Επιδιώκοντας να ξεπεράσει τη στασιμότητα των εσόδων της, η αλυσίδα καταστημάτων Γερμανός επεκτείνεται στις ηλεκτρικές οικιακές μικροσυσκευές, ενώ τα καταστήματά της ανανεώνονται με στόχο να παίξουν τον δικό τους ρόλο στην εποχή των νέων καταναλωτικών συνηθειών.
Η Γερμανός αναπτύσσει την γκάμα των προϊόντων που προσφέρει κυρίως από τα ηλεκτρονικά κανάλια, με το φυσικό δίκτυο καταστημάτων να αποκτά ένα νέο ρόλο στην ανάδειξη και πώληση προϊόντων. Πλέον στην ηλεκτρονική σελίδα αλλά και στα καταστήματα της Γερμανός οι καταναλωτές μπορούν να βρουν καφετιέρες, τοστιέρες, μίξερ και πολυκόφτες, έξυπνες ζυγαριές, πιστολάκια για τα μαλλιά, ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες και αποτριχωτικές ή ξυριστικές μηχανές, ακόμα και ηλεκτρικές σκούπες, συστήματα σιδερώματος, και συστήματα θέρμανσης όπως αφυγραντήρες και αερόθερμα.
Είναι χαρακτηριστικό πως το 2022 ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας Γερμανός διαμορφώθηκε στα 387,557 εκατ. ευρώ σημειώνοντας οριακή αύξηση από τα 385,093 εκατ. ευρώ του 2021 με τις πωλήσεις εμπορευμάτων να αντισταθμίζουν την υποχώρηση των εσόδων από υπηρεσίες. Το 2021 και εν μέσω πανδημίας, η αλυσίδα Γερμανός είχε δει τα έσοδα της να εκτοξεύονται κατά 42% καθώς από τα 270,193 εκατ. ευρώ το 2020 πήγε στα 385 εκατ. ευρώ πραγματοποιώντας την μεγαλύτερη αύξηση των τελευταίων 8 ετών.
Μέχρι και την πανδημία, τα έσοδα της Γερμανός από εμπορεύματα και υπηρεσίες είχαν «βαλτώσει» στα όρια των 300 εκατ. ευρώ, με την κερδοφορία να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Το 2021 ήταν μια καλή χρονιά λόγω και των ιδιαίτερων συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία, αλλά το 2022 τα μεγέθη υποχώρησαν. Τα λειτουργικά κέρδη προ χρηματοοικονομικών και επενδυτικών δραστηριοτήτων, αποσβέσεων και απομειώσεων μειώθηκαν σε 24,478 εκατ. ευρώ το 2022 από 36,18 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας πτώση της τάξης του 32,3%, ενώ η καθαρή κερδοφορία υποχώρησε στα 6,65 εκατ. ευρώ από 14,92 εκατ. ευρώ το 2021.
Για το 2023 πάντως πηγές της εταιρείας αναφέρουν στο BD την ικανοποίησή τους για την πορεία των εσόδων και της κερδοφορίας, αναφέροντας πως πιο αναλυτικά θα υπάρξουν ανακοινώσεις στην επερχόμενη συνάντηση των συνεργατών της αλυσίδας.
Η εταιρεία είχε αναφέρει από την περασμένη χρονιά πως στους στόχους για το 2023 περιλαμβάνεται η περαιτέρω σύγκλιση του ηλεκτρονικού και φυσικού δικτύου πωλήσεων μέσω μιας πολυκαναλικής εμπειρίας, καθώς επίσης και η περαιτέρω ανάπτυξη του φυσικού δικτύου με νέου τύπου καταστήματα και διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας. Όπως αναφέρουν άνθρωποι της εταιρείας στο BD «τα καταστήματα Γερμανός τα χαρακτηρίζει πάντα η εξέλιξη. Ξεκίνησε από ένα μαγαζί που πουλούσε μπαταρίες, στη συνέχεια έγινε σημείο πώλησης και για τα τρία δίκτυα τηλεφωνίας, και έπειτα πωλούσε είδη τεχνολογίας. Μπαίνουν σταδιακά νέα προϊόντα και εμπλουτίζεται το χαρτοφυλάκιο των υπηρεσιών προς τον πελάτη βάσει των αναγκών που έχει».
Τι αλλάζει για τα καταστήματα της αλυσίδας
Αν και δεν αλλάζει κάτι στον κεντρικό σχεδιασμό των καταστημάτων της αλυσίδας Γερμανός, είναι σίγουρο πως το εκτεταμένο δίκτυο πρόκειται να παίξει τον δικό του ρόλο στη σύγκλιση του ψηφιακού καναλιού με το φυσικό κόσμο. Καταστήματα και ηλεκτρονικά κανάλια θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά, με το δίκτυο της Γερμανός να μπορεί από «βαρίδι» να μετατραπεί σε σημείο κλειδί στην μάχη απέναντι στα ηλεκτρονικά καταστήματα καθώς ο ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο έντονος.
Καθώς οι καταναλωτές μειώνουν τις επισκέψεις τους για υπηρεσίες, η Γερμανός στοχεύει να αυξήσει τις πωλήσεις προϊόντων εντός και εκτός των καταστημάτων. Τα νέα καταστήματα είναι πλέον μεγαλύτερα, περισσότερο διαδραστικά και ψηφιακά, αναδεικνύοντας παράλληλα μέρος της προϊοντικής γκάμας.
Οι νέες μικρές οικιακές συσκευές θα βρίσκονται στα καταστήματα τα οποία ανακαινίζονται, ωστόσο μεγαλύτερη θα είναι η γκάμα που θα προσφέρεται από τα ηλεκτρονικά κανάλια, με το φυσικό δίκτυο να αποτελεί παράλληλα και σημείο παραλαβής των προϊόντων με την υπηρεσία G Click&Collect.
Η Γερμανός στοχεύει να δώσει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην εμπειρία του πελάτη, με βελτιωμένο e-shop και ενίσχυση του service των συσκευών εντός καταστήματος αλλά και με νέες προϊοντικές κατηγορίες. Ήδη η εταιρεία προχωράει το σχέδιο ανακαίνισης των καταστημάτων που τρέχει από το 2020, με τα πρώτα έξι concept stores να έχουν κάνει εγκαίνια σε Κερατσίνι, Κρανίδι, Εμπορικό Κέντρο Smart Park, Αμαλιάδα, Αλεξανδρούπολη και Άρτα.
Στο πλαίσιο αυτό έρχεται η είσοδος στις μικρές οικιακές συσκευές να συμπληρώσει τη στρατηγική της εταιρείας για τη δημιουργία μιας πλήρης γκάμας προϊόντων για τον καταναλωτή που επιθυμεί να δημιουργήσει ένα «έξυπνο σπίτι». Αρχικά είχε υπάρξει εξάλλου η είσοδος των smart τηλεοράσεων και συσκευών όπως σκούπες ρομπότ και «έξυπνοι» λαμπτήρες και πρίζες, με την γκάμα να εμπλουτίζεται συνεχώς.