ΓΔ: 1406.52 0.35% Τζίρος: 79.70 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:59:35 DATA
Φωτο: Shutterstock

Από 3,5% έως και 8,1% η άνοδος των πωλήσεων στα super market για το 2020 

Ανατιμήσεις προϊόντων έως και 10% διαπιστώνει η IRI για το δίμηνο όπου ίσχυε το lockdown. Οι αυξήσεις τιμών η βασική ανησυχία των καταναλωτών.

Ανοδικά θα κινηθούν, παρά τα προβλήματα που έχουν υπάρξει και θα παραμείνουν και στο άμεσο μέλλον, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ για το 2020, σύμφωνα με δύο σενάρια τα οποία έχει εξετάσει η IRI.

Στο πρώτο σενάριο, βάσει του οποίου δε θα υπάρξει ένα νέο κύμα πανδημίας το φθινόπωρο, οι πωλήσεις θα υποχωρήσουν κατά 0,4% στο β' εξάμηνο, αλλά θα σημειώσουν αύξηση 5,3% σε ετήσια βάση.  Με βάση αυτό το σενάριο τη μεγαλύτερη ανάπτυξη θα καταγράψουν οι πωλήσεις της κατηγορίας καθαριστικά σπιτιού (8,9%), τα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας (6,7%) και τα τρόφιμα (5,1%). 

Το δεύτερο σενάριο, βασίζεται στην παραδοχή ότι το φθινόπωρο θα υπάρξει δεύτερο κύμα του κορονοϊού. Σε αυτό οι πωλήσεις στο β' εξάμηνο θα ενισχυθούν 4%, ενώ σε ετήσια βάσει η άνοδος θα διαμορφωθεί στο 8,1%. Με βάση αυτό το σενάριο τη μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων αναμένεται να παρουσιάσουν τα είδη φροντίδας για το σπίτι (11,6%), τα είδη ατομικής φροντίδας (9,2%) και τα τρόφιμα (8%). 

Αναφορικά με το προηγούμενο πεντάμηνο και ειδικότερα στο δίμηνο του lockdown, διαπιστώθηκαν ανατιμήσεις προϊόντων, που για κάποιες κατηγορίες άγγιξε το 10%. 

Όσον αφορά το καταναλωτικό αίσθημα, το θέμα των ανατιμήσεων προβληματίζει έντονα 4 στους 10 τους καταναλωτές. Ποσοστό 68% φοβάται για το εισόδημα της οικογένειας του, ενώ εργασιακή ανασφάλεια αισθάνεται το 74%. Το 42% δηλώνει ότι έχει βιώσει ήδη αρνητικές μεταβολές στην εργασία του, ποσοστό 45%, δηλώνει πως θα περιορίσει τις εξόδους, ενώ το 54% του δείγματος φοβάται νέο κύμα κορονοϊού από το φθινόπωρο. Μέχρι τότε μόνο 2 στους 10 θα κάνουν διακοπές σε ξενοδοχείο ή κατάλυμα με τη συντριπτική πλειονότητα που θα πάει εφέτος διακοπές να προτιμά το χωριό, το σπίτι κάποιου φίλου ή την εξοχική του κατοικία. Την ίδια στιγμή 2 στους 10 δηλώνει ότι δεν θα πάει διακοπές ενώ 1 στους 4 δεν έχει αποφασίσει ακόμη τι θα κάνει.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Lidl-store
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Lidl: Μείωση τιμών έως 35% σε 160 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Η εταιρεία εξασφαλίζει σε συνεργασία με τους προμηθευτές της, για ακόμη μία φορά, τις πιο συμφέρουσες τιμές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της, επιτυγχάνοντας μείωση έως 35% σε επιλεγμένα προϊόντα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Κρητικός εξαγοράζει την αλυσίδα Katerina’s Market στη Μεσσηνιακή Μάνη

Πρόκειται για μία ενέργεια που σηματοδοτεί την είσοδο του δικτύου των σούπερ μάρκετ Κρητικός στη Μεσσηνιακή Μάνη, μέσω μίας τοπικής, επώνυμης αλυσίδας με ιδιαίτερα επιτυχημένη παρουσία στην περιοχή.
Carrefour market
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξεκίνησε τη λειτουργία του το πρώτο κατάστημα Carrefour στην Αττική

Στόχος της εταιρείας είναι η δημιουργία ενός διευρυμένου δικτύου καταστημάτων, σε ολόκληρη την Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει, καταστήματα,  διαφορετικών τύπων, κατάλληλα προσαρμοσμένα στις συνθήκες της κάθε τοπικής αγοράς.
Carrefour-Super-Market-Ellada
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα εποχή για την Carrefour στην Ελλάδα, εγκαινίασε πέντε καταστήματα

Μέχρι στιγμής η εταιρεία έχει εγκαινιάσει δύο καταστήματα στη Ζάκυνθο και τρία στην Χαλκιδική, ενώ έχει δρομολογηθεί η δημιουργία επτά ακόμα σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση.