«Με εμάς, πετάτε χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα»: η αυστριακή αεροπορική εταιρεία Austrian Airlines κρίθηκε ένοχη για παραπλανητική διαφήμιση, σύμφωνα με μια πρωτοφανή δικαστική απόφαση που δημοσιοποιήθηκε σήμερα στον λογαριασμό της στην πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter).
Το δικαστήριο του Κορνόιμπουργκ, στα περίχωρα της Βιέννης, έκρινε ότι αυτή η θυγατρική του ομίλου Lufthansa προωθούσε μια «ψευδή εντύπωση», κάνοντας τους πελάτες της να πιστέψουν ότι θα μπορούσαν να πάνε στην Μπιενάλε της Βενετίας χωρίς να μολύνουν τον πλανήτη.
Η απόφαση του δικαστηρίου δεν προβλέπει οικονομικές κυρώσεις στην εταιρεία. Αν και εκδόθηκε τον Ιούνιο, η καταδίκη της Austrian Airlines έγινε γνωστή μόλις σήμερα, επειδή το δικαστήριο υποχρέωσε την εταιρεία να δημοσιοποιήσει την καταδίκη της. Σε όλον τον κόσμο έχουν πολλαπλασιαστεί το τελευταίο διάστημα οι προσφυγές στα δικαστήρια σε βάρος μεγάλων εταιρειών ή οργανισμών που προβάλλουν μια «ψευδοοικολογική ταυτότητα».
Με τη χρήση των «βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) είναι ήδη εφικτές οι πτήσεις με μηδενική εκπομπή άνθρακα» διαβεβαίωνε η Austrian Airline στη διαφημιστική εκστρατεία της, το 2022. Ωστόσο, τα καύσιμα αυτά όταν καίγονται παράγουν CO2. Η μείωση της εκπομπής αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου γίνεται κατά τη φάση της παραγωγής των καυσίμων. Εξάλλου, προς το παρόν αναμιγνύονται με κηροζίνη, που είναι ορυκτό καύσιμο.
Η ένωση καταναλωτών VKI που είχε καταγγείλει την εταιρεία, χαιρέτισε την «πρωτοποριακή» για την Αυστρία απόφαση, όπως είπε η νομική σύμβουλός της, Μπάρμπαρα Μπάουερ.
Η Austrian Airlines υποσχέθηκε ότι στο μέλλον θα ενημερώνει τους πελάτες της με μεγαλύτερη σαφήνεια όσον αφορά τη χρήση των λεγόμενων βιώσιμων καυσίμων.
Ο τομέας των αερομεταφορών θεωρείται υπεύθυνος για το 2-3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2 και του ασκούνται πιέσεις ώστε να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα. Τα SAF, που παρασκευάζονται από χρησιμοποιημένα λάδια, κατάλοιπα ξυλείας και φύκια χρησιμοποιούνται συμπληρωματικά ως προς την κηροζίνη στις πτήσεις. Πιστεύεται ότι θα αποτελέσουν τον βασικό μοχλό απανθρακοποίησης των πτήσεων τις επόμενες δεκαετίες αλλά προς το παρόν η παραγωγή τους είναι μικρή.