Στον έντονο ανταγωνισμό που έχει ενταθεί τα τελευταία τρίμηνα και πιέζει τα αποτελέσματα του ΟΤΕ αναφέρθηκε ο επικεφαλής του ομίλου Μ. Τσαμαζ στο call των αναλυτών και εξήγησε την στρατηγική που εφαρμόζει ο ΟΤΕ για να ενισχύσει τη θέση του.
Ο πρόεδρος και CEO του ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, εξέφρασε την πεποίθηση ότι ο όμιλος συνεχίζει στο σωστό μονοπάτι, αυξάνοντας τους πελάτες σε κινητή, σταθερή και τηλεόραση, καθώς η στρατηγική του έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς, παρά τις πιέσεις του έντονου ανταγωνισμού που καταγράφονται στην ελληνική αγορά.
«Ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά έχει ενταθεί τα τελευταία τρίμηνα. Σε αυτό το πλαίσιο όχι μόνο διατηρήσαμε τη θέση μας το τελευταίο τρίμηνο αλλά προσθέσαμε νέους πελάτες σε όλες τους στρατηγικούς τομείς όπως στις ευρυζωνικές, οπτική ίνα μέχρι το σπίτι, τηλεόραση και κυρίως στην κινητή» σημείωσε ο κ. Τσαμάζ που υπογράμμισε ότι μετατοπίζονται οι ροές εσόδων στη λιανική, με το μείγμα να είναι διαφοροποιημένο και πιο ελπιδοφόρο.
Αναφορικά με το ζήτημα των αυξήσεων στα τιμολόγια και μετά την άρνηση της κυβέρνησης για τιμαριθμικές αναπροσαρμογές στα συμβόλαια, ο κ. Τσαμάζ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν αυξήσεις στα νέα συμβόλαια που θα υπογραφούν το 2024, σημειώνοντας πως αυτό είναι κάτι που «θα καθοριστεί από την κατάσταση της αγοράς και τις αποφάσεις που θα πρέπει να ληφθούν όταν υπάρχουν τα νέα συμβόλαια».
Ο κ. Τσαμάζ επισήμανε ότι η αναβάθμιση των ταχυτήτων που πραγματοποίησε την περασμένη χρονιά ο όμιλος ενίσχυσαν την δυναμική του brand στη συνείδηση των καταναλωτών, και οδήγησαν στην ανάκαμψη των επιδόσεων στις ευρυζωνικές μετά από τρία τρίμηνα επιβράδυνσης.
Σημειώθηκε επίσης πως η αναβάθμιση των ταχυτήτων στη σταθερή αύξηση τη διείσδυση των ευρυζωνικών συνδέσεων και ενίσχυσε την πελατειακή βάση του ομίλου που έφτασε στο 87%, ενώ στις συνδέσεις οπτικής ίνας προστέθηκαν περισσότεροι από 22.000 πελάτες το τρίτο τρίμηνο. Πλέον ο ΟΤΕ αριθμεί περίπου 216.000 συνδρομητές οπτικής ίνας, όχι μακριά από τον στόχο που είχε τεθεί στην αρχή της χρονιάς, με την διείσδυση να ξεπερνάει το 30% στους συνδρομητές ΟΤΕ. Μια επιτυχία που όπως σημειώνεται επιτεύχθηκε χωρίς να έχουν υπάρξει φέτος δράσεις από την κυβέρνηση για την αύξηση της διείσδυσης της οπτικής ίνας στη χώρα.
Ο όμιλος εκτιμά πως οι συνδέσεις FTTH θα φτάσουν τα 1,3 εκατ. μέχρι το τέλος του χρόνου και τονίστηκε πως την επόμενη χρονιά αναμένεται να υπάρξει αύξηση από τις πρωτοβουλίες που θα υπάρξουν εκ μέρους της κυβέρνησης όπως το Gigabit Voucher το 2024.
Παράλληλα και η τηλεόραση, που αποτελεί ακόμα ένα σημαντικό όπλο του ομίλου κατέγραψε σημαντική άνοδο εγγράφοντας τους περισσότερους συνδρομητές σε ένα τρίμηνο. Με 17.000 νέους συνδρομητές, αύξηση που ξεπερνάει και τα επίπεδα του 2021, ο ΟΤΕ αριθμεί πλέον περί τους 665.000 συνδρομητές, χάρις στο πλούσιο τηλεοπτικό περιερχόμενο, ιδιαιτέρως του αθλητικού, καθώς και από τις προσπάθειες για την καταπολέμηση της πειρατείας στη χώρα όπου αύξησε την ζήτηση. «Εκτιμούμε ότι οι κινήσεις που γίνονται για τον περιορισμό του φαινομένου θα αποδώσουν κι άλλους καρπούς στο μέλλον» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαμάζ.
Όσον αναφορά την πτώση των εσόδων από τα έργα ICT που αποτελούσαν και το δυνατό στήριγμα του ομίλου τα τελευταία τρίμηνα, σημειώθηκε πως οι φετινές εκλογές καθώς και οι φυσικές καταστροφές που υπήρξαν οδήγησαν στις εξελίξεις να μεταφερθούν κατά ένα τρίμηνο. Ειδικότερα, ο κ. Τσαμάζ σημείωσε πως παρά το γεγονός ότι δεν υπήρξε αλλαγή κυβέρνησης, η νέα διοίκηση επανεξέτασε τα προγράμματα με αποτέλεσμα να υπάρξει καθυστέρηση στη συμβασιοποίηση των έργων που έπρεπε να τρέξουν.
Τόνισε πως «οι πλημμύρες και οι πυρκαγιές στη χώρα επηρέασαν επίσης, καθώς δημόσιοι πόροι μεταφέρθηκαν σε πιο άμεσες προτεραιότητες αλλά ο ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας είναι στο επίκεντρο» και εξέφρασε την εκτίμηση ότι τα έργα ICT θα διατηρήσουν την δυναμική που είχαν αναπτύξει και θα αυξηθούν τα έσοδα στο τελευταίο τρίμηνο και την επόμενη χρονιά ακόμα περισσότερο.
Όσο αναφορά την σημαντική πτώση των εσόδων στη χονδρική, σημειώθηκε πως κατέγραψε πτώση εξαιτίας του roaming που έχει χαμηλά περιθώρια κέρδους και ο ανταγωνισμός οδήγησε σε πτώση τιμών κατά 3-4%, ενώ στην Ελλάδα η πτώση στη ροή εσόδων ήταν εξαιτίας της μετακίνησης των πελατών των ανταγωνιστών στον ΟΤΕ αλλά και από την ανάπτυξη των δικτύων FTTH των ανταγωνιστών.