Ανάπτυξη... al dente προκάλεσε η καταναλωτική φρενίτιδα το δίμηνο Μαρτίου- Απριλίου στην κατηγορία των ζυμαρικών, με την διοίκηση όμως της Melissa Κίκιζας όμως να κρατά «μικρό» καλάθι για την εξέλιξη της φετινής χρονιάς, αφού το τοπίο παραμένει θολό για το πως θα διαμορφωθεί η επόμενη μέρα στην εγχώρια οικονομία.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ελληνικής μακαρονοποιείας κ. Αλέξανδρο Κίκιζα, οι πωλήσεις στα ζυμαρικά εμφάνισαν αυξητικούς ρυθμούς στο πλαίσιο της τάσης των νοικοκυριών να «στοκάρουν» προϊόντα. Αντίστοιχα καλές επιδόσεις κατέγραψε και η κατηγορία των έτοιμων σαλτσών, όπου η εταιρεία έχει παρουσία με το σήμα PrimoGusto.
Όμως τα υψηλά αποθέματα σηματοδοτούν περιορισμένες αγορές στους προσεχείς μήνες. «Κάτι αντίστοιχο συνέβη και το 2015, όταν μετά την απότομη αύξηση των πωλήσεων επήλθε μια μεγάλη βουτιά. Σαφώς και τα ζυμαρικά δεν «χτυπήθηκαν» από την πανδημία όπως άλλες κατηγορίες και επιχειρηματικές δραστηριότητες, ωστόσο είμαι επιφυλακτικός για το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση τους προσεχείς μήνες» αναφέρει ο κ. Κίκιζας, προσθέτοντας ότι «το νέο τοπίο θέλει νέες καταναλωτικές συνήθειες, αλλά κανείς δε ξέρει αυτή την στιγμή ποιες θα είναι αυτές. Υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα και ανασφάλεια για την πορεία των αγορών και το περιβάλλον που διαμορφώνεται είναι ιδιαίτερα προκλητικό».
Μέχρι στιγμής το «δυνατό» δίμηνο Μαρτίου - Απριλίου σε επίπεδο κατανάλωσης στην λιανική κατάφερε να «διορθώσει» την περιορισμένη απώλεια της τάξεως του 2% στα έσοδα της περσινής χρήσης για την Melissa Κίκιζας.
Παράλληλα, η περιορισμένη παρουσία της εταιρείας στο κανάλι της HoReCa, με τη συμμετοχή των πωλήσεων στο πεδίο της εκτός σπιτιού κατανάλωσης να κυμαίνεται στο 10%, σε συνδυασμό με την καλή πορεία που κατέγραψαν οι εξαγωγές, που αποτελούν περί το 20% του τζίρου, περιόρισαν σημαντικά τους όποιους κραδασμούς προκαλεί η πανδημία.
Την ίδια ώρα η υγιής εικόνα σε όρους κερδοφορίας, ρευστότητας και κεφαλαίων κίνησης δίνει στην Melissa Κίκιζας την ευελιξία ευκολότερης προσαρμογής στα νέα δεδομένα της αγοράς.
Η αυξητική τροχιά στις τιμές πρώτων υλών, σε συνδυασμό με τις νέες αγοραστικές συνήθειες και τη διαφαινόμενη αναγκαιότητα για περαιτέρω ένταση των προωθητικών ενεργειών, αποτελούν βασικά σημεία στα οποία θα επικεντρωθεί η στρατηγική της επόμενης μέρας.
«Καθ’ όλη την διάρκεια της επιβολής των περιοριστικών μέτρων, η παραγωγική διαδικασία της εταιρείας διατηρήθηκε απρόσκοπτη. Ωστόσο για εμάς είναι ιδιαίτερα σημαντικό να υπάρξει ισορροπία στην αγορά. Ένα ασταθές περιβάλλον δε ευνοεί κανέναν. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και τα μέτρα που προωθούνται για την ανάκαμψη της οικονομίας και δη στο πεδίο των αναπτυξιακών κινήτρων για να γίνουν επενδύσεις», σημειώνει ο κ. Κίκιζας.
Σε αναπτυξιακό επίπεδο, μετά την ολοκλήρωση της δημιουργίας του νέου μύλου και ενός Σιλό Αποθήκευσης Σίτου στις εγκαταστάσεις στην Λάρισα, που απορρόφησε κεφάλαια ύψους 16 εκατ. ευρώ, στο επίκεντρο βρίσκεται τόσο η ενδυνάμωση της εγχώριας παρουσίας και η διεύρυνση του εξαγωγικού χαρτοφυλακίου.
Σε ο,τι αφορά στη θωράκιση και διεύρυνση των εγχώριων μεριδίων η εταιρεία επενδύει σημαντικά στο κομμάτι της καινοτομίας, εμπλουτίζοντας το κωδικολόγιό της και μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να λανσάρει και νέες προτάσεις στα ράφια των αλυσίδων.
Σε όρους εξωστρέφειας, η παραγωγική ενδυνάμωση του μακαρονοποιείου δίνει περαιτέρω ώθηση στην εταιρεία να προσεγγίσει νέες αγορές ή και να ενισχύσει την παρουσία της στις υφιστάμενες.
Στο τραπέζι παραμένει επίσης και το ενδεχόμενο διεύρυνσης του πεδίου των δραστηριοτήτων της Melissa, πέρα από τις κατηγορίες των ζυμαρικών και σαλτσών στις οποίες απολαμβάνει υψηλό ποσοστό πιστότητας των εγχώριων καταναλωτών. Σε αυτό το πλαίσιο το ενδιαφέρον της διοίκησης για εξαγορές παραμένει ζωντανό και εξετάζονται συνεχώς ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη. Υπενθυμίζεται ότι η Melissa Κίκιζας αποτέλεσε εκ των βασικών διεκδικητών της Μινέρβα, η οποία πωλήθηκε την περσινή χρονιά.