Ξεπέρασαν τα 500 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις του Public Group το 2023 που υλοποιεί ένα πολυεπίπεδο επενδυτικό σχέδιο για την ενίσχυση του δικτύου καταστημάτων και τη διεύρυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών, δημιουργώντας ένα οικοσύστημα γύρω από το omnichannel εμπόριο στοχεύοντας να «ρεφάρει» τις συσσωρευμένες απώλειες των τελευταίων ετών.
Με τις πωλήσεις το 2022 να ανέρχονται στα 436,73 εκατ. ευρώ, η εταιρεία αναφέρει πως οι επιδόσεις που κατέγραψε το 2023, «επιβεβαιώνουν την επιτυχημένη υλοποίηση της μακροχρόνιας στρατηγικής του Public Group, η οποία εστιάζει σε επενδύσεις που αναβαθμίζουν συνεχώς τις προσφερόμενες υπηρεσίες, στην βελτιστοποίηση της λειτουργίας καθώς και στην συνεχή ανάπτυξη των ανθρώπων του».
Ο όμιλος, αύξησε την λειτουργική κερδοφορία του, ενώ ενισχύει και το πολυκαναλικό μοντέλο με το 30% των πωλήσεων του 2023 να προέρχεται από τα ψηφιακά κανάλια. Όμως το 2023 θα κλείσει και αυτό με ζημιές σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων, όπως είχε αναφέρει και ο CEO του ομίλου Public, Ρόμπυ Μπουρλάς σε ενημέρωση που είχε πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο, σημειώνοντας πως «το 2023 που θα είναι η τελευταία χρονιά η εταιρεία θα καταγράψει ζημιές στο τελικό αποτέλεσμα».
Για τις πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 500 εκατ. ευρώ το 2023, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Public Group, κ. Ρόμπυ Μπουρλάς, δήλωσε: «Η επίτευξη των στόχων μας για το 2023 αποτελεί απόδειξη της ισχυρής δυναμικής στρατηγικής του Public Group και της αφοσίωσης των ανθρώπων μας στο όραμα να δημιουργήσουμε ένα οικοσύστημα από στρατηγικές επενδύσεις και συνέργειες, προσφέροντας περισσότερα προϊόντα & περισσότερες υπηρεσίες στους καταναλωτές. Παράλληλα με την απορρόφηση της μάρκας MediaMarkt καταφέραμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας ξεπερνώντας το μισό δισ. ευρώ για πρώτη φορά, να ενισχύσουμε τις ψηφιακές μας πωλήσεις και να αυξήσουμε τη λειτουργική κερδοφορία. Στη νέα χρονιά, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στους ανθρώπους μας, σε υποδομές καθώς και στην ενίσχυση της omnichannel εμπειρίας των πελατών μας. Στόχος μας είναι να παραμείνουμε ο κορυφαίος omnichannel retailer τεχνολογίας, home living & ψυχαγωγίας στην Ελλάδα και την Κύπρο».
Επενδύσεις στο πολυκαναλικό μοντέλο και υπηρεσίες
Ήδη τον τελευταίο χρόνο, ο όμιλος με τα νέα γενιάς καταστήματα Public+home, φέρνει και υπηρεσίες πληρωμών και παράδοσης, ενώ έχει προχωρήσει σε στρατηγικές συνεργασίες με παίκτες της αγοράς, και εξαγορές που θα ενισχύσουν τις ροές εσόδων του.
Tα νέα καταστήματα “Public + home” ήταν σημαντικό ορόσημο της χρονιάς, καθώς ενσωματώθηκε η γκάμα προϊόντων της Media Markt υπό το brand της Public. Τα 13 μεγάλα καταστήματα “Public + home”, αποτελούν το μεγάλο στοίχημα του ομίλου, με την ικανοποίηση των πελατών να φτάνει το 97% σύμφωνα με έρευνα της Kantar όπως αναφέρει το Public Group.
Οι υπηρεσίες που έχουν ήδη υλοποιηθεί, αφορούν και τη γρήγορη επισκευή smartphones, laptops και tablets μέσω της iRepair, τη next-day παράδοση σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα έχοντας τις συνεργασίες με BoxNow και SVUUM, την εγκατάσταση οικιακών συσκευών μέσω της πλατφόρμας Douleutaras.gr, ενώ παράλληλα προσφέρει και νέες υπηρεσίες στο κομμάτι των πληρωμών έχοντας συνεργασία με την Klarna και τη Revolut.
Η έμφαση στις καινοτόμες υπηρεσίες και τις στρατηγικές συνέργειες με κορυφαίες εταιρείες, ενίσχυσαν καθοριστικά το αποτύπωμα των πωλήσεων το 2023. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση της υπηρεσίας “Public Now Pay Later” με Klarna ξεπέρασε το 50% των σχετικών συναλλαγών, η υπηρεσία “Locker Pick up 24/7” με τη BOX NOW έφτασε στο 40%, η ικανοποίηση πελατών για τις επισκευές στα iRepair points ξεπέρασε τον δείκτη 90 στα 100, ενώ στα τέλη του έτους εγκαινιάστηκε επίσημα η μεγάλη στρατηγική συνεργασία με τη Vodafone Ελλάδας.