ΓΔ: 1341.23 -6.27% Τζίρος: 219.28 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
KPMG
Φωτο: Shutterstock

KPMG: Δημιούργησε hub για τις κλιματικές εκθέσεις των επιχειρήσεων

Το hub θα παρέχει πληροφορίες και καθοδήγηση στους οργανισμούς και τους stakeholders, βοηθώντας τους να κατανοήσουν πώς να παρέχουν με σαφήνεια, πληροφόρηση για το κλίμα στις εταιρικές εκθέσεις και αναφορές τους.

Η κλιματική αλλαγή οδηγεί σε άσκηση αυστηρότερου ελέγχου από τους κοινωνικούς εταίρους αναφορικά με την χρηματοοικονομική πληροφόρηση, με τις ρυθμιστικές αρχές, τους επενδυτές και το κοινό να εστιάζουν στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες παρέχουν πληροφόρηση για τα θέματα που αφορούν το κλίμα όπως τις δεσμεύσεις τους για μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα (“netzero”), απαιτώντας σαφήνεια για θέματα που σχετίζονται με το κλίμα.

Στο πλαίσιο αυτό, η KPMG εγκαινίασε τη λειτουργία του κόμβου “Clear on climate reporting”, που παρέχει πληροφορίες και καθοδήγηση στους οργανισμούς και τους stakeholders, βοηθώντας τους να κατανοήσουν πώς να παρέχουν με σαφήνεια, πληροφόρηση για το κλίμα στις εταιρικές εκθέσεις και αναφορές τους.

O Βασίλης Καμινάρης, Partner, Head of Audit της KPMG στην Ελλάδα δήλωσε πως «η διαφάνεια και η σαφήνεια στις εταιρικές αναφορές είναι μία σημαντική προϋπόθεση για να μπορούν οι χρήστες των εταιρικών αναφορών να αξιολογούν την απόδοση και την επίδοση μίας εταιρείας. Για να ικανοποιηθεί η προϋπόθεση αυτή πρέπει οι εταιρείες να ακολουθούν τους κανόνες σύνταξης των αναφορών χρηματοοικονομικής και μη χρηματοοικονομικής πληροφόρησης και να εξασφαλίζουν τη συσχέτιση των πληροφοριών που παρουσιάζουν μέσα στις αναφορές. Ο νέος κόμβος που εγκαινίασε η KPMG “Clear on climate reporting”, αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο που θα παρέχει πληροφορίες και καθοδήγηση σε όσους εμπλέκονται στη διαδικασία αυτή με σκοπό να αυξηθεί η σαφήνεια και η διαφάνεια της οικονομικής επίπτωσης των θεμάτων αυτών».

Ο κόμβος αυτός καλύπτει τα βασικά ζητήματα πληροφόρησης που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες, μέσω συχνών ερωτήσεων, podcast και βίντεο, και είναι το πρώτο σημείο που θα πρέπει να συμβουλεύονται εταιρείες όταν θέλουν να εξηγήσουν με σαφήνεια στους επενδυτές και τους stakeholders τις οικονομικές επιπτώσεις των κλιματικών ζητημάτων. Τα στοιχεία του κόμβου θα ενημερώνονται σε συνεχή βάση, για παράδειγμα, θα προστεθεί σύντομα μια εντελώς νέα ενότητα για τις εκπομπές αερίων. 

Ο Larry Bradley, Global Head Audit, KPMG International πρόσθεσε ότι «αυτό που περιγράφεται στις πρώτες σελίδες της ετήσιας έκθεσης μίας εταιρείας μπορεί να μην αντικατοπτρίζεται πάντα στις οικονομικές καταστάσεις με τον τρόπο που αναμένουν οι χρήστες. Αυτό ισχύει συχνά για το κλίμα. Είναι σημαντικό οι εταιρείες να συμμορφώνονται με τα λογιστικά πρότυπα IFRS και να μπορούν να συσχετίσουν τη χρηματοοικονομική με τη μη χρηματοοικονομική πληροφόρηση».

