ενώ στοχεύει το 2021 να κάνει άνοιγμα σε νέες αγορές του εξωτερικού με τη στήριξη της μητρικής Heineken

Όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, παρά την πολύ μεγάλη δυσκολία στην Ευρώπη αλλά και παγκοσμίως, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία κατάφερε να αναπτύξει τις εξαγωγές της σε σχέση με το 2019 κατά 5%. «Είναι ένα μικρό θαύμα, και οφείλω να πω ότι έχει να κάνει και με την υποστήριξη της μητρικής Heineken, που έδωσε το δυνατότητα στην εταιρεία να στείλει προϊόν που έχει παραχθεί στην Ελλάδα σε καινούριες χώρες». Πρόσθεσε πως «αυτό πιστεύουμε πως θα ενδυναμωθεί περαιτέρω και το 2021. Είναι μια έμπρακτη στήριξη της μαμάς εταιρείας στην Ελλάδα».

Σημείωσε επίσης πως η εταιρεία μέσα από τις δραστηριότητες της και την υποστήριξη διάφορων project που είχαν και τη στήριξη της μητρικής Heineken, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία πέτυχε να διατηρήσει την ρευστότητα της και να ατενίζει με αισιοδοξία το 2021, αναγνωρίζοντας ωστόσο τις δυσκολίες και τις προκλήσεις που θα υπάρξουν.

Νέες αγορές αναμένεται να προστεθούν στο χαρτοφυλάκιο των εξαγωγών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Μια σημαντική χώρα στην Ασία, που δεν είναι η Κίνα, όπως αναφέρθηκε από τα στελέχη της εταιρείας, καθώς και μερικές αφρικανικές χώρες, θα αποτελέσουν τους νέους εξαγωγικούς προορισμούς, ενώ προχωρά παράλληλα και σε σημαντικές συμφωνίες για την ελληνική αγορά, με πιο πρόσφατη εξ αυτών την ανάληψη της διανομής των προϊόντων της Bacardi. Για την είσοδο στην ασιατική χώρα ο κ. Δανιηλίδης σημείωσε πως «έχει πολύ υψηλά στάνταρ παραγωγής και είναι ενδεικτικό της εμπιστοσύνης της μητρικής στο πόσο υψηλής ποιότητας προϊόντα παράγονται στην Ελλάδα». 

Για την περίπτωση εξαγωγής της μπύρας ΜΑΜΟΣ από την Πάτρα, που έχει ενταχθεί στο χαρτοφυλάκιο της Αθηναϊκής από το 2017, ο κ. Δανιηλίδης σημείωσε πως πρώτα θα πρέπει να «χτιστεί» το brand εντός των ελληνικών τειχών για να μπορέσει μετά η εταιρεία να προχωρήσει και στις εξαγωγές. Σημείωσε, πάντως, πως οι αντιδράσεις των καταναλωτών στα τρία πρώτα χρόνια είναι εξαιρετικά θετικές για την ΜΑΜΟΣ.

Το ποσοστό των εξαγωγών στο σύνολο του κύκλου εργασιών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας έχει αυξηθεί σε διψήφια ποσοστά σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη, και κινείται σε ποσοστά 10-15%.  Για την επόμενη χρονιά δεν υπάρχει ξεκάθαρος στόχος, καθώς δεν υπάρχει εκτίμηση για το πώς κινηθούν οι αγορές, εξαιτίας της αβεβαιότητας που έχει δημιουργήσει η πανδημία.

Οι προσδοκίες για το 2021

Το 2021 θα είναι όπως εκτιμάται μια καλύτερη χρονιά από το 2020, που αποτελεί και εξαίρεση λόγω της πανδημίας. Όμως το πρώτο τρίμηνο τουλάχιστον αναμένεται να είναι δύσκολο και με προκλήσεις για την εταιρεία, όπως αναφέρει ο κ. Δανιηλίδης, ενώ αναμένεται να υπάρξει ανάκαμψη της αγοράς με την επιστροφή στην κανονικότητα και την αύξηση του τουριστικού ρεύματος στη χώρα που ήταν πολύ χαμηλό το 2020.

