ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
Φωτό: Shutterstock

Το 70% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων φορτίζουν την μπαταρία τους στο σπίτι

Η τεχνολογία σε πολύ λίγα χρόνια από σήμερα θα δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων να πουλούν ηλεκτρική ενέργεια σε ώρες αιχμής και να την αναπληρώνουν σε ώρες μη αιχμής όπου αυτή θα είναι φθηνότερη.

Το 70% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων φορτίζουν την μπαταρία τους στο σπίτι ή στην εργασία. Σε αυτά τα σημεία φόρτισης η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να είναι πιο αργή και να διαρκεί χρονικά περισσότερο, όμως είναι η πιο φθηνή σε σχέση με τις δημόσιες θέσεις φόρτισης.

Δεδομένου ότι το 46% των Ευρωπαίων ζει σε πολυκατοικίες, στην πραγματικότητα λίγοι ένοικοι έχουν πρόσβαση σε φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό αποτελεί και ένα από τα σημαντικά προβλήματα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης. Στις σκανδιναβικές χώρες και στη Γαλλία, το 60% των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων φορτίζουν τα αυτοκίνητα στη δουλειά τους, καθώς είναι πολύ διαφορετικές οι συνθήκες διαμονής τις ώρες εργασίας τους. Ακολουθούν η Γερμανία, η Αυστρία και η Ελβετία, όπου μεγάλο ποσοστό σπιτιών ή χώρων εργασίας παρέχουν συγκεκριμένες θέσεις παρκινγκ. Το 75% των αυτοκινήτων που φορτίζουν στη δουλειά φορτίζει τις μπαταρίες του μεταξύ 8:00 πμ και 4:00μμ, ενώ το υπόλοιπο 25% φορτίζει μεταξύ 4:00μμ μέχρι και τα μεσάνυχτα.

Αυτά τα δεδομένα αναμένεται πολύ σύντομα να αλλάξουν, καθώς η τεχνολογία σε πολύ λίγα χρόνια από σήμερα θα δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων να πουλούν ηλεκτρική ενέργεια σε ώρες αιχμής και να την αναπληρώνουν σε ώρες μη αιχμής όπου αυτή θα είναι φθηνότερη. Σε πολλές περιπτώσεις το κέρδος σε αυτή την περίπτωση θα ανέρχεται σε αρκετά ευρώ κάθε μήνα.

Στην 3η θέση των επιλογών φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι οι δημόσιοι φορτιστές, μεταξύ των οποίων μπορεί κανείς να διακρίνει τα δημόσια και τα «ημιδημόσια» σημεία. Στα δημόσια οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν πρόσβαση όλο το 24ωρο και μπορούν να υπάρχουν σε δημόσιους δρόμους, αυτοκινητόδρομους ή βενζινάδικα και η δεύτερη κατηγορία (ημιδημόσια) περιλαμβάνει σημεία που βρίσκονται σε ιδιωτική ιδιοκτησία και με περιορισμένη προσβασιμότητα, όπως παρκινγκ ξενοδοχείων ή εμπορικά κέντρα.

Και στις δύο περιπτώσεις το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας είναι πολύ ακριβότερο σε σχέση με το αντίστοιχο κόστος στην εργασία ή το σπίτι. Στην περίπτωση των σπιτιών κή των χώρων εργασίας οι ταχυφορτιστές είναι συνήθως μικρότερης δυναμικής σε σχέση με τους δημόσιους όπου έχουν μεγάλη δυναμική φόρτισης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Αύξηση κοντά στο 11% παρουσιάζει η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρει ότι το 57% των Ευρωπαίων καταναλωτών είναι ανοιχτό στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά η τιμή παραμένει το βασικό εμπόδιο για την απόκτησή του.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Το 86,5% των φορτιστών αυτοκινήτου στην ΕΕ είναι εναλλασσόμενου ρεύματος

Οι φορτιστές AC χρησιμοποιούνται κυρίως για εφαρμογές πιο αργής φόρτισης και είναι ιδανικοί για σπίτια, χώρους εργασίας και δημόσιους χώρους όπως σούπερ μάρκετ και εγκαταστάσεις αναψυχής.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Η Ευρώπη ο πρωταγωνιστής της βιώσιμης κινητικότητας

Ο στόχος της Ευρώπης είναι να καταφέρει να φτάσει σε ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό χρησιμοποίησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, που σε συνάρτηση με την ηλεκτροκίνηση θα μειώσουν σε μεγάλο βαθμό τις εκπομπές ρύπων.
citroen_eC3
ΔΙΕΘΝΗ

ë-C3: Το πρώτο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο από εταιρεία της Ευρώπης

Στην τιμή των 23.300 ευρώ θα διατεθεί το μοντέλο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που αποτελεί την πρώτη απάντηση στην «εισβολή» φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά.