ΓΔ: 2086.62 -1.03% Τζίρος: 130.48 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:03:37
συμμετέχοντες στο ICM Forum 2025
Φώτο: ΔΕΣΦΑ

ΔΕΣΦΑ: Η Ευρώπη χρειάζεται ξεκάθαρους κανόνες και στήριξη για έργα δέσμευσης CO₂

Η επικεφαλής του ΔΕΣΦΑ, Maria Rita Galli, τονίζει ότι η Ευρώπη χρειάζεται καθαρούς κανόνες και σωστή χρηματοδότηση για την ανάπτυξη έργων δέσμευσης και αποθήκευσης CO₂, με το ApolloCO₂ να ενισχύει τον ρόλο της Ελλάδας.

Η Ευρώπη βρίσκεται σε μια κρίσιμη περίοδο για την ανάπτυξη υποδομών Δέσμευσης, Αξιοποίησης και Αποθήκευσης Άνθρακα (CCUS), με την πρόοδο των επενδύσεων να εξαρτάται από την ύπαρξη σαφών χρηματοδοτικών εργαλείων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου και αποτελεσματικού συντονισμού μεταξύ των έργων δέσμευσης, μεταφοράς και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα.

Το μήνυμα αυτό ανέδειξε η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, Maria Rita Galli, κατά τη διάρκεια του Industrial Carbon Management (ICM) Forum 2025 που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

Η κ. Galli τόνισε την ανάγκη για ένα σαφές και εναρμονισμένο ρυθμιστικό πλαίσιο σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όπως ανέφερε, «ένα πλαίσιο που αποφεύγει περιττή πολυπλοκότητα, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει ισορροπημένη κατανομή κινδύνων και κόστος κεφαλαίου» είναι απαραίτητο για την οικονομική βιωσιμότητα της τεχνολογίας CCS.

 Επίσης, επισήμανε πως η ευελιξία στα χρηματοδοτικά εργαλεία της ΕΕ είναι κρίσιμη ώστε να διατηρηθεί η υπάρχουσα δυναμική και να αναπτυχθεί η αλυσίδα αξίας του CCS, διασφαλίζοντας το μέλλον της βιομηχανίας στην Ευρώπη.

Στο Forum παρουσιάστηκε αναλυτικά το έργο ApolloCO2 του ΔΕΣΦΑ, το πρώτο έργο συγκέντρωσης CO2 στη Νότια Ευρώπη, από τον Chief Strategy & Development Officer του ΔΕΣΦΑ, Μιχάλη Θωμάδακη. 

Το ApolloCO2 θα δημιουργήσει ένα δίκτυο ανοικτής πρόσβασης που θα συνδέει μεγάλους εκπομπείς με τον Πρίνο και άλλους μεσογειακούς χώρους αποθήκευσης, επιταχύνοντας την αποανθρακοποίηση της βιομηχανίας και ενισχύοντας συνεργασίες χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.

Το CO2 θα μεταφέρεται στον τερματικό σταθμό LNG της Ρεβυθούσας, όπου, αξιοποιώντας την υφιστάμενη κρυογενική υποδομή, θα υγροποιείται με μειωμένη κατανάλωση ενέργειας και κόστος.

 Στη συνέχεια, θα μεταφέρεται με πλοία στον Πρίνο και σε άλλους χώρους αποθήκευσης, καθιστώντας τη Ρεβυθούσα έναν από τους πλέον προηγμένους ευρωπαϊκούς κόμβους CO2.

Ο ΔΕΣΦΑ τονίζει ότι η τεχνολογία CCS θα διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην πορεία της Ευρώπης προς την αποανθρακοποίηση, με τον οργανισμό να δηλώνει έτοιμος να πρωταγωνιστήσει σε αυτό το νέο κεφάλαιο. 

Μέσω της ανάπτυξης του πρώτου ολοκληρωμένου δικτύου CO2 στην περιοχή, ο ΔΕΣΦΑ συμβάλλει στη μετατροπή της Ελλάδας σε μεσογειακό κόμβο CCS, ενισχύοντας τις προοπτικές για βιώσιμη βιομηχανική ανάπτυξη σε όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λιμάνι Καλαμάτας με βουνά
ESG

Καλαμάτα: Στόχος η κλιματική ουδετερότητα με 77 δράσεις σε τέσσερις άξονες

Μία από τις έξι ελληνικές πόλεις του ευρωπαϊκού προγράμματος «100 Κλιματικά Ουδέτερες Πόλεις», η Καλαμάτα υλοποιεί 77 δράσεις για μείωση εκπομπών 94% έως το 2030, με έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη.
Λεωφορείο κλιματική αλλαγή
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το πρώτο λεωφορείο στην Καλαμάτα που «μιλάει» για την κλιματική αλλαγή

Το πρώτο λεωφορείο στην Ελλάδα που ενημερώνει για την κλιματική αλλαγή κυκλοφορεί στην Καλαμάτα, χάρη σε πρωτοβουλία του Νάσου Μάκιου και σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ Καλαμάτας.
Χρίστος Δήμας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήμας: Σε πλήρη εξέλιξη το μεγαλύτερο πρόγραμμα υποδομών της χώρας

Ο Χρίστος Δήμας παρουσίασε τον στρατηγικό σχεδιασμό υποδομών, από μεγάλους αυτοκινητοδρόμους και επεκτάσεις μετρό έως το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου, καλώντας διεθνείς επενδυτές να συμμετάσχουν στο αναπτυξιακό όραμα της χώρας.
Βασίλης Κορκίδης πορτρέτο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κορκίδης: Η γαλάζια οικονομία στρατηγικός πυλώνας για το μέλλον της Μεσογείου

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, τόνισε στη COP24 στο Κάιρο πως η βιώσιμη γαλάζια οικονομία είναι αναγκαία για ανθεκτικότητα, προστασία οικοσυστημάτων και δημιουργία ευκαιριών για τις νέες γενιές.