ΓΔ: 1818.82 0.93% Τζίρος: 146.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
GEK TERNA
Πηγή: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Προσωρινός ανάδοχος για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ και επίσημα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ολοκληρώθηκε ο έλεγχος των οικονομικών προσφορών και πλέον ανοίγει η περίοδος 10 ημερών για την υποβολή ενστάσεων από τους διαγωνιζόμενους. Στα 693 εκατ. η συμβολή του Δημοσίου.

Προσωρινός ανάδοχος για το ΣΔΙΤ του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης που αποτελεί από τα μεγαλύτερα έργα παραχώρησης στην Ελλάδα αναδείχθηκε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου των φακέλων οικονομικών προσφορών. 

Στις 25 Ιανουαρίου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε ανακηρυχθεί ως προτιμητέος επενδυτής για το έργο με κατασκευαστικό κόστος ύψους 1,8 δισ. ευρώ. Το έργο αναμένεται να αλλάξει τον κυκλοφοριακό χάρτη της Κρήτης, βελτιώνοντας την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα των υφιστάμενων υποδομών. Υπενθυμίζεται πως οι τρεις διεκδικητές του έργου, που προχώρησαν στην τελική φάση ήταν τα σχήματα ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, Άβαξ – Egis Project – Meridiam και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ως επιλαχών προτιμητέος επενδυτής έχει επιλεγεί η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις-Μυτιληναίος, ενώ οι διαγωνιζόμενοι έχουν διορία 10 ημερών για την υποβολή τυχών ενστάσεων.

Η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών - κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών. 

Με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου κι ακολούθως, όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής. Παράλληλα εντός του 2025, θα ξεκινήσει ένας αγώνας δρόμου για την ολοκλήρωση του ποσοστού 15% του έργου, που έχει αντιστοιχηθεί με τη χρηματοδότηση των 200 εκατ. ευρώ από το RRF.

Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε (5) έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών. 

Στην πλήρη ανάπτυξή του ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος της Κρήτης θα εκτείνεται στην πλήρη ανάπτυξή του σε 300 χλμ., ενώνοντας από τα δυτικά το Καστέλι Κισσάμου μέχρι τα ανατολικά στη Σητεία. Στο μεγαλύτερο κομμάτι από τα Χανιά ως το Ηράκλειο τα 106,6 χλμ. θα είναι νέος δρόμος και περίπου 41,3 χλμ. οι παρακάμψεις των μεγάλων πόλεων. Επίσης, περιλαμβάνει την κατασκευή 21 σηράγγων συνολικού μήκους περί τα 31,5 χλμ. και 18 σηράγγων ανοικτής εκσκαφής (cut & cover) συνολικού μήκους περί τα 9,6 χλμ. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κατασκευές: Το ξύπνημα των μετοχών, τα έργα των 10,5 δισ. και οι κίνδυνοι

Επανέρχεται το επενδυτικό ενδιαφέρον για τον κλάδο με φόντο την πορεία προς την εξυγίανση και το κλίμα... Ολυμπιακών Αγώνων στα έργα. Το υψηλό ανεκτέλεστο και η πρόκληση της παραγωγής έργων με κέρδη. Οι κινήσεις των μεγάλων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χρυσά» δημόσια κτήρια 1 δισ. ευρώ που θέλουν να κατασκευάσουν ιδιώτες

Οι μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας μπαίνουν στη «μάχη» για την ανάληψη των εξαιρετικά αποδοτικών συμβάσεων σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Ποιοι διαγωνισμοί προχωρούν, ποιοι μπαίνουν στην τελική φάση.
GEK TERNA, Peristeris
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Μεγάλα τα οφέλη από την ανάληψη του έργου της Εγνατίας

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου, κ. Γ. Περιστέρη «με την προσθήκη της Εγνατίας Οδού στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του Ομίλου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθίσταται κυρίαρχη δύναμη στην Ελλάδα και πλέον σημαντική δύναμη και στην Ευρώπη στον τομέα των υποδομών».