Σημαντική αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων κατά 74% παρουσίασε ο ισπανικός όμιλος γρήγορης μόδας Inditex (αλυσίδες Zara, Pull & Bear, κλπ) στο πρώτο εξάμηνο της νέας χρήσης, ενώ ειδικά το δεύτερο τρίμηνο πέτυχε να επανέλθει σε κερδοφορία, παρά τις αντίξοες συνθήκες για το εμπόριο ανά τον κόσμο.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 8 δισ. ευρώ, το διάστημα από την 1η Φεβρουαρίου έως και τις 31 Ιουλίου 2020, έναντι 12,8 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ τα μεικτά κέρδη άγγιξαν τα 4,5 δισ ευρώ, έναντι 7,3 δισ το περυσινό εξάμηνο και τα κέρδη EBITDA περιορίστηκαν σε 1,5 δισ. ευρώ, από 3,4 δισ. πέρυσι. Το αποτέλεσμα μετά φόρων ωστόσο είναι αρνητικό στο εξάμηνο, με ζημιές ύψους 195 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 1,5 δισ. πέρσι.
Ο όμιλος είδε σημαντική βελτίωση των δραστηριοτήτων του κατά το δεύτερο τρίμηνο της χρήσης, με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται σε 4,7 δισ. ευρώ, έναντι 6,9 δισ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα και τα μεν κέρδη EBITDA να αγγίζουν το 1 δισ. ευρώ, από 1,8 δισ. πέρσι, τα δε καθαρά κέρδη να ανέρχονται σε 214 εκατ. ευρώ, από 816 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Πλέον, το 98% των καταστημάτων που η Inditex ελέγχει βρίσκονται σε λειτουργία, ενώ ειδικά για το διάστημα από την 1η Αυγούστου έως και τις 6 Σεπτεμβρίου, ο τζίρος στα φυσικά καταστήματα και online είχε περιορισμένη κάμψη 11%.
Ο όμιλος σχεδιάζει να δαπανήσει περί το 1 δισ. ευρώ την τριετία 2020-2022, στοχεύοντας στην αναβάθμιση των καταστημάτων του και την προώθηση μίας πολυκαναλικής εμπειρίας για τον πελάτη, καθώς και την διαρκή αύξηση της διαδικτυακής του παρουσίας, με στόχο οι πωλήσεις online να συνεισφέρουν ποσοστό άνω του 25% του συνολικού του τζίρου το 2022, από 14% που ήταν το 2019. Το Μαυροβούνιο, η Χιλή, η Τυνησία και η Βόρεια Μακεδονία αποτελούν τις χώρες όπου η Zara αποκτά παρουσία μέσω διαδικτυακού καταστήματος το τρέχον διάστημα, ενώ θα ακολουθήσουν κι άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής, όπως η Κόστα Ρίκα, η Ονδούρα, η Γουατεμάλα και η Νικαράγουα.
Ήδη, στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου ο όμιλος πέρασε για πρώτη φορά το 1 εκατομμύριο σε παραγγελίες την ημέρα, ενώ τους πρώτους επτά μήνες της χρήσης (Φεβρουάριος-Αύγουστος) τα online καταστήματα άγγιξαν τις 3.000 επισκέψεις. Περαιτέρω συνεχίζεται η επιλεκτική επέκταση του δικτύου των φυσικών καταστημάτων της Inditex καθώς, μέσα στο πρώτο εξάμηνο, άνοιξαν νέα καταστήματα σε 14 αγορές και πραγματοποιήθηκαν 72 ανακαινίσεις, με αποτέλεσμα στο τέλος της περιόδου ο όμιλος να λειτουργεί συνολικά 7.337 καταστήματα σε 96 αγορές.