ΓΔ: 2107.43 0.15% Τζίρος: 200.09 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Ήπειρος
Φωτο: Τοπίο στην Ήπειρο. Credit: Shutterstock

Η Ήπειρος πρωταθλήτρια Ελλάδος στην ικανοποίηση των πελατών ξενοδοχείων

Η Ελλάδα διατήρησε την κορυφή στην ικανοποίηση ξενοδοχειακών πελατών το χειμώνα 2024-25 με GRI 87%, με την Ήπειρο να ξεχωρίζει πρώτη με εντυπωσιακό 92%.

Τα ελληνικά ξενοδοχεία συνεχίζουν να διατηρούν μια εξαιρετική φήμη στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, με τα καταλύματα της Ηπείρου να «σέρνουν τον χορό» ως προς την ικανοποίηση των πελατών κατά τη χειμερινή περίοδο Νοέμβριος 2024 - Μάρτιος 2025.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την έρευνα ικανοποίησης πελατών του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), σύμφωνα με την οποία κατά τη χειμερινή περίοδο 2024-25, η Ελλάδα διατήρησε για άλλη μια φορά την πρώτη θέση στον Γενικό Δείκτη Ικανοποίησης (GRI) με ποσοστό 87%.

Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης βρίσκεται η Ήπειρος με ποσοστό 92%, ενώ ακολουθεί η Δυτική Μακεδονία με 90% και η Πελοπόννησος με 89%. Η Θεσσαλία βρίσκεται στην επόμενη θέση με 88% ενώ η Κεντρική Μακεδονία και η Στερεά Ελλάδα αξιολογούνται με 87%. Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και η Αττική συγκεντρώνουν 86% ενώ στην τελευταία θέση κατατάσσεται η Δυτική Ελλάδα με 83%. 

Οι πιο αγαπητές περιοχές και γιατί ξεχωρίζουν

Κατά τη χειμερινή περίοδο, στην κατηγορία σχέσης ποιότητας-τιμής, την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Θεσσαλία με 92%, ακολουθούμενη από τη Δυτική Ελλάδα με 91% και τη Δυτική Μακεδονία με 90%. 

Στην κατηγορία δωματίου, την υψηλότερη βαθμολογία συγκεντρώνει η Δυτική Μακεδονία με 95%, ενώ ακολουθεί η Ήπειρος με 92% και η Θεσσαλία με 91%. Στο κριτήριο εξυπηρέτησης, την πρώτη θέση μοιράζονται η Δυτική Ελλάδα και η Θεσσαλία με 96%, ενώ η Αττική καταγράφει τη χαμηλότερη επίδοση με 87%.

Στην κατηγορία καθαριότητας, πρώτη κατατάσσεται η Δυτική Μακεδονία με 97%, ακολουθούμενη από τη Θεσσαλία με 96% και τη Στερεά Ελλάδα με 93%. Στο κριτήριο τοποθεσίας, την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Θεσσαλία με το εντυπωσιακό ποσοστό ικανοποίησης 98%, ακολουθούμενη από την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με 97% και την Ήπειρο με 95%.

Στην κατηγορία φαγητού-ποτού, την υψηλότερη βαθμολογία καταγράφει η Αττική με 92%, ακολουθούμενη από τη Δυτική Ελλάδα με 91%. Η Πελοπόννησος συγκεντρώνει 86%, ενώ η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και η Κεντρική Μακεδονία κατατάσσονται στην τελευταία θέση με 85%. 

Περιοχή

Σχέση Ποιότητας-Τιμής

Δωμάτιο

Εξυπηρέτηση

Καθαριότητα

Τοποθεσία

Φαγητό-Ποτό

GRI

Ανατολική Μακεδονία & Θράκη

85%

83%

90%

88%

97%

85%

86%

Αττική

83%

83%

87%

90%

93%

92%

86%

Δυτική Ελλάδα

91%

90%

96%

92%

91%

91%

83%

Δυτική Μακεδονία

90%

95%

93%

97%

92%

-

90%

Ήπειρος

86%

92%

95%

92%

95%

-

92%

Θεσσαλία

92%

91%

96%

96%

98%

85%

88%

Κεντρική Μακεδονία

84%

84%

89%

90%

86%

86%

87%

Πελοπόννησος

86%

88%

91%

92%

93%

86%

89%

Στερεά Ελλάδα

88%

85%

90%

93%

92%

90%

87%

Απόδοση ανά κατηγορία αστεριών

Κατά τη χειμερινή περίοδο Νοεμβρίου 2024 – Μαρτίου 2025, ο γενικός δείκτης ικανοποίησης για την Ελλάδα διαμορφώθηκε στο 87%. Τα ξενοδοχεία 5 αστέρων καταγράφουν την υψηλότερη επίδοση με 89%, με άριστες επιδόσεις σε καθαριότητα (92%), δωμάτιο (88%), εξυπηρέτηση (90%) και φαγητό-ποτό (87%).

Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα ξενοδοχεία 4 αστέρων με 88%, ενώ ακολουθούν τα ξενοδοχεία 3 αστέρων με 87%. Αξιοσημείωτο είναι ότι τα 1-2 αστέρων ξενοδοχεία, παρά τη χαμηλότερη συνολική βαθμολογία (GRI 86%), ξεχωρίζουν στη σχέση ποιότητας-τιμής (87%) και καθαριότητα (90%).

Τα σχόλια των ταξιδιωτών προέρχονται κυρίως από ζευγάρια (43%) και οικογένειες (28%), ενώ γλωσσικά κυριαρχούν τα αγγλικά (33%) και τα ελληνικά (27%). Οι πιο δραστήριες χώρες που αξιολογούν τα ελληνικά ξενοδοχεία είναι η Ελλάδα, η Τουρκία, και το Ηνωμένο Βασίλειο, με εξαιρετικές βαθμολογίες από αγορές όπως η Εσθονία, η Κροατία και η Ταϊβάν που ξεπερνούν το 90% ικανοποίησης, αποδεικνύοντας την ευρύτητα της απήχησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Η Ελλάδα και οι ανταγωνιστές

Ως προς τη σύγκριση της Ελλάδας με τις ανταγωνιστικές χώρες, η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στο δείκτη ικανοποίησης και στο δείκτη σχέσης ποιότητας-τιμής. Ακολουθούν η Κύπρος και η Ιταλία με 86%, ενώ η Ισπανία κατέγραψε GRI 85%.

Στις χαμηλότερες θέσεις κατατάχθηκαν η Τουρκία (84%) και η Γαλλία (81%), η οποία παρέμεινε σταθερά τελευταία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αεροδρόμιο Κίνας εσωτερικό
ΔΙΕΘΝΗ

Πεκίνο: Αύξηση 34,5% στα ταξίδια ξένων τουριστών ως τις 6 Δεκεμβρίου 2025

Περισσότερα από 20 εκατ. ταξίδια καταγράφηκαν στα σημεία εισόδου-εξόδου του Πεκίνου ως τις 6 Δεκεμβρίου, αριθμός ρεκόρ από το 2020. Το 30% ήταν ξένοι επισκέπτες, με αύξηση 1,1 φορές σε σχέση με το 2024.
Aspropyrgos_logistics park_Goldair Cargo
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το 2026 η Goldair ξεκινά το Θριάσιο Ι, επεκτείνεται σε real estate και ξενοδοχεία

Προχωρά η επένδυση άνω των 20 εκατ. ευρώ στο Θριάσιο Ι και το νέο logistics center στον Ασπρόπυργο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027. Αναζητά νέες ευκαιρίες στον ξενοδοχειακό κλάδο και σχεδιάζει να επεκταθεί στην ανάπτυξη ακινήτων.
Δωμάτιο ξενοδοχείου πολυτελείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ένωση Ξενοδόχων: Στρατηγική για βιώσιμη ανάπτυξη των τουριστικών κλινών

Η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών τονίζει την ανάγκη επιστημονικής ανάλυσης του νέου τοπίου στα καταλύματα και σχεδίου για ποιοτικό, βιώσιμο τουρισμό που θα στηρίζει την πόλη και τους κατοίκους της.
The-Dolli-Hotel-Grecotel
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Έξοδος» στο εξωτερικό με νέο ξενοδοχείο και επενδύσεις 1 δισ. για τη Grecotel

Η Grecotel με επενδυτικό πρόγραμμα 1 δισ. έως το 2030, επεκτείνεται σε έξι νέους προορισμούς και προχωρά σε διεθνές άνοιγμα. Η ισχυρή συμβολή στον ελληνικό τουρισμό με 40 resorts και 7.500 εργαζόμενους.
Δωμάτιο ξενοδοχείου πολυτελείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδος 3,2% στα καταλύματα και μείωση 1,7% στην εστίαση το τρίτο τρίμηνο

Ο τζίρος στα καταλύματα αυξήθηκε 3,2% το τρίτο τρίμηνο, αγγίζοντας τα 6,60 δισ. ευρώ, ενώ η εστίαση σημείωσε πτώση 1,7%. Μεγαλύτερη άνοδος στη Θεσσαλονίκη, μεγαλύτερη μείωση στη Θήρα για αμφότερους τους κλάδους.