ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή θα κρίνουν φέτος τις επιδόσεις της Jumbo

Προς το παρόν δεν έχουν επηρεαστεί τα οικονομικά μεγέθη, τονίζει ο Απ. Βακάκης. Γιατί η Jumbo πήρε μετοχές στην Trade Estates αλλά δεν σκοπεύει να ανοίξει καταστήματα στα εμπορικά πάρκα της.

Ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές της ελληνικής αγοράς αποτελεί η συμμετοχή του ομίλου Jumbo στο κεφάλαιο της Trade Estates ΑΕΕΑΠ, με ποσοστό 1%, και όχι εμπορική συμφωνία ανάπτυξης νέων καταστημάτων της αλυσίδας στα εμπορικά πάρκα που ελέγχει η τελευταία, διευκρίνισε ο κ. Απόστολος Βακάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Jumbo.

Κατά την ενημέρωση αναλυτών κι εκπροσώπων των ΜΜΕ, με αφορμή τα ετήσια αποτελέσματα του ομίλου για το 2023, ο κ. Βακάκης υπογράμμισε εκ νέου ότι οι νέοι εμπορικοί προορισμοί της Trade Estates, σε Πάτρα, Ηράκλειο κι Ελληνικό είναι «πολύ ακριβοί» για την Jumbo, απευθυνόμενοι κυρίως σε ξένες αλυσίδες που εισέρχονται για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά. Ταυτοχρόνως, ο ίδιος επεσήμανε τις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης που ανοίγονται για τις ΑΕΕΑΠ στην χώρα μας, σε μέσο-μακροπρόθεσμο ορίζοντα, κι υπό την αίρεση ότι οι συνθήκες θα βελτιωθούν περαιτέρω.

Σύμφωνα με τον κ. Βακάκη, η Ελλάδα εξακολουθεί να αποτελεί σημαντική αγορά για τον όμιλο κι ιδανικό έδαφος για την περαιτέρω ανάπτυξη του, μαζί και με τη Ρουμανία, η οποία χαρακτηρίζεται εξίσου πολλά υποσχόμενη αγορά. Να σημειωθεί ότι μέσα στο 2023 εγκαινιάστηκε το ηλεκτρονικό κατάστημα του ομίλου στην ρουμανική αγορά και πριν λίγες ημέρες ένα νέο κατάστημα στην πόλη Οραδέα, ενώ φέτος αναμένεται να προστεθούν ακόμη δύο υπερκαταστήματα, σε Τιμισοάρα και Βουκουρέστι (τον Νοέμβριο) αλλά κι ένα νέο σημείο στην αγορά της Κύπρου (τον Σεπτέμβριο). Επιπλέον, μέσα στον Ιούλιο θα επαναλειτουργήσει το κατάστημα της Λάρισας, το οποίο είχε υποστεί καταστροφές στις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου, ενώ πριν λίγες ημέρες ξανάνοιξε και το κατάστημα της Καρδίτσας που επίσης είχε υποστεί ζημιές.

Ο πρόεδρος της Jumbo υπογράμμισε επανειλημμένως ότι η εξέλιξη των πωλήσεων αλλά και των κερδών του τρέχοντος έτους θα εξαρτηθούν σε σημαντικό βαθμό από την έκβαση του πολέμου στο Ισραήλ και γενικότερα από τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, διευκρινίζοντας παράλληλα ότι προς το παρόν τα περιθώρια κερδοφορίας δεν επηρεάζονται από την τρέχουσα κατάσταση, ενώ και τα μεταφορικά κόστη κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Επιφυλάχθηκε ωστόσο να επανατοποθετηθεί για την εξέλιξη την οικονομικών επιδόσεων του ομίλου μέσα στον Μάιο, με αφορμή και την αναλυτική δημοσίευση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου αλλά και του Απριλίου, ο οποίος θα έχει συνεισφέρει τα τέσσερα πέμπτα του πασχαλινού τζίρου της Jumbo. Σημειώνεται ότι η πασχαλινή περίοδος συνεισφέρει το 12% του ετήσιου τζίρου της αλυσίδας. Μέχρι στιγμής πάντως, οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους είναι ενισχυμένες κατά 6%, συγκριτικά με πέρσι, με τις αγορές της Ελλάδας και της Κύπρου να ενισχύονται κατά 4%, τη Βουλγαρία κατά 10% και τη Ρουμανία κατά 13%.

