Δυναμικά μπαίνει η ΔΕΗ στην ηλεκτροκίνηση, έναν από τους βασικούς τομείς στον οποίο και πρόκειται να διοχετευτούν αρκετά εκατοντάδες εκατομμύρια από τα κονδύλια για την ενέργεια που αναλογούν στην Ελλάδα εκ των 32 δισ ευρώ της πρότασης της Κομισιόν, όπως έγραψε χθες το Business Daily.
Στην λογική αυτή η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, η οποία ανακοινώνει σήμερα τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, αφενός πρόκειται να συστήσει γενική διεύθυνση με αντικείμενο την ηλεκτροκίνηση, αφετέρου εξετάζει στρατηγικές συνεργασίες με εταιρείες του χώρου, στοχεύοντας σε ένα πολύ δυναμικό ρόλο τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Το μήνυμα για τη σημασία που έχει ο τομέας για την επιχείρηση έχει σταλεί καιρό τώρα μέσω του Business Plan που είχε ανακοινώσει τον Δεκέμβριο και στο οποίο είχε θέσει σαν στόχο μερίδιο 40% της συνολικής πώλησης ρεύματος σε οχήματα. Σε αυτό, το οποίο επικαιροποιείται με βάση τα νέα δεδομένα, η ΔΕΗ έκανε λόγο για την πρόθεση αφενός να εγκαταστήσει περισσότερους από 600 φορτιστές σε δημόσιους χώρους, όπως ΣΕΑ εθνικών οδών και βενζινάδικα σε αυτοκινητοδρόμους, αλλά και σε εμπορικά σημεία, όπως εμπορικά κέντρα και μεγάλα parking, αφετέρου να πουλήσει πάνω από 58.000 φορτιστές σε νοικοκυριά, επαγγελματίες και επιχειρήσεις.
Σε επίπεδο τζίρου αυτό μεταφράζεται σύμφωνα πάντα με το Business Plan της επιχείρησης σε πάνω από 2 δισ. μέχρι το 2040, όταν δηλαδή με βάση τις εκτιμήσεις θα κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά γύρω στα 500.000 οχήματα, επίπεδα φυσικά που μόνο με πολύ γενναία κίνητρα θα μπορούσαν να επιτευχθούν.
Το «εναρκτήριο λάκτισμα» προς αυτή την κατεύθυνση πρόκειται να δώσει την Παρασκευή ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ο οποίος με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος πρόκειται να αναφερθεί συνολικά στα κίνητρα που περιλαμβάνουν οι πολιτικές της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες αυτά περιλαμβάνουν επιδότηση 5.000 - 5.500 ευρώ για απόκτηση ηλεκτρικού ΙΧ, φοροαπαλλαγές για εταιρείες που θα ενσωματώσουν στον στόλο τους τέτοια οχήματα, καθώς επίσης ελεύθερη στάθμευση, αλλά και κίνητρα για όσες επιχειρήσεις επιλέξουν να δημιουργήσουν στα λιγνιτικά πεδία της Δ.Μακεδονίας ή της Μεγαλόπολης εργοστάσια και γραμμές παραγωγής εξαρτημάτων αλλά και ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Για τα ταξί και τα μικρά βαν η επιδότηση δεν αποκλείεται να είναι μεγαλύτερη και να κινείται στα επίπεδα των 7.000- 8.000 ευρώ, ενώ για τα ηλεκτρικά δίκυκλα και ποδήλατα η ενίσχυση θα υπολογίζεται ως ποσοστό της αξίας τους.
Τέσσερα διαφορετικού τύπου προϊόντα
Καταλυτικό ρόλο εδώ αναμένεται να παίξει το ευρωπαϊκό πακέτο στήριξης της οικονομίας, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι η πρόταση της Κομισιόν προβλέπει ότι τα ποσά που θα διατεθούν για την ηλεκτροκίνηση θα είναι της τάξης των αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων, χωρίς να αποκλείεται να αγγίξουν και το 1 δισ. ευρώ.
Σε αυτό το νέο τοπίο η ΔΕΗ σχεδιάζει την παροχή τεσσάρων διαφορετικού τύπου προϊόντων τόσο στο μέτωπο της παροχής υπηρεσιών χρονοχρέωσης, όσο και σε εκείνο της πώλησης προϊόντων. Στο πρώτο σκέλος σχεδιάζει την παροχή:
- Υπηρεσιών χρονοχρέωσης για την φόρτιση σε δημόσιας πρόσβασης υποδομές.
- Υπηρεσιών χρονοχρέωσης για την φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων με πρόσβαση σε εμπορικούς χώρους.
- Ταυτόχρονα εξετάζει δύο ακόμη προϊόντα και συγκεκριμένα την πώληση φορτιστών μαζί με την μελέτη και εγκατάσταση σε οικιακούς χρήστες και επαγγελματίες, αλλά και σε μικρές και μεγαλύτερες επιχειρήσεις.
Στο εταιρικό πελατολόγιο εκτιμάται ότι και θα στραφεί αρχικά η ΔΕΗ, καθώς αυτή είναι η αγορά που σύμφωνα με τις προβλέψεις των εισαγωγέων αυτοκινήτων θα κινηθεί ταχύτερα από εκείνη των ιδιωτών, τομέας που αναμένεται να πάρει μπροστά με μεγαλύτερη καθυστέρηση απ' ότι ο πρώτος.