ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: ΑΠΕ

Αλλαγές στο οικονομικό μοντέλο του λιανεμπορίου προκάλεσε η πανδημία 

Τις προκλήσεις με τις οποίες βρέθηκε αντιμέτωπο το λιανικό εμπόριο, λόγω της πανδημίας, ανέλυσαν κορυφαία στελέχη του κλάδου, στο πλαίσιο του Διεθνούς Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.

Οι προκλήσεις με τις οποίες βρέθηκε αντιμέτωπο το λιανεμπόριο λόγω της εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού, συζητήθηκαν στο πλαίσιο του οικονομικού φόρουμ των Δελφών, σε πάνελ με τη συμμετοχή του Κωνσταντίνου Γεράρδου, αντιπροέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας ΠΛΑΙΣΙΟ, του Αριστοτέλη Παντελιάδη, διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας ΜΕΤΡΟ, του Βασίλη Σταύρου, διευθύνοντος συμβούλου της ΑΒ Βασιλόπουλος και του Ιωάννη Κασιμάτη, γενικού διευθυντή της McArthur Group στην Αθήνα, με συντονίστρια την δημοσιογράφο Πέννυ Κούτρα.

Η εταιρεία ΠΛΑΙΣΙΟ, σύμφωνα με τον κ. Γεράρδο, βρέθηκε σε "βίαια σε αχαρτογράφητα νερά", με την πρωτόγνωρη κατάσταση της πανδημίας του κορονοϊού, αλλά κατάφερε να ανταποκριθεί γρήγορα στις προκλήσεις της εποχής.  "Απογειώθηκε το online commerce κατά 4 έως 10 φορές και σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα - σχεδόν μίας εβδομάδας - και καταφέραμε με επιτυχία να οργανώσουμε το στόλο διανομής, τη συλλογή περισσότερων προϊόντων, αλλά και να παίρνουμε γρήγορες και σωστές αποφάσεις υπό μεγάλη πίεση χρόνου. Είχαμε ευτυχώς σοβαρές υποδομές, διότι η εταιρεία μας πατάει σε πολλά πόδια, τόσο στο retail όσο και στο online", είπε ο κ. Γεράρδος. Η εταιρεία δεν βίωσε ύφεση και δεν έχει άμεση επίπτωση από τον περιορισμό του τουρισμού. Θα προχωρήσει κανονικά στα σχέδια επέκτασης του ηλεκτρονικού εμπορίου και του εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών της, ενώ ήδη διαπραγματεύεται μείωση των ενοικίων των καταστημάτων της και άλλων συμβάσεων με προμηθευτές, αν και όπως είπε ο κ. Γεράρδος, το κόστος ενοικίων "είναι υποφερτό μέχρι στιγμής γιατί δεν διαλέγουμε συνήθως ακριβές τοποθεσίες για τα καταστήματά μας". 

Ο κ. Παντελιάδης και ο κ. Σταύρου, επικεφαλής αλυσίδων σούπερ μάρκετ - ΜΕΤΡΟ και ΑΒ Βασιλόπουλος αντίστοιχα - συμφώνησαν ότι η πρόκληση της εποχής του κορονοϊού ήταν η προστασία εργαζομένων και καταναλωτών, η διαχείριση και διατήρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και η προσαρμογή στις νέες τάσεις, κυρίως στις απαιτήσεις των καταναλωτών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.  

Ο κ. Παντελιάδης είπε ο τι το Super Market απέκτησε σημαντικό ρόλο στην ελληνική κοινωνία. "Βρέθηκε στην πρώτη γραμμή. Τρέχαμε να καλύψουμε την αυξημένη ζήτηση και συνεπώς προβήκαμε σε προσλήψεις και στα καταστήματα, αλλά και στις υπηρεσίες διανομής και ηλεκτρονικού καταστήματος. Δεν νομίζω ότι θα βιώσουμε κάτι χειρότερο από αυτά που βιώσαμε στο παρελθόν, δεν πιστεύω ότι θα υπάρξει μείωση σε μισθούς ή σημαντική μείωση σε θέσεις εργασίας.  Επενδύουμε στην ηλεκτρονική αναβάθμιση των καταστημάτων και των υπηρεσιών μας και αναμένουμε ότι η χρονιά θα είναι για τον κλάδο ανοδική". 

Ο κ. Σταύρου προβλέπει αύξηση των κερδών το 2020. "Αν και δεν μπορούμε να ξέρουμε τι θα ακολουθήσει μετά τον Σεπτέμβρη, δεν αναμένω να υποστεί ο κλάδος μεγάλες πιέσεις από την γενικότερη ύφεση που βιώνει - και θα βιώσει το επόμενο διάστημα - η χώρα μας" είπε. 

Ο κ. Κασιμάτης ανέφερε ότι η εταιρεία του δίνει τον δικό της "αγώνα για προσαρμογή" στην μετά-κορονοϊού εποχή. "Καταφέραμε να ανοίξουμε μετά από 2 μήνες,  με επιτυχή εφαρμογή όλων των κανόνων και πρωτοκόλλων ασφαλείας για εργαζόμενους και πελάτες".  Η ανταπόκριση του κόσμου είναι καλή. "Ήδη έχουμε ουρές έξω από τα καταστήματα του εκπτωτικού χωριού", είπε χαρακτηριστικά.  

Η εταιρία θα συνεχίσει κανονικά στην υλοποίηση των επενδυτικών της σχεδίων, ενώ προβλέπει ότι ο τουρισμός θα βοηθήσει να μειωθεί το κενό σε εισπράξεις που προέκυψε από το lockdown. "Το εκπτωτικό χωριό έχει πελάτες, τόσο τουρίστες από το εξωτερικό (που ψωνίζουν μέσω του προγράμματος Tax Free) όσο και από το εσωτερικό" είπε. "Προσφέρουμε στους καταστηματάρχες ένα πακέτο στήριξης (μείωση ενοικίων και κόστους υπηρεσιών) έως και τον Δεκέμβριο και δεν το περιορίσαμε στο διάστημα που τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά. Παρέχουμε καλύτερους μισθούς, διότι τα καταστήματα (έως και τον Οκτώβριο) είναι ανοιχτά 7 μέρες την εβδομάδα. Αυτό σημαίνει και περισσότεροι εργαζόμενοι και καλύτερα αμειβόμενοι εργαζόμενοι τις Κυριακές". Κλείνοντας, και ο κ. Κασιμάτης εκτίμησε ότι η ύφεση δεν θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην λειτουργία της εταιρείας του. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

public
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διαψεύδει ο όμιλος του Π. Γερμανού ότι ψάχνει αγοραστή για τα Public

Η Olympia Group αναφέρει ότι είναι αβάσιμα τα δημοσιεύματα περί συζήτησης με ενδιαφερόμενο και έναρξη due dilligence, ενώ ισχυρίζεται ότι αποδίδει καρπούς το σχέδιο μετασχηματισμού για να ξεπεραστούν τα ζημιογόνα αποτελέσματα.