ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Praktiker
Φωτο: Shutterstock

Επεκτείνει το δίκτυο η αλυσίδα Praktiker και θέλει να μειώσει τα κόστη

Το 2023 η εταιρεία βελτίωσε τα μεγέθη της, ενώ προχώρησε στο άνοιγμα δύο νέων σημείων σε Αλεξανδρούπολη και Κέρκυρα. Ακόμη ένα κατάστημα προγραμματίζεται να εγκαινιαστεί φέτος στην χώρα μας.

Κινήσεις που θα την φέρουν πιο κοντά στους πελάτες της αλλά και θα περιορίσουν τα λειτουργικά της κόστη σχεδιάζει η πρωτοπόρος αλυσίδα ειδών σπιτιού και ιδιοκατασκευών Praktiker στην Ελλάδα, σε συνέχεια ενός έτους βελτίωσης των επιδόσεών της. Συγκεκριμένα, η εταιρεία έχει προγραμματίσει το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος, μικρότερου μεγέθους, μέσα στο τρέχον έτος, διευρύνοντας το δίκτυο της σε 18 σημεία, ενώ είχε προηγηθεί η προσθήκη δύο καταστημάτων σε Αλεξανδρούπολη και Κέρκυρα, μέσα στο 2023.

Τα νέα σημεία ακολουθούν την φιλοσοφία της εταιρείας για την διάθεση των ειδών της σε μικρότερους χώρους, με στόχο να έλθει πιο κοντά στις ανάγκες των πελατών της, περιορίζοντας ταυτόχρονα τις χωροταξικές απαιτήσεις του δικτύου της. Εξάλλου, ο εξορθολογισμός των δαπανών αποτέλεσε προτεραιότητα της Praktiker μέσα στην χρονιά που πέρασε, σε συνέχεια ενός έτους που σηματοδοτήθηκε από τα αυξημένα χρηματοοικονομικά έξοδα που είχαν ευθεία αρνητική επίδραση στα καθαρά αποτελέσματα της αλυσίδας. Εκτιμάται ωστόσο ότι το 2023 έκλεισε με αύξηση τζίρου και βελτίωση αποτελεσμάτων.

Σημειώνεται ότι το 2022 η Praktiker Hellas είχε αύξηση πωλήσεων κατά 11,2%, αγγίζοντας τα 177,6 εκατ. ευρώ, από 159,8 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, με το κόστος πωλήσεων να διαμορφώνεται σε 63,02% επί του τζίρου, ή ποσό ύψους 119.974 ευρώ. Αυξημένα ήταν επίσης τα έξοδα λειτουργίας διαθέσεως, καθώς ανήλθαν σε 66.747 ευρώ, έναντι 55.175 ευρώ το 2021, ενώ η χρήση επιβαρύνθηκε και με χρηματοοικονομικά έξοδα ύψους 719.770 ευρώ, έναντι 319.918 την προηγούμενη χρήση.

Επιπλέον, ο αυξανόμενος όγκος των αγορών εμπορευμάτων και των συνολικών δαπανών οδήγησε σε αυξημένες ανάγκες ρευστότητας, ενώ κι η αύξηση του επιτοκίου, λόγω αύξησης του Euribor, προκάλεσε τη σημαντική διεύρυνση των χρηματοοικονομικών εξόδων στην χρήση του 2022, με συνέπεια τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων να είναι ζημίες ύψους 3,91 εκατ ευρώ, έναντι κερδών ύψους; 519.367 ευρώ το 2021.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τζίρο 100 εκατ. θα φέρει η Foot Locker στον όμιλο Φουρλή το 2027

Μέσω της Sportswear AE ο όμιλος Φουρλή τοποθετείται ανταγωνιστικά στην αγορά των αθλητικών ενδυμάτων και υποδημάτων, αναπτύσσοντας τις αλυσίδες Intersport και Foot Locker στη Ν.Α. Ευρώπη. Επενδύσεις άνω των 80 εκατ. μέχρι το 2028.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρεμιέρα για το πρώτο ελληνικό αθλητικό παπούτσι υψηλών απαιτήσεων

Το νέο εγχείρημα αποτελεί επενδυτική πρωτοβουλία των Αλ. Λάτση και P. Ruppe, κορυφαίου πρώην στελέχους της Nike. Ο Εμ. Μπιάνκι ανέλαβε τον σχεδιασμό και Θ. Θωμαΐδης την επιχειρησιακή ηγεσία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι τουρίστες στήριξαν την αγορά, προσδοκίες για την Black Friday

Το δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου αυξήθηκαν οι τουρίστες υψηλών εισοδημάτων, οι οποίοι συνεισέφεραν και στους εμπορικούς τζίρους. Ήδη «τρέχουν» οι προωθητικές ενέργειες για Black Friday και Cyber Monday.
IKEA, Fourlis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος Φουρλή: Στην Πάτρα άνοιξε το πρώτο μεγάλο IKEA μετά την κρίση

Όπως τόνισε ο Βασίλης Φουρλής, το νέο κατάστημα της αλυσίδας αποτελεί το πρώτο μεγάλο σημείο που ανοίγει μετά το 2010. Σχέδια για άνοιγμα έως και 10 νέων μικρότερων ΙΚΕΑ σε μακροπρόθεσμη βάση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έτος σταθεροποίησης κι ανόδου του 2024 για την αλυσίδα Toi & Moi

Η αλυσίδα γυναικείων ενδυμάτων διαβλέπει προοπτικές επαναφοράς σε κερδοφορία φέτος, μετά από ένα έτος μείωσης πωλήσεων και ζημίων. Διατηρεί 20 σημεία πώλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα.