Κερδισμένη βγαίνει η ΔΕΗ από τις μεγάλες διακυμάνσεις των τιμών ρεύματος που σημειώνονται τον τελευταίο καιρό, καθώς διευρύνει το μερίδιό της στην αγορά λιανικής εις βάρος όλων των υπολοίπων προμηθευτών.
Σε μια αγορά όπου αυξάνεται συνέχεια ο ανταγωνισμός, αναμένεται σύντομα νέος γύρος εξαγορών. Αύριο η προσοχή της αγοράς στρέφεται στη Helleniq Energy που ανακοινώνει αποτελέσματα (β' τριμήνου) για κάποιο νέο σχετικά με την Elpedison ενώ εκτιμάται ότι κυοφορούνται νέα ντιλ μεταξύ των παρόχων.
Στη περίπτωση της ΔΕΗ, η επιθετική της τιμολογιακή πολιτική, όπως και η εξαγορά της Κωτσόβολος η οποία ενισχύει σημαντικά το δίκτυο πωλήσεων της, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς.
Με βάση τα στοιχεία που αναφέρονται στο μηνιαίο δελτίο του ΑΔΜΗΕ, το μερίδιο της ΔΕΗ ανάμεσα στους εκπροσώπους φορτίου αυξήθηκε τον Ιούλιο στο 54,18% από το 52,52% τον προηγούμενο μήνα. Πρόκειται για ποσοστό που αφορά το σύνολο της αγοράς (ΥΤ, ΜΤ, ΧΤ) καθώς στο κομμάτι των νοικοκυριών, η ΔΕΗ ελέγχει περίπου το 70% της πίτας.
Σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους, η Μυτιληναίος βρίσκεται στη δεύτερη θέση και μετά ακολουθεί ο ΗΡΩΝ και η Elpedison.
Συγκεκριμένα, η Μυτιληναίος τον Ιούλιο έχει μερίδιο αγοράς 14,5% (από 15% τον Ιούνιο) και ακολουθούν ο ΗΡΩΝ (με 10,22% από 10,9% τον Ιούνιο), η Εlpedison (με 5,53% τον Ιούλιο από 5,77% τον Ιούνιο), η NRG (με 5,25% τον Ιούλιο από 5,56% τον Ιούνιο), η Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας (με 3,05% τον Ιούλιο από 3,15% τον Ιούνιο), η Ζενίθ (2,68% τον Ιούλιο από΄2,58% τον Ιούνιο) και η Volton (1,31% τον Ιούλιο από 1,27% τον Ιούνιο).
Τι έκανε τη διαφορά;
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αποδόσεις των προμηθευτών από τον Μάιο, όταν δηλαδή ξεκίνησαν οι καύσωνες και η ενισχυμένη ζήτηση για την ηλεκτρική ενέργεια οδήγησε τις τιμές σε επίπεδα ρεκόρ.
Οι καθετοποιημένοι «παίκτες» βρίσκονται σε θέση ισχύος, έχοντας μεγαλύτερο περιθώριο για μείωση τιμών, ενώ οι μικρότεροι πάροχοι απαντάνε με διαφοροποιημένα προϊόντα που στηρίζονται σε μεγαλύτερη γκάμα υπηρεσιών.
Στη ΔΕΗ η αύξηση του μεριδίου της βρίσκεται σε άμεση συσχέτιση με τις εκπτώσεις που προσφέρει.
Τον Μάιο, όταν το μερίδιο της ήταν στο 49,53%, ο πάροχος προσέφερε έκπτωση 38% στο πράσινο τιμολόγιο του Ιουνίου έναντι αυξήσεων που έφταναν ακόμα και το 60% στην ευρύτερη αγορά .
Στη συνέχεια παρείχε έκπτωση της τάξεως του 30% τον Ιούλιο ενώ τον Αύγουστο η μείωση της τιμής ξεπέρασε το 50%.
Αξίζει να σημειωθεί, όμως, ότι δεν ρίχνει μόνο η ΔΕΗ τις τιμές της ώστε να κερδίσει πελάτες. Κι άλλοι πάροχοι κινήθηκαν στον ίδιο άξονα, συχνά προσφέροντας εξίσου ελκυστικές προσφορές.
Ωστόσο, στις αρχές Απριλίου η ΔΕΗ έκανε ένα ακόμη σημαντικό βήμα που έδωσε σημαντική ώθηση στον όμιλο και πρόκειται για την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Κωτσόβολος.
Από τη μια μέρα στην άλλη, η ΔΕΗ απέκτησε ένα ευρύ δίκτυο 97 φυσικών καταστημάτων (Ελλάδα και Κύπρο) όπου αναπτύσσει λύσεις προστιθέμενης αξίας γύρω από τα βασικά προϊόντα της, ενώ δημιουργεί και επιπλέον συνέργειες για την επίτευξη καλύτερης εμπειρίας του πελάτη.
Η Elpedison
Ένα πολυαναμενόμενο ντιλ στον κλάδο για το οποίο έχει γίνει πολλή συζήτηση αφορά την Elpedison, όπου η Helleniq Energy και η Edison είναι μέτοχοι με ποσοστό 50% έκαστος.
Αμφότερες οι πλευρές επιμένουν ότι θέλουν να αγοράσουν το 50% του άλλου για να αποκτήσουν τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας.
Πληροφορίες αναφέρουν πως εξελίξεις στο θέμα αναμένονται μέχρι το τέλος της χρονιάς ωστόσο η αγορά θα περιμένει κάποιο «σινιάλο» για το μέλλον το παρόχου στα αποτελέσματα της Helleniq Energy που ανακοινώνονται αύριο μετά το κλείσιμο της αγοράς.