Έχοντας κλείσει πλέον δέκα χρόνια ζωής, η Blueground, μετά από την ιδιαίτερη χρονιά που ήταν το 2023, όπου η εταιρεία αναπτύχθηκε προχωρώντας σε τρεις εξαγορές στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού, τώρα σχεδιάζει να επεκταθεί και στην Ανατολή, καθώς βρίσκεται σε πορεία να γίνει «μονόκερος».
Μπαίνοντας στη δεύτερη δεκαετία της ζωής της, η Blueground σκοπεύει να συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία, στοχεύοντας πλέον την αγορά της Ασίας όπου αναμένεται να ανακοινωθούν στο επόμενο διάστημα συμφωνίες που θα σηματοδοτήσουν την έναρξη των δραστηριοτήτων της σε Ιαπωνία και Ταϊλάνδη. Παράλληλα, μετά το δύσκολο για τις χρηματοδοτήσεις προς εταιρείες, 2023, η Blueground πιθανότατα θα εξετάσει και το ενδεχόμενο νέας χρηματοδότησης.
Επιπλέον παραμένει πάντα ανοικτό το ενδεχόμενο να εισαχθεί η Blueground στο χρηματιστήριο της Wall Street. Κάτι που αποτελεί από καιρό στόχο της εταιρείας, όπως είχε ενημερώσει το 2022, μετά και την είσοδο του κρατικού fund του Άμπου Ντάμπι.
Υπενθυμίζουμε πως στην πρόσφατη έκθεση του Found.ation για το ελληνικό οικοσύστημα startup, η αποτίμηση της Blueground κυμαίνεται κάπου μεταξύ 600 και 800 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία μέχρι σήμερα να έχει συγκεντρώσει πάνω από 250 εκατ. δολάρια σε κεφάλαια, ενώ βρίσκεται μια ανάσα από το να σπάσει το φράγμα του 1 δισ. και να γίνει ακόμη ένας ελληνικός «μονόκερος».
Η ελληνική εταιρεία που ξεκίνησε το 2013 από την Αθήνα, και πλέον αποτελεί μια από τις παγκόσμιες ηγέτιδες στην αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης πλήρως επιπλωμένων πολυτελών διαμερισμάτων, θέλει να προσελκύσει περισσότερη χρηματοδότηση και να σπάσει το φράγμα του 1 δισ. δολαρίων σε αποτίμηση. Η Blueground έχει πλέον ένα δίκτυο 15.000 διαμερισμάτων σε 32 πόλεις που βρίσκονται σε 17 χώρες και 4 ηπείρους. Μέσα στην πρώτη δεκαετία στα διαμερίσματά της έχουν φιλοξενηθεί περισσότερα από 50.000 άτομα που έχουν περάσει εκεί περισσότερες από 10 εκατ. βραδιές.
Το δύσκολο αλλά κερδοφόρο 2023
Όπως αναφέρει ο CEO και συνιδρυτής της Blueground Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, το 2023 υπήρξε μια χρονιά γεμάτη ιστορικές στιγμές, με την εταιρεία να επεκτείνεται σε νέες πόλεις αλλά και σε μια νέα ήπειρο, προσθέτοντας στο χαρτοφυλάκιό της χιλιάδες διαμερίσματα.
«Από την ταπεινή αρχή στην Αθήνα, στην Ελλάδα, μέχρι την καθιέρωση ενός παγκόσμιου ηγέτη στην ευέλικτη διαβίωση, κάθε ορόσημο θεωρείται απόδειξη της αφοσίωσης της ομάδας μας, της εμπιστοσύνης των πελατών και της υποστήριξης της κοινότητας. Αυτό το ορόσημο δεν αφορά μόνο το παρελθόν. Είναι ένα σκαλοπάτι για το λαμπρό μέλλον που οραματιζόμαστε», ανέφερε ο κ. Χατζηελευθερίου, που σημειώνει ότι το 2023 υπήρξε «μια χρονιά ανθεκτικότητας, ανάπτυξης και ευγνωμοσύνης» εκφράζοντας την αισιοδοξία του για το 2024.
Η εταιρεία πάτησε για πρώτη φορά πόδι στην Ασία και πλέον στοχεύει να αναπτύξει το αποτύπωμά της στην περιοχή, συνέχισε να επεκτείνεται στις ΗΠΑ και την Ευρώπη πραγματοποιώντας τρεις σημαντικές εξαγορές που διεύρυναν την παρουσία της. Παράλληλα η Blueground επένδυσε και στις προσφερόμενες υπηρεσίες της προχωρώντας σε συμφωνία με την ελληνική Instacar.