«Το πλάνο για το 2021 είναι να υπάρξει σημαντική αύξηση τζίρου και κερδοφορίας γιατί πιστεύουμε πως παρά τις δυσκολίες που θα υπάρξουν το πρώτο τρίμηνο, η αγορά έχει πολλά να περιμένει μετά. Θα αυξηθεί επίσης σημαντικά ο τουρισμός σε σχέση με το 2020, αν και θα είναι σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2019», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

Παράλληλα συνεχίζεται απρόσκοπτα το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας με μια μικρή αναπροσαρμογή, καθώς εκτιμάται πως το 2022 θα γίνει η επιστροφή στα μεγέθη του 2019. Αν δεν υπάρξουν νέα περιοριστικά μέτρα μετά τον Απρίλιο του 2021 και αν αποδειχθούν σωστές οι εκτιμήσεις για τον τουρισμό, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία περιμένει πως θα ενισχυθεί σημαντικά η αγορά της μπύρας και τα μεγέθη της. Οι επενδύσεις δεν σταματούν, αλλά γίνεται κάποια αναπροσαρμογή λόγω του νέου περιβάλλοντος που έχει δημιουργήσει η πανδημία.

Από την 1η Απριλίου η διανομή των προϊόντων της Bacardi

«Ιστορική στιγμή» και «πρωτόγνωρο βήμα» αποκάλεσε ο κ. Δανιηλίδης την συνεργασία με την Bacardi για την ανάληψη της διανομής των προϊόντων της στην ελληνική αγορά από την 1η Απριλίου του 2021. Όπως ανέφεραν ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και ο γενικός διευθυντής της Bacardi Hellas Κωνσταντίνος Κουβαράς, η συμφωνία ήρθε μετά από ανοιχτό διαγωνισμό όπου συμμετείχαν οι ενδιαφερόμενοι για την διανομή των προϊόντων του οίκου και θα είναι 5ετούς διάρκειας.

Στο χαρτοφυλάκιο της Bacardi που καταλαμβάνει το 12% της ελληνικής αγοράς, περιλαμβάνονται το ρούμι Bacardi, η βότκα Grey Goose, το ουίσκι Dewar’s, το τζιν Bombay Sapphire, τα βερμούτ και οι αφρώδεις οίνοι Martini και η τεκίλα Patron. Η κίνηση αυτή θα αφορά την ελληνική αγορά και έγινε με τις «ευλογίες» της μητρικής Heineken.

Η Bacardi Greece, έχει θέσει ως στόχο την ενδυνάμωση της παρουσίας της στην ελληνική αγορά αναπτύσσοντας περαιτέρω τις μάρκες της. Με την ενεργοποίηση της συμφωνίας με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα δοθεί σημαντική ώθηση στη διανομή του χαρτοφυλακίου της Bacardi στην Ελλάδα.

Η Bacardi Greece, ανακοίνωσε τη δημιουργία μιας ειδικής ομάδας που θα επισκέπτεται το κανάλι του On trade με σκοπό την ενίσχυση των συνεργασιών της με επιλεγμένα κοκτέιλ μπαρ και κλαμπ. Η ομάδα αυτή θα ενταχθεί στην ήδη υπάρχουσα δομή της Bacardi Greece και θα δημιουργεί προσαρμοσμένα προγράμματα που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη των σημείων αυτών σε όλη την χώρα.

«Η συμφωνία αυτή θα αλλάξει τον τρόπο που λειτουργεί η Bacardi στην Ελλάδα. Πέρα από τη δυνατότητα που θα μας δώσει να φτάσουμε σε περισσότερα σημεία πώλησης μέσω του δικτύου της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, θα μπορέσουμε παράλληλα να εστιάσουμε σε βάθος σε επιλεγμένα μπαρ και κλαμπ στην Ελλάδα. Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να υποστηρίξουμε την ontrade αγορά στην παρούσα κρίση αλλά και την επόμενη ημέρα», αναφέρει μεταξύ άλλων ο Κωνσταντίνος Κουβαράς, γενικός διευθυντής της Bacardi Greece.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η «μάχη» της μπύρας στην Ελλάδα: Πώς έχασε μερίδια η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Η αγορά από μονοπωλιακή έγινε ολιγοπωλιακή, αλλά οι ελληνικές μικροζυθοποιίες αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Η έκρηξη του τουρισμού και ο χαμηλός φόρος κατανάλωσης έκαναν το προϊόν περιζήτητο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Brite Solar: Η ελληνική εταιρεία γυαλιού που στοχεύει να γίνει μονόκερος

Η εταιρεία από τη Θεσσαλονίκη είναι η τρίτη νεοφυής επιχείρηση που εντάσσεται στο κλαμπ των 120 πιο υποσχόμενων ευρωπαϊκών scale-ups και οδεύει να αυξήσει την αξία της πάνω από 1 δισ. δολ.