Μειωμένες κατά 11,2% ήταν οι πωλήσεις της Housemarket και των θυγατρικών της στο τρίτο τρίμηνο του 2020 καθώς διαμορφώθηκαν στα 75,7 εκατ. ευρώ από 85,2 εκατ. ευρώ που ήταν στο αντίστοιχο διάστημα του 2019. Σε σύνολο εννεαμήνου οι πωλήσεις ήταν στα 181,7 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 16,7% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2019 που ήταν 218,1 εκατ. ευρώ, λόγω της σημαντικής επίδρασης των μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού.
Oι πωλήσεις στην Ελλάδα το εννεάμηνο του 2020 μειώθηκαν κατά 18,6%. Το EBITDA το τρίτο τρίμηνο του 2020, ανήλθε σε 11,0 εκατ. ευρώ έναντι 13,6 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2019, ενώ σε σύνολο εννεαμήνου το EBITDA ανήλθε σε 21,3 εκατ. ευρώ έναντι 25,9 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2019.
Τα κέρδη προ τόκων και φόρων (ΕΒΙΤ) το τρίτο τρίμηνο του 2020 ήταν 8,2 εκατ. ευρώ έναντι 9,8 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2019. Σε σύνολο εννεαμήνου, τα κέρδη προ τόκων και φόρων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε 12,8 εκατ. ευρώ έναντι 14,9 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2019.
Τα κέρδη προ φόρων το τρίτο τρίμηνο του 2020 ανήλθαν σε 5,7 εκατ. ευρώ, ενώ σε σύνολο εννεαμήνου τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 4,7 εκατ. ευρώ. Ο καθαρός δανεισμός κατά την 30/09/2020 ήταν στα 74,5 εκατ. ευρώ, σε σχέση με 84,2 εκατ. ευρώ την ίδια ημερομηνία του 2019.
Όπως αναφέρει η εταιρεία, σήμερα λειτουργούν συνολικά 8 καταστήματα ΙΚΕΑ, 5 από αυτά στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο, και δύο στη Βουλγαρία. Επίσης λειτουργούν 9 σημεία παραγγελιοληψίας (Pick-up-Point) προϊόντων ΙΚΕΑ. Έξι από αυτά στην Ελλάδα, δύο στην Βουλγαρία και ένα στην Κύπρο. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της ΙΚΕΑ (e-commerce) αναπτύχθηκαν με ιδιαίτερα γρήγορο ρυθμό και στις τρείς χώρες, ιδιαίτερα κατά τους μήνες εφαρμογής των μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Το πρώτο μεσαίου μεγέθους κατάστημα ΙΚΕΑ 8.000 τ.μ. περίπου, ξεκίνησε τη λειτουργία του στο 3ο τρίμηνο του 2020 στη Βάρνα Βουλγαρίας, ενώ το πρώτο μικρού μεγέθους κατάστημα ΙΚΕΑ επιφάνειας 2.000 τ.μ. στον Πειραιά, έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει αμέσως μετά την περίοδο απαγόρευσης λειτουργίας της αγοράς.
Όπως σημειώνει η Housemarket στην ανακοίνωσή της, συνεχίστηκαν οι επενδύσεις σε ότι αφορά την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων, των πληροφοριακών συστημάτων και τη λειτουργία του logistic center, προκειμένου η επιχειρησιακή και εμπορική του λειτουργία όχι μόνο να συνεχίζεται απρόσκοπτα, αλλά και να ενισχυθεί περαιτέρω. Στο πλαίσιο αυτό, ολοκληρώθηκε εντός του τρίτου τριμήνου 2020 η επέκταση κατά 7.500 τ.μ. της επιφάνειας αποθήκευσης και διαχείρισης παραγγελιών ηλεκτρονικού εμπορίου για την αυτοματοποίηση της παροχής των σχετικών υπηρεσιών. Έτσι, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στο εννεάμηνο του 2020 έφτασαν τα 32 εκατ. ευρώ σε σχέση με 22 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2019 αυξημένες κατά 48%.