Οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου και η πίεση που αυτές ασκούν στο περιθώριο διύλισης, όπως και ο έκτακτος φόρος προκάλεσαν πίεση στην καθαρή κερδοφορία της Motor Oil. Ειδικότερα, μειώθηκαν κατά 68% τα καθαρά κέρδη του ομίλου της Motor Oil στα 224 εκατ. ευρώ, το εννεάμηνο του 2024, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα που έφτασαν στα 716,6 εκατ.. Την ίδια ώρα, μικρή υποχώρηση κατέγραψε ο τζίρος στα 9,3 δισ. ευρώ το ενννεάμηνο του 2024, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 που ήταν στα 9,68 δισ.
Όπως αναφέρεται στα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου, η προσωρινή συνεισφορά αλληλεγγύης για τον όμιλο το 9μηνο είναι ύψους 255,4 εκατ. ευρώ, τα οποία βαρύνουν τα αποτελέσματα.
Η Motor Oil σχολιάζει την πρόσφατη επιβολή προστίμου από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, σημειώνοντας ότι:
- Στις 15 Οκτωβρίου 2024 βεβαιώθηκε πρόστιμο ύψους 9,2 εκατ. από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στην Εταιρεία, για υποτιθέμενη - κατά τους ισχυρισμούς της Επιτροπής - παρακώλυση αυτεπάγγελτου ελέγχου που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις των Κεντρικών Γραφείων της Εταιρείας τον Σεπτέμβριο 2021.
- Η Εταιρεία θεωρεί την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την επιβολή προστίμου παντελώς εσφαλμένη και αστήρικτη και θα προσφύγει στα αρμόδια δικαστήρια για την ακύρωση της παραπάνω αποφάσεως της Επιτροπής Ανταγωνισμού χρησιμοποιώντας όλα τα ένδικα μέσα για την προάσπιση των συμφερόντων της.
Στις 29 Οκτωβρίου 2024, κατά τη συνεδρίασή του το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας αποφάσισε τη διανομή προσωρινού μερίσματος μικτού ποσού 33.234.894 (0,30 ευρώ ανά μετοχή), έναντι του καταβλητέου μερίσματος της χρήσης 2024. Η καταβολή του προσωρινού μερίσματος χρήσης 2024 θα γίνει στις 3 Ιανουαρίου 2025.
Στις 7 Νοεμβρίου 2024, η Εταιρεία ενημέρωσε το επενδυτικό κοινό σχετικά με τις επιπτώσεις στη λειτουργία του Διυλιστηρίου λόγω της φωτιάς της 17ης Σεπτεμβρίου 2024. Αυτήν τη στιγμή, πραγματοποιούνται εργασίες αποκατάστασης στην CDU, με αρχική εκτίμηση ολοκλήρωσης εντός του Γ' τριμήνου 2025.
Μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες, έχει εφαρμοστεί εναλλακτικό σχήμα λειτουργίας με χρήση καυσίμων όπως μαζούτ, νάφθα και VGΟ (Vacuum Gasoil) αντί αργού πετρελαίου, ώστε να μετριαστούν οι επιπτώσεις. Κατά την αποκατάσταση, η παραγωγική δυναμικότητα θα κυμανθεί μεταξύ 65%-80% της συνολικής ονομαστικής δυναμικότητας. Η Εταιρεία είναι ασφαλισμένη για ζημιές και απώλεια κερδών, και συνεργάζεται πλήρως με τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Στις 12 Νοεμβρίου 2024 απεβίωσε ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας Βαρδής Ι. Βαρδινογιάννης. Το Διοικητικό Συμβούλιο συγκροτήθηκε εκ νέου σε Σώμα στις 18 Νοεμβρίου 2024 με τον ορισμό του Διευθύνοντος Συμβούλου της Εταιρείας κ. Ιωάννη Β. Βαρδινογιάννη στη θέση του Προέδρου Δ.Σ. και του κ. Γεώργιου Προυσανίδη ως νέου μέλους για τη θέση του μη Εκτελεστικού Αντιπροέδρου Δ.Σ. Εκτός των ανωτέρω, δεν έχει συμβεί κάποιο γεγονός το οποίο να επηρεάζει σημαντικά την οικονομική διάρθρωση ή την επιχειρηματική πορεία του Ομίλου από την 1/10/2024 μέχρι την ημερομηνία σύνταξης του παρόντος.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα εδώ.