Ειδικότερα, η εταιρεία ξεκίνησε τον χορό των εξαγορών στα τέλη του 2022 όπου και απέκτησε τη βραζιλιάνική Tabas με τις δύο εταιρείες από κοινού να εισέρχονται στην Πόλη του Μεξικού στις αρχές του 2023. Η Tabas είναι μία proptech startup που δραστηριοποιείται στην αγορά της Νοτίου Αμερικής με αντικείμενο ανάλογο της Blueground.
Η Blueground, είχε μπει στην εταιρεία στον επενδυτικό γύρο που είχε πραγματοποιηθεί στις αρχές του2022. Η βραζιλιάνικη εταιρεία αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία στην αγορά των πλήρως επιπλωμένων διαμερισμάτων για 30+ ημέρες στο Σάο Πάολο, στο Ρίο ντε Τζανέιρο και στην Μπραζίλια. Η εταιρεία διαθέτει περισσότερα από 1.000 διαμερίσματα στο Σάο Πάολο, στο Ρίο ντε Τζανέιρο και στην Μπραζίλια, και πριν την εξαγορά της από την Blueground έχει συγκεντρώσει πάνω από 20 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.
Τον Φεβρουάριο του 2023, η Blueground προχώρησε στην εξαγορά της αμερικανικής Travelers Haven, που αποτελεί τον κορυφαίο πάροχο στις ΗΠΑ για διαμερίσματα που είναι διαθέσιμα on demand, κατόπιν δηλαδή αιτήματος από τον πελάτη που επιπλώνονται ανάλογα με τις ανάγκες του.
Μέσω της εξαγοράς η Blueground διεύρυνε γεωγραφικά και την υπηρεσία της «Blueground for Business» στις ΗΠΑ, η οποία είναι σχεδιασμένη για να προσφέρει λύσεις σε εταιρείες που θέλουν να διασφαλίσουν την ομαλή μετεγκατάσταση των υπαλλήλων τους. Η αμερικανική Travelers Haven που ιδρύθηκε το 2008 είχε κλείσει το 2022 με έσοδα που ξεπερνούσαν τα 100 εκατ. δολάρια παρουσιάζοντας ένα ιδιαίτερα ισχυρό οικονομικό προφίλ, με σταθερή αύξηση των εσόδων της και συνεχόμενη κερδοφορία.
Τον Μάιο η Blueground εξαγόρασε και τη Nestpick, που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες διαδικτυακές πλατφόρμες ενοικίασης επιπλωμένων κατοικιών με το μήνα, ξεκινώντας παράλληλα το Partner Network, ένα δίκτυο επιπλωμένων διαμερισμάτων υψηλής ποιότητας υπό την διαχείριση επιλεγμένων συνεργατών της Blueground. Το Partner Network προσθέτει πάνω από 18.000 νέες επιλογές διαμερισμάτων που μπορούν να νοικιάσουν οι πελάτες της Blueground παγκοσμίως από το website της εταιρείας. Το 2022 η Nestpick είχε πάνω από 15 εκατομμύρια χρήστες και είχε κρατήσεις που ξεπέρασαν τα 74 εκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο εκτός από την ανάπτυξη που κατέγραψε η Blueground που πέρασε σε κερδοφορία το 2023, η χρονιά σημαδεύτηκε και από τις μεγάλες περικοπές προσωπικού τις οποίες πραγματοποίησε η εταιρεία. Η Blueground προχώρησε στην απόλυση του 15% των εργαζομένων της παγκοσμίως που έφταναν τους 1.200 με την εταιρεία σε ανακοίνωση της να κάνει λόγο για κίνηση που προήλθε εξαιτίας της τραπεζικής κρίσης στις ΗΠΑ μετά την κατάρρευση της Silicon Valley Bank.
Αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που η εταιρεία είχε προχωρήσει σε μαζικές απολύσεις καθώς και την περίοδο της πανδημίας είχε προχωρήσει στην περικοπή του 25% των θέσεων εργασίας «λόγω της κρίσης που αντιμετωπίζουν οι κλάδοι του τουρισμού, του real estate και άλλοι» σημειώνοντας πως «τα ταξίδια, η φιλοξενία και το real estate είναι οι τομείς που πλήττονται περισσότερο».