ΓΔ: 1802.34 -1.42% Τζίρος: 252.22 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: Κρι Κρι

Η Κρι Κρι «πατάει» Αμερική: Deal με σούπερ μάρκετ για frozen yogurt

Η εταιρεία ενισχύει την παγκόσμια παρουσία της με νέα συμφωνία στις ΗΠΑ για frozen yogurt, επενδύει σε παραγωγή και στοχεύει σε κύκλο εργασιών 500 εκατ. παρά τις προκλήσεις κόστους.

«Πλώρη» για την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έχει βάλει η ελληνική γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι, παρά τους δασμούς που έχει επιβάλλει στην ΕΕ ο πρόεδρος Τραμπ. Όπως δήλωσε χθες κατά την ενημέρωση των αναλυτών ο CFO της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης, η Κρι Κρι ετοιμάζεται να υπογράψει συμβόλαιο με μεγάλο σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ ώστε να παράξει frozen yogurt ιδιωτικής ετικέτας με ισχύ αρχές 2026.

Φυσικά ένας παράγοντας που θα παίξει σημαντικό ρολο στην εξέλιξη της συνεργασίας είναι το πώς θα εξελιχθεί το τοπίο με τους δασμούς που έχουν επιβάλλει οι ΗΠΑ στην Ευρώπη και κατά πόσο αυτοί θα ισχύσουν. Άλλωστε όπως τόνισε ο CFO της Κρι Κρι η έκθεση στις ΗΠΑ τώρα δεν είναι μεγάλη, άρα δεν μπορεί να υπάρξει επίδραση στην εταιρεία, «αλλά είναι σημαντικό να δούμε τις εξελίξεις ώστε να μην πληγεί η ανάπτυξη». Όσον αφορά τις προσδοκίες από την αγορά των ΗΠΑ, αυτές είναι για το 2026 από την πορεία των πωλήσεων, όχι το 2025.

Άλλωστε όπως τόνισε ο κ. Κων. Σαρμαδάκης το frozen yogurt στις ΗΠΑ παραμένει ένα στοίχημα για την ελληνική εταιρεία από τις Σέρρες και είναι ένα κρίσιμο ορόσημο. Υπενθυμίζεται ότι η Κρι Κρι μπήκε στην αγορά των ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο 2024 και πλέον έχει παρουσία σε 250 καταστήματα.  

Όσον αφορά την πίεση στο περιθώριο μικτού κέρδους που  διαμορφώθηκε σε 29,7% (2023: 33,5%), οφείλεται στις αυξημένες τιμές του γάλακτος αλλά και στην αύξηση του εργατικού κόστους.

Παρά τις πρώτες ενδείξεις μικρής αποκλιμάκωσης των τιμών γάλακτος στην ΕΕ, το κόστος παραγωγής παραμένει υψηλό στην Ελλάδα, γεγονός που καθιστά αναγκαία την εξέταση αναπροσαρμογών τιμών το 2025, όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας. Το ζήτημα ήδη συζητείται με μεγάλους λιανέμπορους, ενώ η εταιρεία παραδέχεται ότι, παρότι ο πληθωρισμός υποχωρεί, «η άνοδος των τιμών δεν σχετίζεται αποκλειστικά με το κόστος αλλά και με τη δυναμική της ζήτησης».

Εξαγωγική δυναμική με γιαούρτι

Η εξαγωγική στρατηγική της Κρι Κρι αποδίδει καρπούς, καθώς οι πωλήσεις γιαουρτιού αυξήθηκαν κατά 43% στο Ηνωμένο Βασίλειο, 17% στην Ιταλία, ενώ η εταιρεία σημείωσε και είσοδο στη γαλλική αγορά, την οποία ο CFO της εταιρείας χαρακτηρίζει ως σημαντική για το μέλλον.

Στην εγχώρια αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις παρέμειναν σταθερές σε αξία, αλλά καταγράφηκε άνοδος όγκου κατά 4,5%, παρά τις μειώσεις τιμών που εφαρμόστηκαν για στήριξη της κατανάλωσης. Η Κρι Κρι διατηρεί ηγετικά μερίδια στην κατηγορία των private label (PL).

Στον τομέα του παγωτού, οι πωλήσεις στην Ελλάδα παρουσίασαν διψήφια αύξηση, με επέκταση του δικτύου διανομής και αναπροσαρμογή τιμών, ενισχύοντας την εμπορική παρουσία της εταιρείας.

Επενδυτικός σχεδιασμός και φορολογικά κίνητρα

Η Κρι Κρι έχει εντάξει το φιλόδοξο έργο «Greek Yogurt Dynamo» - ύψους 52,2 εκατ. ευρώ - στις Στρατηγικές Επενδύσεις μέσω του Enterprise Greece. Η επένδυση αυτή αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την παραγωγικότητα του εργοστασίου στις Σέρρες και να υποστηρίξει τον φιλόδοξο στόχο για κύκλο εργασιών 500 εκατ. ευρώ.

Για το 2025, η εταιρεία αναμένει φοροαπαλλαγή ύψους 4,7 εκατ. ευρώ, ενώ δηλώνει ότι αν διατηρηθούν οι ισχυρές ταμειακές ροές, υπάρχει περιθώριο για υψηλότερο μέρισμα στο μέλλον.

Το επενδυτικό σχέδιο με την ονομασία «Greek Yogurt Dynamo» προβλέπει επέκταση της δυναμικότητας του εργοστασίου και εκσυγχρονισμό της παραγωγικής διαδικασίας μέσα από την εισαγωγή καινοτόμων τεχνολογιών, την εγκατάσταση σύγχρονων μηχανημάτων, την εγκατάσταση αυτοματοποιημένων γραμμών εγκιβωτισμού, κ.α..

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Unismack-SnackCraft-Stratakis-Dimitris
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελληνικά υγιεινά σνακ στην αγορά των ΗΠΑ με επένδυση 35 εκατ. δολαρίων

Το αμερικανικό όνερο της Unismack από το Κιλκίς, που εξάγει σνακ υψηλής διατροφικής αξίας σε 16 χώρες: Ίδρυσε θυγατρική στις ΗΠΑ και ολοκλήρωσε με επιτυχία την εγκατάσταση της πρώτης γραμμής παραγωγής την 1η Νοεμβρίου.
HLIOS kiddo pasta
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρίσιμο τεστ στην αμερικανική αγορά για τα ζυμαρικά της Ήλιος

Να ξεφύγει από τα στενά όρια της ελληνικής παροικίας επιχειρεί η Ήλιος, για να επεκταθεί στην κυρίως αγορά των ΗΠΑ. Άρχισε πιλοτική διάθεση των προϊόντων της σε μεγάλες αλυσίδες και συνεργασία με πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
tyri-cheese
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το θαύμα των ελληνικών φυτικών τυριών: Πώς κατακτούν τη διεθνή αγορά

Η Arivia από την Δράμα είδε τις πωλήσεις του brand φυτικού τυριού Violife να αυξάνονται κατά 178,3% ενώ η Good Planet Foods που συνεργάζεται με την ΚΡΕΜΕΛ από την Κρήτη αύξησε τις πωλήσεις της κατά 168,9%.