Σε θετική τροχιά παρέμειναν οι επιδόσεις του ισπανικού ομίλου fast fashion Inditex, και στο πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης, καθώς πωλήσεις και κέρδη σημείωσαν περαιτέρω άνοδο, την στιγμή που τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν με πιο συγκρατημένο ρυθμό.
Ειδικότερα, ο τζίρος του ομίλου αυξήθηκε κατά 7,2% στο εξάμηνο που ολοκληρώθηκε στις 31 Ιουλίου 2024, αγγίζοντας σε αξία τα 18,1 δισ ευρώ, από 16,8 δισ ευρώ πέρσι, ωθούμενος από την αυξημένη ζήτηση τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και online. Οι πωλήσεις σε σταθερή ισοτιμία αυξήθηκαν κατά 10,2%, ενώ τα μικτά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 7,5%, αγγίζοντας τα 10.5 δισ ευρώ, με το μεικτό περιθώριο κέρδους να βελτιώνεται κατά 19 ποσοστιαίες μονάδες, διαμορφούμενο σε 58,3%. Τα κέρδη EBITDA του ομίλου αυξήθηκαν κατά 8,1% το φετινό εξάμηνο σε σχέση με πέρσι, αγγίζοντας τα 5 δισ ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων βελτιώθηκαν κατά 10,6%, στα 3,6 δισ ευρώ και τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 10,1%, στα 2,8 δισ ευρώ. Την ίδια περίοδο, τα λειτουργικά κόστη βελτιώθηκαν κατά 6,8%, ποσοστό σημαντικά μειωμένο σε σχέση με την εξέλιξη του τζίρου.
Η θετική εικόνα της Inditex αποδίδεται σε σημαντικό βαθμό στην θετική πορεία της ναυαρχίδας του ομίλου, της αλυσίδας ένδυσης Zara, η οποία, μαζί με το concept Zara Home, ενίσχυσε τις πωλήσεις της το πρώτο εξάμηνο φέτος σε 13 δισ ευρώ, από 12,3 δισ ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Σημαντική βελτίωση παρουσίασαν οι πωλήσεις και τιης αλυσίδας Besrhka, διαμορφούμενες σε 1,36 δισ ευρώ φέτος, από 1,18 δισ πέρσι, αλλά και της αλυσίδας Stradivarius, αγγίζοντας τα 1,25 δισ ευρώ το πρώτο εξάμηνο φέτος, από 1,07 δισ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Να σημειωθεί ότι ο όμιλος κατέγραψε επίσης αύξηση πωλήσεων σε ποσοστό 11% την περίοδο από την 1η Αυγούστου έως και τις 8 Σεπτεμβρίου, συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, εκφράζοντας αισιοδοξία για την διατήρηση του θετικού μομέντουμ και στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης.
Ο όμιλος προχώρησε σε ανοίγματα καταστημάτων σε 34 χώρες το πρώτο εξάμηνο φέτος, διατηρώντας στο τέλος της περιόδου συνολικά 5.667 καταστήματα των συνολικά 7 αλυσίδων που ελέγχει σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική, εκ των οποίων τα 1.792 φέρουν το σήμα της Zara. Η συνεχής βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, μέσα από την αναβάθμιση των διατιθέμενων συλλογών αλλά και της εικόνας των καταστημάτων αποτελούν προτεραιότητες του ομίλου για το υπόλοιπο του έτους, βάσει ενός στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης, το οποίο προβλέπει την διάθεση 900 εκατ ευρώ για φέτος και ακόμη 900 εκατ ευρώ το 2025. Περαιτέρω, η βελτίωση της αποτελεσματικότητας της εφοδιαστικής του αλυσίδας και οι επενδύσεις σε logistics αλλά και πιο βιώσιμες πρακτικές παραγωγής βρίσκονται στην καρδιά του στρατηγικού του σχεδίου ανάπτυξης. Στα πλαίσια αυτού μάλιστα, ο όμιλος λανσάρει μέσα στον Οκτώβριο την πλατφόρμα διάθεσης secondhand ειδών της Zara, Zara Pre-Owned στις ΗΠΑ, μετά το επιτυχημένο λανσάρισμά της σε 16 ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας την χρονιά που πέρασε.
Να σημειωθεί τέλος ότι πρόσφατα ο όμιλος ανακοίνωσε την συνεργασία του με τον κορυφαίο σχεδιαστή μόδας Stefano Pilatti για την δημιουργία μίας περιορισμένης συλλογής ενδυμάτων κι αξεσουάρ για την Zara. Πρόκειται για κίνηση υψηλού συμβολισμού αλλά και ουσίας, καθώς σηματοδοτεί την πρώτη τέτοιου είδος συνεργασία.του ισπανικού κολοσσού, συνδέοντας ίσως το πιο αναγνωρίσιμο brand ένδυσης στον κόσμο με την υψηλή μόδα και διαχρονική ποιότητα.