ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Erga

Κόντρα Intrakat – ΕΡΓΟΣΕ για τη σήραγγα Σεπολίων

Η σύμβαση για την υπογειοποίηση της γραμμής στα Σεπόλια έχει υπογραφεί από τον Νοέμβριο 2018. Μέχρι σήμερα δεν έχει πει... καρφί και οι ανάδοχοι έχουν εγείρει πρόσθετες απαιτήσεις άνω των 20 εκατ. ευρώ.

Για πολλά χρόνια ακόμα θα συνεχίζεται η ταλαιπωρία των κατοίκων υποβαθμισμένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας που βλέπουν τις γειτονιές του να κόβονται στα δύο από τη σιδηροδρομική γραμμή. Αν και η σύμβαση για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή των Σεπολίων έχει υπογραφεί από τις 15 Νοεμβρίου 2018 μέχρι σήμερα δεν έχει μπει σχεδόν ούτε καρφί και η ανάδοχος κοινοπραξία έχει εγείρει πρόσθετες απαιτήσεις που ξεπερνούν τα 20 εκατ. ευρώ.

Η σύμβαση για το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) - Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων» υπεγράφη τον Νοέμβριο του 2018. Η ανάδοχος κοινοπραξία Intrakat – Σιδηροδρομικά Εργα είχε προσφέρει έκπτωση σχεδόν 46% επί του προϋπολογισμού του έργου που έφτανε τα 122 εκατ. ευρώ. Με τη σύμβαση δεσμεύτηκε, δηλαδή πως θα κατασκευάσει το σύνθετο έργο σχεδόν με τα μισά λεφτά, δηλαδή με 66,6 εκατ. ευρώ σε 52 μήνες.

Έχουν περάσει σχεδόν 20 μήνες και έχουν γίνει ελάχιστα. Λίγες εβδομάδες μετά την υπογραφή της σύμβασης έστειλε πολυσέλιδο υπόμνημα όπου παρουσίαζε τα προβλήματα των μελετών που είχαν κάνει οι υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ που δημοπράτησε το έργο. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι απαιτήσεις της κοινοπραξίας για αναθεώρηση σύμβασης κινούνται σε επίπεδα άνω των 20 εκατ. ευρώ.

Το αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένου / υπογειοποιημένου, ο οποίος ξεκινά από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών προς Θεσσαλονίκη και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες, στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων, όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο. Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος θα είναι διπλής διατομής. Ο ανατολικός ημιδιάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών.

Η υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών αποτελούσε για πολλά χρόνια αίτημα των κατοίκων της περιοχής που βλέπουν τώρα να πηγαίνει προς τα πίσω. Επιπλέον, το έργο θα οδηγούσε στην αισθητική αναβάθμιση της περιοχής, κυρίως λόγω της ουσιαστικής ενοποίησης του συνόλου της έκτασης της οδού, που μέχρι σήμερα είναι διαχωρισμένη από το «φράγμα» του σιδηροδρόμου, της απόδοσης μιας κεντρικής πράσινης νησίδας στην γειτονιά, της ελαχιστοποίησης της όχλησης του θορύβου και της  βελτίωσης της ποιότητας της ατμόσφαιρας. Προς το παρόν, οι κάτοικοι θα περιμένουν για άγνωστο χρονικό διάστημα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

H Intrakat ανέλαβε τις εργασίες αποκατάστασης της κυκλοφορίας στην Αθηνών - Κορίνθου

H κατασκευαστική εταιρία ανταποκρίθηκε άμεσα σε επείγουσα έκκληση του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για την κατεδάφιση της αερογέφυρας στην Νέας Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου.
Beinoglou-Orphee-Logistics
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην HIG περνά η Ορφέας Βεϊνόγλου, πέφτουν σήμερα οι υπογραφές

Διαδικαστικά και τεχνικά ζητήματα που αφορούσαν κυρίως στην παρουσία μελών της Ορφέας στο νέο διοικητικό σχήμα και καθυστέρησαν την τυπική οριστικοποίηση του deal, λύθηκαν με τη σύμφωνη γνώμη της HIG.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Intrakat: Το σχέδιο του 1GW για τις ΑΠΕ και ο στρατηγικός επενδυτής

Η Intrakat δεν θέλει να γίνει προμηθευτής ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά ένας developer που θα κατασκευάζει μονάδες ΑΠΕ και θα τις μεταβιβάζει. Οι συζητήσεις με επενδυτικό όμιλο και η συμφωνία για υπεράκτια αιολικά πάρκα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γέμισαν τα ταμεία της Intracom και θα γίνει επενδυτική εταιρεία

Μετά την πώληση της Intrasoft International τα διαθέσιμα του ομίλου ξεπερνούν κατά 48 εκατ. ευρώ τον τραπεζικό δανεισμό. Αλλαγή φυσιογνωμίας εξαγγέλλει η διοίκηση με επίκεντρο την επενδυτική δραστηριότητα.
traino-sididromos-erga
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ζητούνται ισχυρά σχήματα εταιρειών και... λεφτά για σιδηροδρομικά έργα

Οι μεγάλες προκλήσεις στα έργα των 4 δισ. ευρώ που εξαγγέλθηκαν χθες: σχηματισμός κοινοπραξιών που θα μπορούν να τα εκτελέσουν, εξεύρεση χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα.