Η Πελοπόννησος βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στη φετινή World Travel Market στο Λονδίνο, παρουσιάζοντας ένα φιλόδοξο σχέδιο εξωστρέφειας που εστιάζει στη βιωσιμότητα και την αυθεντικότητα. Στο πλαίσιο της έκθεσης, ανακοινώθηκε η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Περιφέρειας Πελοποννήσου, του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) και της Adventure Travel Trade Association (ATTA), κορυφαίου διεθνούς φορέα για τον βιώσιμο και ενεργό τουρισμό.
Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στην ανάδειξη της Πελοποννήσου ως προορισμού περιπέτειας, προβάλλοντας ένα εκτεταμένο δίκτυο μονοπατιών που συνδέει τη φύση, την ιστορία και την τοπική κοινωνία. Όπως επισημάνθηκε, η περιπέτεια πλέον δεν αφορά μόνο ακραίες δραστηριότητες, αλλά και την επαφή με την τοπική κουλτούρα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε τόπου.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Θάνος Μιχελόγγονας, υπογράμμισε ότι το έργο αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής οριζόντιας ανάπτυξης. Το δίκτυο μονοπατιών, ψηφιακών μουσείων και ποδηλατικών διαδρομών που αναπτύσσεται σε όλη την Πελοπόννησο, ενισχύει τη συνεργασία και την περιφερειακή συνείδηση. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη συμμετοχή τοπικών φορέων, συλλόγων και οργανώσεων που ήδη φροντίζουν τα μονοπάτια, εξασφαλίζοντας βιωσιμότητα και αυθεντικότητα στη διαχείριση του έργου.
Σημαντική διάσταση προσδίδει η συνεργασία με τον ΕΟΤ και την ATTA, καθώς το 2026 η Πελοπόννησος θα φιλοξενήσει το Adventure Week, ένα διεθνές γεγονός που θα σηματοδοτήσει και το επίσημο λανσάρισμα του Trail Network. Η εκδήλωση αυτή θα προσελκύσει tour operators και μέσα ενημέρωσης από όλο τον κόσμο, δίνοντας περαιτέρω ώθηση στην εξωστρέφεια της περιοχής.
Αναβίωση μονοπατιών και νέα τουριστική ταυτότητα
Η αναβίωση των αρχαίων μονοπατιών αποτελεί κεντρικό στοιχείο του έργου, με στόχο την αυθεντική γνωριμία των επισκεπτών με τον τόπο. Όπως σημείωσε η Regional Manager της ATTA, Μόνικα Γκατσέρα, η διεθνής αγορά αναζητά πλέον εμπειρίες που συνδυάζουν γαστρονομία, ιστορία και υπαίθριες δραστηριότητες. Η Ελλάδα μπορεί να επανατοποθετηθεί ως προορισμός που προσφέρει μεταμορφωτικές εμπειρίες, πέρα από το παραδοσιακό μοντέλο του ήλιου και της θάλασσας.
Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες της ATTA, η ζήτηση για τέτοιου είδους εμπειρίες έχει παγιωθεί και δεν σχετίζεται πλέον αποκλειστικά με τις επιπτώσεις της πανδημίας. Οι ταξιδιώτες αναζητούν μοναδικές ιστορίες και εμπειρίες που μπορούν να μοιραστούν, επιδιώκοντας ουσιαστική σύνδεση με τον προορισμό.
Εμπλουτισμός τουριστικού προϊόντος και επιμήκυνση της σεζόν
Η ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος αποτελεί σταθερό στόχο για τους φορείς του τουρισμού. Όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Ανδρέας Φιορεντίνος, η διεύρυνση των προσφερόμενων εμπειριών συμβάλλει σημαντικά στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, κάτι που αποτυπώνεται και στα συνολικά έσοδα της χώρας.
Η χαρτογράφηση των 2.500 χιλιομέτρων μονοπατιών σε όλη την Πελοπόννησο αποτελεί ένα εμβληματικό έργο που ενισχύει την προβολή της περιοχής και προσελκύει νέες αγορές. Η συνεργασία με διεθνείς φορείς, όπως η ATTA, διασφαλίζει την αποτελεσματική προώθηση του εγχειρήματος και την προσέλκυση επισκεπτών με ενδιαφέρον για τον πεζοπορικό και βιωματικό τουρισμό.
Η Πελοπόννησος, από το Menalon Trail μέχρι το Ευρωπαϊκό Μονοπάτι Ε4 και τις διαδρομές σε Αρκαδία, Μεσσηνία, Λακωνία, Κορινθία και Αργολίδα, προσφέρει χιλιάδες χιλιόμετρα ιστορίας και αυθεντικότητας. Ο τόπος αφηγείται ξανά την ιστορία του, με σεβασμό στο παρελθόν και το μέλλον, διαμορφώνοντας μια νέα ταυτότητα στον παγκόσμιο χάρτη του βιώσιμου τουρισμού.