ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:24:23 DATA
businessdaily-Pindos-Kotopoula
Φωτο: Αγροτικός Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Ιωαννίνων «ΠΙΝΔΟΣ». Ο πρόεδρος Ανδρέας Δημητρίου και ο Γενικός Διευθυντής Λάζαρος Τσακανίκας

Πίνδος: Κερδισμένη από το άλμα 50% στην κατανάλωση κοτόπουλου

Από το 2022 ο Συνεταιρισμός που έχει ηγετική θέση στην αγορά σταμάτησε τις ανατιμήσεις και άρχισε προσφορές. Στα 356 εκατ. ευρώ αυξήθηκε ο τζίρος το 2023, με κέρδη προ φόρων άνω των 7 εκατ. ευρώ.

Αυξημένη κατά 50% είναι η κατανάλωση κοτόπουλου στην Ελλάδα τα τελευταία δέκα χρόνια, καθώς ο Έλληνας από 16 κιλά τον χρόνο το 2014 πλέον έφτασε να καταναλώνει 24 κιλά

Σε αυτό το απαιτητικό περιβάλλον για τον κλάδο, ο Αγροτικός Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Ιωαννίνων «Πίνδος» επέλεξε να μην κάνει ανατιμήσεις – η τελευταία ήταν το 2022 – αντίθετα προχώρησε σε προσφορές μέσω των σούπερ μάρκετ.

Το 2023 ήταν μία εξαιρετική χρονιά για τον μεγαλύτερο συνεταιρισμό στη χώρα, όπως τόνισαν ο πρόεδρος του ΔΣ Ανδρέας Δημητρίου και ο Γενικός Διευθυντής Λάζαρος Τσακανίκας σε εκδήλωση στην Αθήνα, καθώς τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά και αντανακλούν μια χρονιά ανάπτυξης και οικονομικής ενίσχυσης.

Η αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 5,5% στα 356,5 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων στα 7,17 εκατ. υπογραμμίζουν τη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών του Συνεταιρισμού. Επιπλέον, η μείωση του δανεισμού κατά 24% στα 54 εκατ. βελτιώνει σημαντικά τη χρηματοοικονομική σταθερότητα, ενισχύοντας τη ρευστότητα και την αυτονομία του.

Εξίσου καλή είναι η πορεία της θυγατρικής του Συνεταιρισμού, Αγροζωή ΑΒΕΕ, με 13,68% αύξηση στον κύκλο εργασιών και μηδενικό δανεισμό, που συμβάλλει συνολικά στη θετική εικόνα και στην ισχυροποίηση του Συνεταιρισμού.

Κοντά στα νούμερα του 2023 κινείται και το 2024, καθώς η ΠΙΝΔΟΣ υιοθετεί μια στρατηγική ανάπτυξης που επικεντρώνεται στην εξωστρέφεια και την καινοτομία. Με άνοδο 31% στις πωλήσεις έτοιμων ψημένων προϊόντων και εντυπωσιακή αύξηση 48% στις πωλήσεις γύρου, καταφέρνει να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες τάσεις και τις απαιτήσεις των καταναλωτών. Παράλληλα, οι εξαγωγές ενισχύθηκαν κατά 20%, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 10% του συνολικού τζίρου, γεγονός που αναδεικνύει την επιτυχημένη διείσδυση του Συνεταιρισμού στις διεθνείς αγορές και την σταθερή εξωστρεφή του πορεία.

Παράλληλα ολοκληρώνεται το επενδυτικό πλάνο 2020-2024, το οποίο περιλάμβανε κομβικές επενδύσεις στην ψηφιοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας με προϋπολογισμό 2 εκατ., την επέκταση της μονάδας έτοιμων ψημένων προϊόντων με 7 εκατ. και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων δυναμικότητας 3 MWh. Επιπλέον, βρίσκεται σε εξέλιξη προετοιμασία για επιπλέον 4,5 MWh, επένδυση συνολικού ύψους 3 εκατ., που αποσκοπεί στην ενίσχυση της ενεργειακής αποδοτικότητας. Μάλιστα οι μονάδες ΑΠΕ που έχει εγκαταστήσει ο συνεταιρισμός έχουν σαν στόχο να καλύψουν τις ενεργειακές ανάγκες της ΠΙΝΔΟΥ κατά 40%.

Επίσης η ΠΙΝΔΟΣ δρομολογεί ένα φιλόδοξο στρατηγικό επενδυτικό πλάνο ύψους 27 εκατ. για την περίοδο 2025-2030, με κεντρικό άξονα την ανάπτυξη και την αειφορία. Το πλάνο περιλαμβάνει την επέκταση του εκκολαπτηρίου με 10 εκατ. και της μονάδας έτοιμων ψημένων προϊόντων με 7 εκατ., την ενίσχυση των μεταφορικών μέσων 3 εκατ. και την ψηφιοποίηση 2 εκατ.. Παράλληλα, προγραμματίζεται η δημιουργία νέων πτηνοτροφικών μονάδων, εγκαταστάσεις net metering και η μονάδα βιοαερίου 2MW για παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας. Με αυτές τις επενδύσεις, η ΠΙΝΔΟΣ εδραιώνει τη θέση της στον κλάδο, συνδυάζοντας βιώσιμη ανάπτυξη, καινοτομία και περιβαλλοντική ευθύνη.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του ΔΣ κ. Ανδρέας Δημητρίου, το 10% του τζίρου αφορά την εξωστρέφεια. Ο Συνεταιρισμός εξάγει φρέσκα κοτόπουλα σε όλες σχεδόν τις βαλκανικές χώρες και την Κύπρο, ενώ έτοιμα ψημένα προϊόντα σε Ντουμπάι, Αγγλία, Αυστρία. Ένας από τους βασικούς στόχους για το μέλλον είναι η αύξηση των εξαγωγών. 

Όταν ρωτήθηκαν τα στελέχη του Συνεταιρισμού, για το αν σκοπεύουν να επεκταθούν και σε άλλα προϊόντα πέραν του κοτόπουλου, δήλωσαν πως δεν υπάρχει λόγος. Στόχος είναι την επόμενη 5ετία να αυξηθεί η παραγωγή κατά 10% και στη συνέχεια να φτάσει στην παραγωγή 60 εκατ. κοτόπουλων.

Από το 1958, που ιδρύθηκε από επτά αγρότες του νομού Ιωαννίνων, αναπτύσσεται συνέχεια στην ελληνική αλλά και στη διεθνή αγορά. Έχει 500 παραγωγούς - μέλη και 100 συνεργαζόμενους παραγωγούς στα Ιωάννινα και στην Ήπειρο γενικότερα, απασχολεί περίπου 1.200 εργαζόμενους ενώ έχει παρουσία σε πάνω από 8.000 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βιολάντα: Αύξηση τζίρου σε διψήφιο ποσοστό, ξεπέρασε τα 30 εκατ. ευρώ

Κατέχοντας μια μεγάλη ποικιλία 130 μοναδικών προϊόντων, η Βιολάντα διατηρεί τη φήμη του ποιοτικού και ευρηματικού παραγωγού μπισκότων. Από συνοικιακός φούρνος έχει εξελιχθεί σε ισχυρό παίκτη.