Η διατήρηση πάντως των χαμηλών τιμών αποτελεί πάγια εμπορική πολιτική του ομίλου που μέχρι στιγμής τον δικαιώνει, όπως καταδεικνύουν και τα αποτελέσματα του 2023, οπότε επετεύχθη αύξηση καθαρών κερδών κατά 21%, σε 303 εκατ. ευρώ, και τζίρος που υπερέβη το 1 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 13% συγκριτικά με το 2022. Δεδομένης ωστόσο της ρευστής διεθνούς κατάστασης, ο όμιλος δεν θέτει νέες αγορές-στόχους στην παρούσα φάση, διατηρώντας παράλληλα την παρουσία του μέσω franchisee στο Ισραήλ, χώρα που παρά τις δοκιμασίες δείχνει να κινείται ικανοποιητικά, μην αποκλείοντας το ενδεχόμενο περαιτέρω επέκτασης της παρουσίας της αλυσίδας. Ως προς το προϊοντικό μείγμα, ο κ. Βακάκης επανέλαβε ότι ο όμιλος μένει μακριά από ηλεκτρονικά, είδη μόδας, τρόφιμα αλλά και είδη χόμπι, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του στις κατηγορίες προϊόντων που ήδη διαθέτει, και οι οποίες δικαιώνουν την στρατηγική του με επίκεντρο τις ανάγκες του καταναλωτή.

Σημειώνεται ότι για το 2024 η επενδυτική δαπάνη του ομίλου ενδέχεται να υπερβεί τα 65 εκατ ευρώ, καθώς εκτιμάται ότι τα έσοδα και τα καθαρά κέρδη δύνανται να αυξηθούν κατά 8% με 10% συγκριτικά με πέρσι. Ωστόσο, το guidance αυτό θα επανεξεταστεί εφόσον υπάρξουν δυσμενείς γεωπολιτικές εξελίξεις, επηρεάζοντας τα κόστη των μεταφορών και πιθανώς την κατανάλωση.

Ως προς το τελευταίο θέμα, ο κ. Βακάκης επεσήμανε εκ νέου ότι είναι ανάγκη να αυξηθούν οι μισθοί στην Ελλάδα, σημειώνοντας ωστόσο ότι ο πληθωρισμός δεν είναι τόσο αρνητικός σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Δήλωσε παράλληλα ότι ο όμιλος φροντίζει πρωτίστως για τις αποδοχές του προσωπικού του, διαθέτοντας υψηλή πιστότητα, ενώ είναι έτοιμος να συμβάλει με κάθε τρόπο στις προσπάθειες των κυβερνήσεων για την εναρμόνιση των τιμών με τα εισοδήματα των καταναλωτών, στηρίζοντας κάθε πρωτοβουλία που στοχεύει στην ομαλοποίηση της αγοράς (όπως τα καλάθια εποχικών προϊόντων) και την απρόσκοπτη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Λιγότερο απαισιόδοξος ο Βακάκης: Τι λέει για την ανταμοιβή των μετόχων

Σε εξομάλυνση της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας προσβλέπει ο πρόεδρος της Jumbo. Τονίζει την ανάγκη να ανταμειφθούν οι πιστοί μέτοχοι. Παρά τον πόλεμο, συνεχίζει να «ποντάρει» στην αγορά του Ισραήλ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς αντιμετωπίζουν Jumbo - Μουστάκας τη διαταραχή στη διεθνή αγορά

Προετοιμασμένες οι μεγάλες αλυσίδες της αγοράς παιχνιδιών για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Δεν βλέπουν σοβαρές ελλείψεις και ανατιμήσεις ενόψει των Χριστουγέννων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Χαμένη διετία φοβάται ο Απ. Βακάκης, ανησυχητικές διεθνείς ανατιμήσεις

Έντονο προβληματισμό για τις μεγάλες αυξήσεις στα κόστη των εισαγόμενων προϊόντων από την Ασία εκφράζει ο επικεφαλής της Jumbo. «Παγώνει» για το άμεσο μέλλον το άνοιγμα νέων καταστημάτων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το shopping έτοιμο για τη ρεβάνς, οι μεγάλοι ανοίγουν καταστήματα

Η επανεκκίνηση του εμπορίου θα φέρει «έκρηξη» της κινητικότητας στα φυσικά καταστήματα και πτώση στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ποιες ισχυρές αλυσίδες ετοιμάζονται να ανοίξουν νέα σημεία πώλησης.