Μία αγορά με εξαιρετικές προοπτικές αποτελεί το Ισραήλ για την Jumbo, χώρα που, παρά τις δοκιμασίες που διέρχεται κατά την τρέχουσα συγκυρία, αποδίδει εξαιρετικά για την αλυσίδα. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ομίλου, Απόστολος Βακάκης, κατά την πρόσφατη έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων, η αγοραστική δύναμη των Ισραηλινών είναι πολλαπλάσια εκείνης των Ελλήνων, όπως προδίδει και το γεγονός ότι η αξία του μέσου καλαθιού αγορών στα καταστήματα της αλυσίδας στην χώρα είναι τριπλάσια έναντι του αντίστοιχου ελληνικού.
Σημειώνεται ότι ο όμιλος εγκαινίασε την παρουσία του στο Ισραήλ μέσω του ομίλου Fox Group μόλις την άνοιξη του 2023, ενώ πριν από λίγες ημέρες ξεκίνησε την λειτουργία του το δεύτερο σημείο της Jumbo στη χώρα. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Jumbo, στόχο αποτελεί το άνοιγμα τουλάχιστον ακόμη 6 καταστημάτων στην χώρα, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες.
Ο κ. Βακάκης είχε επισημάνει μάλιστα ότι επελέγη η λύση της δικαιόχρησης για την επέκταση της παρουσίας της δημοφιλούς αλυσίδας στο Ισραήλ εξαιτίας των περίπλοκων διαδικασιών που σχετίζονται με την εφοδιαστική αλυσίδα και το απαρχαιωμένο σύστημα αδειοδότησης των προϊόντων στην χώρα. Η δυναμική της αγοράς ωστόσο είναι πασιφανής, με τον κ. Βακάκη να εκτιμά ότι ο συνολικός τζίρος των 8 καταστημάτων -όταν αυτά λειτουργήσουν στην χώρα- θα προσεγγίζει τον αντίστοιχο τζίρο του εγχώριου δικτύου 53 καταστημάτων, αντανακλώντας τη διαφορά στο βιωτικό επίπεδο Ισραηλινών και Ελλήνων.
Η συμφωνία με την Fox Group είχε συναφθεί πίσω στο 2020, ωστόσο η πανδημία καθυστέρησε τα σχέδια δημιουργίας δικτύου καταστημάτων Jumbo. Εντούτοις, όπως επεσήμανε ο κ. Βακακης, η εταιρεία επιθυμεί να επισπεύσει το πλάνο επέκτασης της αλυσίδας, παρά το γεγονός ότι η χώρα βρίσκεται σε πόλεμο εδώ και έναν χρόνο. Σημειώνεται ότι η Fox Group δραστηριοποιείται στον χώρο του λιανεμπορίου, και δη των ενδυμάτων, από το 1942. Είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Τελ Αβίβ και διαθέτει παρουσία σε ακόμη 19 χώρες πέραν του Ισραήλ, ελέγχοντας δίκτυο άνω των 1.000 καταστημάτων. Στο δε χαρτοφυλάκιο των επώνυμων brands που αναπτύσσει μέσω συμφωνιών δικαιοδοσίας σε διαφορετικές χώρες συμπεριλαμβάνονται και τα Nike, Mango, Converse, Foot Locker, American Eagle και Quicksilver.
Ο όμιλος Jumbo εισπράττει βάσει της συμφωνίας δικαιόχρησης το 1/5 της κερδοφορίας από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι αντίστοιχες συμφωνίες franchise για τον όμιλο Jumbo βρίσκονται σε ισχύ σε ακόμη 6 χώρες της περιοχής της νοτιοανατολικής Ευρώπης -Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο.
Συνολικά, ο όμιλος αριθμούσε 86 καταστήματα στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους, εκ των οποίων τα 53 βρίσκονται στην Ελλάδα, τα 5 στην Κύπρο, τα 10 στην Βουλγαρία και τα 18 στην Ρουμανία. Παράλληλα, ο όμιλος λειτουργεί αντίστοιχα ηλεκτρονικά καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο και Ρουμανία.
Επισημαίνεται ότι η Jumbo είχε αυξημένα καθαρά κέρδη κατά 14% στο εξάμηνο, στα 121 εκατ ευρώ, ωστόσο χωρίς τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις για τα δύο καταστήματα σε Λάρισα και Καρδίτσα, η θετική μεταβολή περιορίζεται σε 4,7% συγκριτικά με πέρσι. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 8,3% το πρώτο εξάμηνο φέτος, αγγίζοντας τα 460.3 εκατ ευρώ, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με την περσινή περίοδο, διαμορφούμενο σε 55,2%.
Ο πρόεδρος του ομίλου προειδοποίησε ωστόσο για επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης του κύκλου εργασιών στο εννεάμηνο για τον όμιλο, εκφράζοντας απαισιοδοξία μεν για το μέλλον, αλλά και ελπίδα δε για τον τερματισμό των εχθροπραξιών, δεδομένου του δυσβάσταχτου «κόστους πολέμου» που έχει επιβαρύνει τα νοικοκυριά παγκοσμίως την τελευταία διετία και που απειλεί να ανατρέψει διεθνείς ισορροπίες.