Οι περισσότερες εταιρείες, αν όχι όλες, βρίσκονται αντιμέτωπες με κινδύνους που προκύπτουν από τις φυσικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν τα θέματα αυτά έχουν σημαντική επίπτωση στις οικονομικές καταστάσεις, και να διασφαλίσουν ότι οι χρήστες είναι σε θέση να κατανοήσουν τον αντίκτυπο των θεμάτων αυτών. Δεν υπάρχει κάποιο ενιαίο πρότυπο για όλα τα παραπάνω, ενώ υπάρχουν πολλά ζητήματα που πρέπει να καλυφθούν για τη σωστή λογιστική απεικόνιση. Το ουσιαστικό ερώτημα για τις εταιρείες είναι: θα έπαιρνε ένας επενδυτής διαφορετική απόφαση εάν περιλαμβανόταν μια συγκεκριμένη πληροφορία;

Ουσιαστικά οι επενδυτές και οι ρυθμιστικές αρχές θέλουν να διασφαλίσουν ότι υπάρχει σαφήνεια και σύνδεση μεταξύ της οικονομικής απόδοσης και της βιωσιμότητας μιας εταιρείας. Οι εξελίξεις στον τομέα της εταιρικής πληροφόρησης είναι πολλές και οι εταιρείες βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια ωριμότητας ως προς την πληροφόρηση βιωσιμότητας. Ωστόσο, μία από τις απαιτήσεις σήμερα είναι να συμπεριληφθούν τα θέματα του κλίματος στις οικονομικές τους καταστάσεις, να εξασφαλίσουν τη συμμόρφωση με τις σχετικές απαιτήσεις, ενώ ταυτόχρονα να παρουσιάζουν με σαφήνεια τις πολιτικές  
που εφαρμόζουν και τις αποφάσεις που λαμβάνουν.

O Γιώργος Ηλιόπουλος, Director ESG της KPMG στην Ελλάδα προσθέτει «Η δημιουργία του “Clear on ClimateReporting Hub” αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την υποστήριξη των εταιρειών στην κατανόηση και την αποτελεσματική επικοινωνία των οικονομικών επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Είναι πλέον ζητούμενο για τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν και να παρουσιάσουν με ακρίβεια τον αντίκτυπο των κλιματικών κινδύνων και ευκαιριών στις οικονομικές τους καταστάσεις. Αντίστοιχα, οι επενδυτές σήμερα αναζητούν σαφήνεια και διαφάνεια σχετικά με τις οικονομικές επιπτώσεις των κλιματικών σχεδίων των εταιρειών».

Ο Brian O'Donovan, Global IFRS and Corporate ReportingLeader KPMG International, συμπλήρωσε πως «ουσιαστικά, οι εταιρείες πρέπει να εξηγήσουν στους επενδυτές ποιες είναι οι οικονομικές επιπτώσεις των κλιματικών σχεδίων τους, ενώ αν θεωρούν ότι δεν υπάρχει κάποιος οικονομικός αντίκτυπος, να πουν στους επενδυτές τον λόγο. Οι επενδυτές αναζητούν μια εικόνα της απόδοσης που να δείχνει τις συνδέσεις και τις οικονομικές επιπτώσεις των σχεδίων και των δράσεων βιωσιμότητας». 
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

Η Estée Lauder παρέδωσε υπερηχοτομογράφους σε νοσοκομεία της Θεσσαλίας

Ο σύγχρονος ιατρικός τεχνολογικός εξοπλισμός παραδόθηκε σε νοσοκομεία της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, μέσω της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας και του Προέδρου της κ. Ε. Φιλόπουλου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

EY: Έναρξη παγκόσμιου διαγωνισμού data analysis, ανοιχτός και από Ελλάδα

Oι συμμετέχοντες καλούνται να αξιοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να επεξεργαστούν δορυφορικά δεδομένα, με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας παράκτιων περιοχών έναντι της κλιματικής αλλαγής.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

H εφαρμογή της Uber είναι διαθέσιμη και στην Πάρο αυτό το καλοκαίρι

Επεκτείνοντας τη συνεργασία της με τοπικούς παρόχους υπηρεσιών διαμεσολάβησης, θα διαθέσει στην Πάρο και τις υπηρεσίες Comfort και VAN, οι οποίες είναι ήδη διαθέσιμες στη Σαντορίνη, τη Μύκονο και την Κέρκυρα.
businessdaily-DEI-Ioannina
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΔΕΗ myHome 4Students: Νέο προϊόν για φοιτητές με εκπτώσεις και προνόμια

Το νέο προϊόν προσφέρει σταθερή, ανταγωνιστική τιμή 0,129 ευρώ/kWh για τις πρώτες 150kWh, που αντιστοιχούν στη μέση μηνιαία κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε ένα τυπικό φοιτητικό σπίτι.