Σε κερδοφορία επέστρεψε η Notos Com τη χρονιά που πέρασε, ενώ σημαντική ενίσχυση παρουσίασαν οι πωλήσεις της, καθώς προχώρησαν τόσο σημαντικές ανακαινίσεις καταστημάτων όσο και η σύναψη νέων συμφωνιών συνεργασίας με ξένους οίκους. Ως προς το 2024, οι εκτιμήσεις είναι πολύ ενθαρρυντικές, παρά τη δύσκολη συγκυρία για το λιανεμπόριο αλλά και την αιφνιδιαστική απόφαση της Τράπεζας Πειραιώς και της εταιρείας Dimand, ιδιοκτήτριας του κτιρίου όπου στεγάζεται το πολυκατάστημα Notos Com της Ομόνοιας, να μετατραπεί σε ξενοδοχείο, απόφαση για την οποία φαίνεται ότι δεν υπήρξε προηγούμενη ενημέρωση. Σημειώνεται πάντως ότι η σύμβαση για τη μίσθωση του κτηρίου από την Notos έχει λήξει, ενώ μέσω ετήσιων παρατάσεων εξασφαλίζεται μέχρι στιγμής η λειτουργία του πολυκαταστήματος.
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις του 2023, η Notos κατέγραψε κέρδη EBITDA συνολικού ύψους 16 εκατ ευρώ, έναντι 11,3 εκατ ευρώ το 2022, βελτιωμένα κατά 45%, ενώ σε επίπεδο μετά τους φόρους το αποτέλεσμα είναι επίσης κέρδη, ύψους 836.000 ευρώ, έναντι ζημιών ύψους 1,36 εκατ ευρώ το προηγούμενο έτος. Να σημειωθεί ότι σε συγκρίσιμα μεγέθη -δηλαδή εξαιρουμένης της δραστηριότητας της American Eagle Outfitters την οποία η Notos απώλεσε το προηγούμενο έτος, η θετική μεταβολή για τα κέρδη EBIDA ανέρχεται σε 56,2% με το τελικό ποσό να αγγίζει τα 18,1 εκατ ευρώ. Για το θέμα αυτό ο όμιλος έχει μάλιστα προσφύγει σε διεθνή διαιτησία, όπως προέβλεπε η αρχική σύμβαση, διεκδικώντας ποσό περί των 7 εκατ ευρώ.
Παρά ταύτα, η Notos αύξησε τις πωλήσεις της σε 124,5 εκατ ευρώ την χρονιά που πέρασε, έναντι 110,2 εκατ ευρώ το 2022, ενώ τα μικτά της κέρδη ανήλθαν σε 55,1 εκατ ευρώ το 2023, από 48,4 εκατ ευρώ το 2022. Για φέτος, ο όμιλος αναμένει τζίρο που θα κυμανθεί μεταξύ 135 και 140 εκατ ευρώ, ενώ τα κέρδη EBITDA προσδιορίζονται μεταξύ 19 και 21 εκατ ευρώ. Η εταιρεία υπογραμμίζει μεν την παράμετρο των πληθωριστικών πιέσεων που επηρεάζουν τις καταναλωτικές συνήθειες, εκτιμά δε ότι οι νέες συνεργασίες που πέτυχε την προηγούμενη διετία θα δώσουν την αναγκαία ώθηση στα μεγέθη της και φέτος. Σύμφωνα με πληροφορίες του BD, κινητήρια δύναμη και φέτος είναι ο κλάδος των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής, ο οποίος καταγράφει αντίστοιχη δυναμική με πέρσι, ενώ εξίσου ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα για το πρώτο εξάμηνο του έτους και στον κλάδο της ένδυσης. Να σημειωθεί ότι δύο νέα flagship σημεία The Bostonians και Lacoste αναμένεται να λειτουργήσουν το προσεχές φθινόπωρο στην υπό κατασκευή Στοά Σταδίου.
Στα σημαντικά γεγονότα της χρονιάς που πέρασε συγκαταλέγονται η απόκτηση της αποκλειστικής διάθεσης μέρους των brands που διαχειρίζεται ο γαλλικός όμιλος καλλυντικών L’Oreal, διευρύνοντας το χαρτοφυλάκιο premium προϊόντων που διαθέτει ήδη από το 2019, όπως η Shiseido και η Dolce & Gabbana. Ο κλάδος των καλλυντικών εξάλλου κατέγραψε την σημαντικότερη αύξηση στον τζίρο το 2023, σε ποσοστό 25,8% συγκριτικά με το 2022, ενώ σε ποσοστό 17,8% ήταν η θετική μεταβολή στον κλάδο ένδυσης/υπόδησης. Σε ό,τι αφορά τον τελευταίο, στο τέλος του 2023 ο όμιλος διαχειριζόταν 40 καταστήματα στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα 31 άμεσα, ενώ τα υπόλοιπα 9 αφορούν σε καταστήματα τρίτων που διαθέτουν αποκλειστικά εμπορεύματα της εταιρείας με το σύστημα της παρακαταθήκης.
Τέλος, στον κλάδο των πολυκαταστημάτων notos com, η εταιρεία προχώρησε σε σύναψη συμφωνιών συνεργασίας με αναγνωρισμένους οίκους μόδας που θα εντάσσονται σταδιακά στους χώρους τους, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται οι Boggi Milano, Hugo, DKNY, Kiko Milano, Tsakiris Mallas, κα. Παράλληλα, λειτουργεί ένα κατάστημα outlet Notos καθώς κι ένα κατάστημα καλλυντικών Perfume Bar, στην Κηφισιά. Οι πωλήσεις των 4 πολυκαταστημάτων (Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Καλαμάτα) αυξήθηκαν κατά 10,1% την χρονιά που πέρασε, όμως εξαιρουμένης της δραστηριότητας της American Eagle Outfitters, η θετική μεταβολή ανέρχεται σε 13%.