Ανοδικά θα κινηθούν, παρά τα προβλήματα που έχουν υπάρξει και θα παραμείνουν και στο άμεσο μέλλον, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ για το 2020, σύμφωνα με δύο σενάρια τα οποία έχει εξετάσει η IRI.
Στο πρώτο σενάριο, βάσει του οποίου δε θα υπάρξει ένα νέο κύμα πανδημίας το φθινόπωρο, οι πωλήσεις θα υποχωρήσουν κατά 0,4% στο β' εξάμηνο, αλλά θα σημειώσουν αύξηση 5,3% σε ετήσια βάση. Με βάση αυτό το σενάριο τη μεγαλύτερη ανάπτυξη θα καταγράψουν οι πωλήσεις της κατηγορίας καθαριστικά σπιτιού (8,9%), τα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας (6,7%) και τα τρόφιμα (5,1%).
Το δεύτερο σενάριο, βασίζεται στην παραδοχή ότι το φθινόπωρο θα υπάρξει δεύτερο κύμα του κορονοϊού. Σε αυτό οι πωλήσεις στο β' εξάμηνο θα ενισχυθούν 4%, ενώ σε ετήσια βάσει η άνοδος θα διαμορφωθεί στο 8,1%. Με βάση αυτό το σενάριο τη μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων αναμένεται να παρουσιάσουν τα είδη φροντίδας για το σπίτι (11,6%), τα είδη ατομικής φροντίδας (9,2%) και τα τρόφιμα (8%).
Αναφορικά με το προηγούμενο πεντάμηνο και ειδικότερα στο δίμηνο του lockdown, διαπιστώθηκαν ανατιμήσεις προϊόντων, που για κάποιες κατηγορίες άγγιξε το 10%.
Όσον αφορά το καταναλωτικό αίσθημα, το θέμα των ανατιμήσεων προβληματίζει έντονα 4 στους 10 τους καταναλωτές. Ποσοστό 68% φοβάται για το εισόδημα της οικογένειας του, ενώ εργασιακή ανασφάλεια αισθάνεται το 74%. Το 42% δηλώνει ότι έχει βιώσει ήδη αρνητικές μεταβολές στην εργασία του, ποσοστό 45%, δηλώνει πως θα περιορίσει τις εξόδους, ενώ το 54% του δείγματος φοβάται νέο κύμα κορονοϊού από το φθινόπωρο. Μέχρι τότε μόνο 2 στους 10 θα κάνουν διακοπές σε ξενοδοχείο ή κατάλυμα με τη συντριπτική πλειονότητα που θα πάει εφέτος διακοπές να προτιμά το χωριό, το σπίτι κάποιου φίλου ή την εξοχική του κατοικία. Την ίδια στιγμή 2 στους 10 δηλώνει ότι δεν θα πάει διακοπές ενώ 1 στους 4 δεν έχει αποφασίσει ακόμη τι θα κάνει.